Acasa Agenda HR Revoluția reinventării

Revoluția reinventării

13 min citire
0
0
22

de Atena Enea

Șapte cuvinte sunt nelipsite din comunicările HR-ului cu directorul general: inovație, implicare, cultură, personalizare, productivitate, recrutare și schimbare. Ca partener de business, atât pentru HR cât și pentru CEO, acestea ar trebui să aibă același mesaj. În funcție de măsura în care se întâmplă acest lucru, afacerea prosperă.

Evenimentul Charisma Business Breakfast for HR, organizat de
TotalSoft şi HR Manager, la Artmark, le-a oferit ocazia HR-ilor din peste 20 de companii din telecom, distribuţie, producţie, servicii financiare, energie şi sănătate, să afle de la trei directori generali, ce înseamnă aceste 7 cuvinte pentru ei şi ce îşi doresc să însemne pentru Managerii de Resurse Umane.

Marius Perşinaru, Country President Schneider Electric vede în omul de HR un partener de business şi un gardian al culturii de organizaţie. „HR-ul nu funcţionează fără lider” spune Marius Perşinaru, care consideră că odată cu promovarea unor valori nu trebuie să faci nimic din ceea ce ar putea fi împotriva acelor valori.

 Andrei Goşu, Managing Partner Ascendis ne-a prezentat 13 idei utile în managementul schimbării: 

1. Schimbarea este un proces vectorial, în care sunt forţe care susţin şi forţe care se opun;

2. Analiza este o etapă anterioară procesului de schimbare, pentru că nu are sens să te mai gândeşti după ce ai luat o decizie;

3. Autoritatea oferită de competenţă este mai puternică decât cea oferită de funcţie;

4. Comunică simplu şi direct motivele schimbării;

5. Gossip is good;

6. Viteza este esenţială;

7. Nu te mai raporta la trecut;

8. Amânarea este cel mai mare pericol;

9. Oamenii tind să accepte mai greu schimbarea, dar se schimbă destul de uşor;

10. În majoritatea covârşitoare a cazurilor, schimbarea este însoţită de emoţii negative;

11. Când e linişte în schimbare nu e bine;

12. Într-o schimbare organizaţională, prea multă democraţie strică;

13. Ascultă-ţi instinctul.

Liviu Drăgan, CEO TotalSoft spune că fiind preocupat de activitatea HR-ului şi-a dorit şi a creat o aplicaţie care să servească acest domeniu. El consideră că un director general trebuie să aibă abilitatea de a schimba oamenii pentru a trage firma înainte. “Nu am avut viziunea drumului pe care am să merg. Talentul oamenilor, excepţionalul din colegii mei au făcut ca businessul să meargă bine”, spune Liviu Drăgan.

DIFERENŢE BENEFICE

Oamenii sunt diferiţi. Unii au vocaţie de lideri, alţii sunt performanţi în activităţile de suport, iar alţii sunt buni tehnici. Nevoia de complementaritate este forţa motrice a evoluţiei. Să poţi concilia aceste feluri de a fi diferite ale oamenilor este inovaţia.

“Dacă o companie are moralitate, bunătate şi speranţă, oamenii dau tot ce au mai bun din ei. Firma merge bine pentru că există un vector care merge înainte. Iar inovaţia este procesul de sincronizare a ceea ce este comun,” afirmă Liviu Drăgan.

TE REINVENTEZI SAU DISPARI

“Maturizarea vine cu orgoliu si aroganţă. Când vezi că ai succes introduci metodologii, pentru că oamenii obosesc. Dar aşa pierzi spiritul de inovaţie, care a împins până atunci lucrurile înainte,” mai spune Liviu Drăgan. El a dat exemplul Nokia, care după ce a ajuns la 75% market share, fiind un nume sinonim pentru o perioadă îndelungată cu telefonul mobil de calitate, a fost nevoită să renunţe la afacerea care i-a adus renumele mondial. A ieşit de pe piaţa pe care a dominat-o timp de 14 ani, după ce nu a mai putut ţine pasul cu revoluţia începută de Apple şi accelerată de Google.

Este aşadar important să nu oboseşti într-o cultură de companie. Este nevoie să te reinventezi. Altfel dispari.

“Nu îmi place cuvântul schimbare pentru că este ofensator, este mai potrivit termenul de îmbunătăţire.

Transhumanţa – migrarea oamenilor spre alte ţări a avut un efect foarte bun, este de părere Liviu Drăgan. Antreprenorii suferă în acest moment din cauza lipsei de angajaţi, ceea ce îi face să crească salariile şi implicit valoarea adăugată. Iar pentru a creşte valoarea adaugată este nevoie de inovaţie. Mai mulţi români lucrează afară decât în ţară. Sunt 4,2 milioane de angajaţi în ţară, din care 1 milion sunt bugetari şi 4,5 milioane care lucrează afară. Iar faţă de medici sau ingineri, informaticienii nu au nevoie să plece din ţară pentru a lucra la companii străine. Astfel că 80% dintre informaticienii români lucrează pentru exterior.

Capacitatea de inovaţie este foarte mare, iar competiţia este unul dintre factorii cei mai motivanţi. Andrei Goşu propune sărbătorirea eşecului în companii, pentru că eşecul nu trebuie să ne afecteze şi să limiteze inovaţia. Stimularea creativităţii este vitală pentru dezvoltarea companiilor, iar oamenii creativi ar trebui stimulaţi de HR.

SUCCESUL ATRAGE SUCCES

Irina Stoian, HR Manager Cetelem IPM ne-a povestit experienţa de succes pe care a avut-o în companie în momentul în care căutau soluţii pentru reinventarea unuia dintre produsele companiei. Când şi-a stimulat colegii să fie creativi, aceştia au reuşit să vină cu idei mai bune decât firma plătită şi specializată în soluţii de business.

Concluzia este că atunci când oamenii sunt încurajaţi să vină cu idei şi sunt recompensaţi, atât ei cât şi compania au de câştigat. Este important apoi ca ideile lor să fie puse în practică şi să le fie recunoscute meritele la scenă deschisă. Misiunea HR – ului este de a întreţine iniţiativa şi de a duce până la capăt ceea ce a promis. Disciplina implementării este un factor motivant, de asemenea.

Charisma Business Breakfast for HR este o iniţiativă a TotalSoft, producătorul Charisma Business Suite, sistemul software integrat dedicat administrării operaţionale a unei corporaţii sau a unui IMM, gestionării relaţiei acestora cu angajaţii, clienţii sau partenerii şi care asigură legătura directă între activitatea de back-office şi cea de front-office a firmei.

TotalSoft este liderul pieţei soluţiilor software pentru HR& Payroll şi unul dintre cei mai importanţi furnizori de servicii software de administrare de resurse umane şi salarizare.

Cu ajutorul Charisma HCM (Human Capital Management) Talent Management Saas, parte a Charisma Business Suite, companiile gestionează toate aspectele legate de dezvoltarea personalului.

Charisma HCM Talent Management Saas este o soluţie modulară, integrată, de gestionare a resurselor umane care facilitează evaluarea competenţelor şi a performanţei angajaţilor, crearea şi implementarea unei strategii de training pentru personalul companiei şi planificarea, executarea şi măsurarea strategiilor de recrutare la nivel de companie.

Charisma HCM Talent Management Saas conţine ansamblul de avantaje şi funcţionalităţi oferite de Microsoft Azure.

Următoarea ediţie a Charisma Business Breakfast for HR va avea loc în luna februarie 2017 şi va aborda rolul marketingului în susţinerea eforturilor procesului de recrutare al Departamentului de Resurse Umane.

liviu dragan

« NU AM AVUT VIZIUNEA DRUMULUI PE CARE AM SĂ MERG. TALENTUL OAMENILOR, EXCEPŢIONALUL DIN COLEGII MEI AU FĂCUT CA BUSINESSUL SĂ MEARGĂ BINE »

LIVIU DRĂGAN, CEO TOTALSOFT

Comentarii

Incarcati mai multe articole similare
Incarcati mai multe dupa Revista HR Manager
Incarcati mai multe in Agenda HR

Lasă un răspuns

Verificati De asemenea

Călătorie către capătul neîncrederii în mine

Am fost mereu un amestec ciudat de încredere în forțele proprii și mari dubii. Când am afl…