Printre altele, starea de urgență a demontat niște idei preconcepute. Astfel, 33% dintre angajații și 40% dintre angajatorii care au răspuns unui sondaj realizat de platforma BestJobs consideră că recrutarea post- Covid 19 se va face aproape în totalitate online.
În același timp, 29% dintre angajați și 15% dintre angajatori cred că în procesul de recrutare va fi necesar, pe lângă CV, și un video de prezentare, iar un sfert dintre angajați și 35% dintre angajatori se așteaptă să fie introduse și teste mai amănunțite de aptitudini.
În plus, firmele respondente subliniază că recrutarea se va face în principal pe bază de recomandări de la angajații existenți (22,5%). De altfel, mai mult de jumătate dintre angajatorii români (55%) se pregătesc să reziste într-un mediu de afaceri post-Covid 19 mai ostil, dar afirmă că vor menține un mix între promovări interne în poziții de management și recrutare de candidați din extern (50%).
Totodată, cei mai mulți (35%) spun că vor păstra în mare parte stilul de muncă remote din ultimele luni și vor continua să dezvolte componenta online a businessului (34%).
Imagine de Laetitia ANJUBAULT de la Pixabay
Acest material a fost preluat din numărul 64 al Revistei HR Manager.
Pentru abonare, click aici.