Acasa Management „Rata ridicată de retenție pe care o are certSIGN se datorează orientării noastre și către oameni, nu doar către rezultate”

„Rata ridicată de retenție pe care o are certSIGN se datorează orientării noastre și către oameni, nu doar către rezultate”

14 min citire
0
0
752

Adrian Floarea, CEO certSIGN, vorbește despre provocările cu care se confruntă o companie de nișă din zona de securitate cibernetică: căutarea continuă de noi produse, dar și de angajați.

de EUGENIA MIHALCEA

AVEŢI UN BACKGROUND ACADEMIC FOARTE DEZVOLTAT ŞI NIŞAT. CUM ŞI DE CE AŢI FĂCUT PASUL SPRE BUSINESS?

Într-adevăr, am terminat Facultatea de Matematică, urmată de studii postuniversitare în criptografie, iar în acest context alegerea de a intra în business poate părea insolită. Însă ambele domenii au legătură directă cu activitatea certSIGN, iar eu mi-am început activitatea în cadrul companiei ca specialist în zona tehnică, de dezvoltare software, ulterior făcând pasul către dezvoltarea de afaceri și management. De altfel, cred că a fost o mișcare naturală ca după ce ai dezvoltat aplicații de securitate să te gândești cum să le faci mai ușor de folosit, să identifici noi posibili clienți. Ajungi să coordonezi echipele care le dezvoltă, cele care le promovează. Adică, să te ocupi de zona de business.

CE ECHIPĂ GESTIONAŢI ACUM?

Am început ca o echipă de 10 persoane, unite de pasiunea pentru securitate cibernetică, care au dezvoltat un produs de securitate a informațiilor de pe desktop – shellSAFE –, ce se află încă în portofoliul nostru de produse proprietare și care a reprezentat vectorul de coagulare a noii companii, a echipei și a unui șir de aplicații proprii. După 13 ani de la înființare, suntem peste 200, dar avem colegi care sunt parte din echipa certSIGN chiar de la început. Am crescut organic din punct de vedere al businessului, adăugând treptat produse și servicii în portofoliu, iar acest lucru s-a reflectat în dimensiunile și în competențele echipei, dar și în numărul și în diversitatea clienților. În cazul acestora din urmă, dacă la început aveam clienți numai în România, acum acoperim aproape 20 de țări.

CARE SUNT PROVOCĂRILE PIEŢEI LA NIVEL TEHNOLOGIC? DAR ÎN CEEA CE PRIVEŞTE MASA DIN CARE VĂ RECRUTAŢI ANGAJAŢII?

certSIGN funcţionează pe o piaţă IT de nișă. Evoluția tehnologică și, uneori, cea legislativă sunt principalele provocări. Pentru a rămâne mereu cu un pas în faţă avem un departament de cercetare și permanent avem în vedere lansarea de servicii noi. Experiența ne-a permis să ne implicăm în comitete internaționale de standardizare precum Cloud Signature Consortium și European Telecommunications Standards Institute (ETSI). De asemenea, o altă provocare o constituie lansarea de produse noi la același nivel calitativ și de securitate comparativ cu cel al firmelor din străinătate. Aici trebuie să punctez faptul că, în luna mai a acestui an, certSIGN a încheiat cu succes auditul derulat de Secure Information Technology Center din Austria, fiind singura companie din România și una dintre puţinele la nivel european ce deţine certificarea de Qualified Remote Signature Device pentru soluţia de semnătură electronică la distanţă. În plus, ne dorim să venim cu soluţii noi, rezultate din nevoile digitale ale secolului nostru, chiar în acest moment lucrând la un serviciu de garantare a identităţii. Referitor la procesul de recrutare, ne confruntăm cu aceleași probleme pe care le întâmpină toţi angajatorii din România la ora actuală: lipsa acută de personal de pe piaţa muncii. Deoarece avem nevoie de colegi talentaţi si entuziaști și ne place să creștem echipe, să formăm profesioniști, derulăm constant campanii pentru a menţine o legătură strânsă cu mediul universitar și le oferim studenţilor și absolvenţilor numeroase oportunităţi.

CARE SUNT PRIMELE TREI CUVINTE CARE VĂ VIN ÎN MINTE ATUNCI CÂND VORBIM DESPRE CULTURA ORGANIZAȚIONALĂ A COMPANIEI PE CARE O CONDUCEȚI? PUTEȚI DETALIA?

Entuziasm, profesionalism și dedicare. Suntem preocupaţi de business și de oameni în egală măsură, în cazul acestora din urmă încurajând iniţiativele colegilor și încercând să creăm un mediu de lucru captivant, cu provocări permanente.

CUM CREDEȚI CĂ ÎI PUTEȚI MOTIVA MAI BINE PE ANGAJAŢI?

Respectându-ne promisiunile, susţinându-i și arătându-le că avem încredere în ei. Apreciez mult dorința de implicare, ca parte din echipă, a tuturor colegilor, iar, în schimb, eu și întreaga echipă de management ne alocăm timp să îi ascultăm, să le oferim proiecte care să le valorifice potențialul, le recunoaștem meritele și încercăm să le fim mentori mai degrabă decât șefi. Cred că aceștia sunt factori-cheie de care trebuie să ţină cont orice lider în vederea motivării angajaţilor și mai cred că rata ridicată de retenție pe care o are certSIGN se datorează orientării noastre și către oameni, nu doar către rezultate.

CUM PĂSTRAȚI LEGĂTURA CU EI, ȚINÂND CONT DE MĂRIMEA COMPANIEI?

Există o comunicare permanentă la toate nivelurile. Majoritatea celor din top management provin din zona tehnică sau operațională, este natural să fim deschiși la opiniile colegilor. Ne preocupă feedbackul lor și îl folosim pentru stabilirea lucrurilor pe care le avem de făcut la nivel de coordonare, focus și setare a direcției. Evident, pentru o colaborare eficientă, încurajăm constant comunicarea între colegi. Este cea mai eficientă metodă pentru a face lucrurile să meargă.

CARE A FOST CEL MAI INTERESANT PROIECT/ PRODUS DEZVOLTAT DE ECHIPA DV.?

Dezvoltarea companiei certSIGN reprezintă un proiect în sine, aș putea spune chiar cel mai complex. Dacă ne referim strict la produsele dezvoltate și la proiectele derulate, este destul de greu de ales din punctul meu de vedere. Personal, nu aș putea să spun dacă este mai interesant un produs folosit pentru emiterea documentelor de identitate în 20 de țări din lume faţă un produs care este folosit pentru protecția informațiilor clasificate NATO. Sau produsul prin care ajungem să semnăm electronic, eliminând astfel multe costuri (timp, hârtie, transport, curierat, arhivare etc.) și reducând impactul asupra mediului înconjurător.

CUM VĂ PROPUNEŢI SĂ POPULARIZAŢI ŞTIINŢA ÎN CONTINUARE ÎN RÂNDUL TINERILOR?

Atragerea tinerilor spre zonele de dezvoltare software și criptografie, securitatea informațiilor și protecția sistemelor IT au fost mereu parte din preocupările noastre. Colaborăm cu universități tehnice, avem proiecte de cercetare în care tinerii pot să aplice cunoștințele teoretice dobândite, precum și programe interesante de internshipuri. În plus, de mai mulți ani, certSIGN sprijină echipa României care participă la Campionatul European de Securitate Cibernetică (ECSC), concurs destinat elevilor și studenţilor.

CARE CREDEȚI CĂ SUNT NOILE DIRECȚII DE DEZVOLTARE IMPUSE DE EVOLUȚIA PIEȚEI?

În primul rând, securitatea cibernetică va deveni un serviciu obișnuit, așa cum este accesul la internet/telefonie mobilă. Provocarea este să îl facem ușor de utilizat de oamenii care nu au un background tehnic. De asemenea, se vor impune și proiectele ce ţin de identitatea și identificarea sigură a persoanei, posibilitatea ca aceasta să aibă oricând un mecanism sigur prin care să dovedească în mediul electronic că anumite atribute ale identității sale sunt adevărate și au legătură cu persoana fizică.

DAR NOILE PROVOCĂRI TEHNOLOGICE?

Aici trebuie reţinut tot ce ţine de machine learning, inteligenţă artificială și blockchain, tehnologii care se regăsesc în portofoliul din ce în ce mai multor companii. Noi nu alegem tehnologia pentru că este la modă, o folosim atunci când aduce valoare adăugată produselor pe care le avem deja, în acest sens certSIGN deţinând patente înregistrate pentru tehnologiile cutting edge la care lucrăm.

adrian-florea

Comentarii

Incarcati mai multe articole similare
Incarcati mai multe dupa Marilena Ispas
Incarcati mai multe in Management

Lasă un răspuns

Verificati De asemenea

Strategii HR de succes: cum își consolidează companiile brandul de angajator și își promovează angajații

Într-un context de piață a muncii extrem de competitiv și în continuă schimbare, strategii…