Acasa Agenda HR Promovarea este un proces constant

Promovarea este un proces constant

11 min citire
0
0
535

Iași. HR Summit.

Nicoleta Capătă (HR Director Flanco): Promovarea este un proces constant. 85% din echipa de management Flanco este promovată din intern.

nicoleta-capata-hrmNicoleta Capătă este HR Director la Flanco de la începutul anului 2010. Cu o experienţă de peste 10 ani în domeniul Resurselor Umane, Nicoleta se ocupă în prezent de dezvoltarea strategiei de resurse umane a companiei şi are în subordine 1100 angajaţi din 56 de oraşe. În toamna acestui an, pe 8-9 octombrie, va participa la ediţia HR Summit Iaşi, cea mai mare platformă regională dedicată industriei de Resurse Umane din România. Nicoleta Capătă afirmă faptul că: „Promovarea este un proces constant. 85% din echipa de management Flanco este promovată din intern.”

Prezentaţi ideea că orice frumoasă prietenie începe cu o perioadă de cunoaştere reciprocă. Astfel, cât de important este ca o companie să acorde atenţie etapelor pentru angajare?

Timpul şi atenţia alocate etapelor de selecţie sunt esenţiale pentru o companie. Am adaptat recrutarea, identificând un profil ideal al angajatului Flanco pentru fiecare funcţie în parte, folosind şi un studiu de comportament organizaţional, dar şi un checklist de interviu pentru selecţie.

Procesul nu se opreşte în ziua în care angajatul a semnat actele de angajare, ci este continuat cu un altul pe care insistăm mult intern – stagiul iniţial de pregătire, integrarea în echipă. Suntem conştienţi că un client are aceleaşi aşteptări de la magazinul Flanco, indiferent că este abordat de un angajat nou sau un angajat cu vechime în companie, astfel că pregătirea iniţială are două obiective: de a-l face pe noul coleg să se simtă binevenit în echipă, dar şi de a-l pregăti rapid pentru responsabilităţile noului rol.

Sloganul companiei la care activaţi este „mereu peste aşteptări”. Cum reuşiţi astfel să fie depăşite aşteptările şi în rândul echipei, la nivel intern?

Încercăm să îi surprindem plăcut pe colegi cu numeroase concursuri pe diverse teme. În afara competiţiilor de performanţă, organizăm evenimente care nu au legătură cu ceea ce facem zi de zi, dar prin care ne cunoaştem mai bine pasiunile, familia, prietenii. Astfel, am organizat concursuri de fotografie, concursuri de 1 Iunie pentru copiii angajaţilor noştri, concursuri de ziua îndrăgostiţilor.

Care sunt strategiile de retenţie şi de fidelizare a angajaţilor pe care mizaţi?

În primul rând ne urmărim cu recurenţă Net Promoting Scorul Intern, sau gradul de satisfacţie a angajaţilor Flanco şi actionăm punctual acolo unde identificăm nemulţumiri.

Dincolo de acestea, avem un sistem de management al performanţei care oferă angajaţilor un proces transparent de evaluare. El se derulează pe baza unui etalon echitabil şi aplicabil pentru toate magazinele reţelei şi pentru toate funcţiile sau rolurile interne, astfel încât fiecare angajat să se simta evaluat corect şi obiectiv, dar şi ca în urma evaluării să poată să desprindă un plan de acţiune pentru a fi mai performant.

Am adăugat acestui sistem de management al performanţei şi un portal de comunicare internă, prietenos şi interactiv, care să le ofere angajaţilor posibilitatea contribuţiei personale, dar şi sentimentul de apartenenţă la o comunitate care împărtăşeşte aceleaşi valori, aceeaşi misiune şi aceleaşi obiective. Obiectivul este să construim o comunitate unită, puternică şi entuziastă, aducându-ne fiecare contribuţia, în mod deschis şi transparent.

Care a fost una dintre acele neaşteptate situaţii, în care echipa dvs. a reuşit să vă depăşească aşteptările?

Îmi este greu să definesc o situaţie, însă orice moment în care colegii mei acţionează ca o echipă, se sprijină reciproc şi obţin rezultate peste obiectivele pe care ni le-am stabilit iniţial îmi demonstrează că au înţeles misiunea şi aşteptările noastre, dar şi că le place ceea ce fac.

Ascensiunea în carieră, ceea ce aproape fiecare angajat îşi doreşte. Care sunt calităţile pe care vă axaţi pentru promovarea în funcţie a unui angajat din echipa Flanco?

Promovarea este un proces constant. 85% din echipa de management este promovată din intern. Dincolo de profilul particular urmărit pentru fiecare poziţie pe care alegem să o promovăm, urmărim câteva calităţi general-valabile. Acestea ţin în special de abilităţile de leadership, de viziune şi strategie, de abilitatea de a depăşi obstacolele, performanţa în rolul anterior, rezultatele evaluărilor 360 care ne oferă o imagine asupra întregului comportament organizaţional. Ca elemente esenţiale, ne uităm atent la caracterul, valorile, practic la „coloana vertebrală” a candidatului.

În această toamnă, o să fiţi prezentă la HR Summit Iaşi – cel mai mare eveniment regional dedicat industriei de resurse umane din România. Ce mesaj doriţi să le transmiteţi viitorilor participanţi?

Le-aş transmite viitorilor participanţi că rolul cel mai important al unui om de HR este acela de „conştiintă” a companiei, rolul de a rămâne conectat la ceea se se întamplă cu adevărat la cea mai importantă resursă a companiei – angajaţii. La acest rol se adaugă viziunea, pasiunea, valorile sănătoase, consecvenţa cu care faci lucrurile şi, nu în ultimul rând, deschiderea către inovaţie. În final, aş vrea să folosesc un citat pe care îl ador: „Well done is better than well said”- Benjamin Franklin.

Conferinţa de resurse umane HR Summit, eveniment ce stă sub semnătura Libero Events, se va desfăşura pe 8-9 Octombrie 2015, în Iaşi, printre speakerii invitaţi numărându-se şi: Nicoleta Capătă (Flanco), Delia Sofonea (eMAG), Florentina Vasiliu (Xerox), Radu Panait (IBM), Mihai Găvan (Romanian Software), Iulian Circiumaru (7 Card).

Află mai multe despre această ediţie aici.

Comentarii

Incarcati mai multe articole similare
Incarcati mai multe dupa Marilena Ispas
Incarcati mai multe in Agenda HR

Lasă un răspuns

Verificati De asemenea

Strategii HR de succes: cum își consolidează companiile brandul de angajator și își promovează angajații

Într-un context de piață a muncii extrem de competitiv și în continuă schimbare, strategii…