Cultura organizationala a unei companii este ceva ce nu putem vedea sau măsura, e un sistem complex de valori comune agreate la nivelul companiei, un set de reguli nescrise după care se ghidează angajații în fiecare zi.
Practic, cultura organizationala se referă la gândire, atitudini, convingeri și norme care există într-o organizație, care uneori sunt cunoscute și de alți actori de pe piață. Cultura organizationala a unei firme se naște odată cu înființarea companiei și pornește de la acționarii ei și dacă e vorba de o multinațională, atunci de la top managementul companiei. Spre exemplu, business-urile antreprenoriale poartă puternic amprenta fondatorilor lor, chiar dacă între timp se dezvoltă și ajung companii globale.
Lucrurile nu sunt însă atât de simple pe cât par, căci cultura organizationala se creează în timp. Este vorba despre un set de valori și norme la care mai întâi aderă acționarii și apoi angajații.
Maria Marcovici, Head of HR Communications Romania Human Relations Automotive Central Functions, Continental, a spus că încrederea reprezintă baza tuturor acțiunilor noastre și premisa succesului nostru. „Colegii noștri sunt motivați de pasiunea lor de a face o diferență semnificativă în lume, pentru familiile și prietenii lor și pentru ei înșiși. Cultura noastră promovează talentul individual, încrederea reciprocă și învățarea pe tot parcursul vieții.” În cadrul evenimentului Fast Forward. Organizația Viitorului | Ediția a XIII-a, Rethinking Togetherness: The culture of US – From inclusion to cross working and retention a analizat aplicabilitatea și beneficiile acestei culturi de la atragerea de talente, la integrarea și motivarea lor, până la engagement și retenție.
Aici puteți vizualiza intervenția Mariei Marcovici în cadrul evenimentului: