Managementul diversităţii este dezvoltarea activă şi conştientă a unui proces orientat spre viitor, strategic bazat pe valoare, comunicativ şi managerial, de a accepta şi folosi anumite diferenţe şi similarităţi ca şi un potenţial într-o organizaţie, un proces ce creează valoare adăugată pentru companie.
Managementul diversităţii nu poate exista fără a fi construit într-un climat legal şi moral. Etica şi legea ce au de-a face cu antidiscriminarea, nu sunt doar o parte a mediului companiei, identitatea companiei însăşi trebuie să reflecte tradiţiile noastre de drepturile omului.
Pe lângă creşterea diversităţii forţei de muncă, companiile au nevoie de abilităţile necesare pentru a o gestiona şi pentru a crea medii ce asigură respectul şi echitatea pentru toţi. Companiile au răspuns la această nevoie implementând o serie de politici de resurse umane şi programe îndreptate spre sprijinul mediului de lucru şi experienţa personalului. Acestea includ:politici anti-umilire, politici de lucru flexibile şi de lucru acasă, nemulţumiri, plângeri şi politici şi proceduri de siguranţă la locul de muncă, împreună cu înregistrarea şi sistemele de informare a managementului cu scopul de a măsura progresul în comparaţie cu obiectivele de egalitate.
Maria Dohotari, Human Resources Business Partner, Flex a vorbit în cadrul evenimentului Fast Forward. Organizația Viitorului | Ediția a XIII-a, Rethinking Togetherness: The culture of US – From inclusion to cross working and retention despre proiecte de diversitate și incluziune implementate în companie.
„La Flex avem o cultură orientată spre diversitate si incluziune, în care cea mai valoroasă comunitate este cea a angajaţilor noștri. Valorile, angajamentele si aspirațiile noastre de a contribui la o lume mai bună, adună laolaltă oameni şi comunităţi care dau tot ce au mai bun și contribuie la bunăstarea şi dezvoltarea comunităţilor din care facem parte”, a spus Maria Dohotari.
Aici puteți vizualiza intervenția Mariei Dohotari în cadrul evenimentului: