Acasa Management Lucrăm împreună nu doar pentru a avea rezultate de succes, ci și pentru a ne încărca prin pozitivismul lucrului în echipă

Lucrăm împreună nu doar pentru a avea rezultate de succes, ci și pentru a ne încărca prin pozitivismul lucrului în echipă

16 min citire
0
0
439

În cel mai recent număr al Revistei HR Manager, i-am rugat pe câțiva lideri de HR ai unor companii din România să ne împărtășească lecțiile lor legate de coeziune și incluziune în cadrul unei echipe care lucrează în sistem hibrid. Invitatul nostru de astăzi este Alina Gamauf, Board Member Carrefour România:

CARE ESTE MODUL DE LUCRU ÎN COMPANIA DVS. ÎN ACEST MOMENT? CUM SE IMPLEMENTEAZĂ MODUL DE LUCRU HIBRID?

La Carrefour ne-am dorit dintotdeauna să anticipăm nevoile colegilor noștri și să ne pliem pe acestea, ținând cont, desigur, de context. De aceea, ne-am numărat printre primele companii din țară care au anticipat trendul de a digitaliza modul de lucru și vom continua să ne concentrăm pe eficientizarea proceselor, luând în calcul faptul că funcționăm în sistem hibrid.

Printre prioritățile noastre se numără și implicarea colegilor în descoperirea celor mai potrivite modalități de lucru, încurajându-i să ofere feedback sau să vină cu idei, pentru a ne putea îmbunătăți constant activitatea.

Modul de lucru hibrid se îmbină cu mindsetul digital, care ne dorim să fie caracteristic fiecărui membru din Lumea Carrefour, deci aș putea spune că nevoia accelerată spre digitalizare a fost totodată benefică pentru noi și avem rezultate cu care ne diferențiem în rândul angajatorilor. Procesele interne susțin modul de lucru remote. Aici pot aminti câteva dintre tool-urile din sfera HR, chatbotul EMA, prin care am automatizat procesul de recrutate, sistemele digitale de formare și învățare, precum și platforma Carrefour Explorator, prin care oferim noilor colegi un onboarding virtual. În același timp, importanța digitalizării s-a concretizat în cadrul Carrefour în aplicații bazate pe inovație și în ariile de financiar, achiziții sau e-commerce.

PUTEREA ECHIPELOR STĂ ȘI ÎN IDEEA DE „ÎMPREUNĂ“.

CARE SUNT PRINCIPALELE CONSIDERENTE DE CARE TREBUIE SĂ SE ȚINĂ CONT ATUNCI CÂND SE IMPLEMENTEAZĂ UN MOD DE LUCRU HIBRID SAU CÂND SE TESTEAZĂ ALTE FORME DE MUNCĂ?

Consider că puterea echipelor stă, de fapt, în puterea oricărui membru și în Carrefour, atenția se îndreaptă către fiecare dintre noi. Pentru că noul mod de lucru a venit la pachet cu noi instrumente, am acordat atenție sporită tuturor colegilor, pentru a-i ajuta să se adapteze și să înțeleagă plus valoarea adăugată prin inovație. De aceea, noile platforme introduse pentru eficientizarea proceselor au venit la pachet cu acțiuni pe care continuăm să le demarăm pentru a-i familiariza pe colegi cu acestea.

CUM SE POT ASIGURA COEZIUNEA ȘI INCLUZIUNEA ÎNTR-O ECHIPĂ AI CĂREI MEMBRI NU MAI SUNT TOȚI ÎN ACELAȘI LOC, ÎN ACELAȘI TIMP? CE ACȚIUNI CONCRETE POT FI FĂCUTE PENTRU A SE ASIGURA CORECTITU­DINEA, SUSȚINEREA ANGAJAȚILOR ÎN ACEEAȘI MĂSURĂ (FIE CĂ VIN LA BIROU, FIE CĂ NU) ȘI MENȚINEREA CULTURII ORGANIZAȚIONALE ÎNTR-O FORMĂ DE LUCRU HIBRID?

Ne dorim să promovăm în rândul tuturor angajaților faptul că incluziunea, susținerea constantă și corectitudinea ne caracterizează, indiferent de locul din care ne desfășurăm activitatea. Toate aceste principii se regăsesc sub cupola ghidului nostru interactiv și digital, SWOW, iar unul dintre pilonii pe baza cărora acesta este construit este reprezentat de ritualurile de echipă. Acestea ne asigură mai multă siguranță relațională, ne permit exprimarea liberă a ideilor și ne asigură mai multă eficiență în momentele petrecute împreună, de la birou sau de acasă.

Concret, printre aceste ritualuri se numără co-definirea obiectivelor pe termen scurt, pentru a dezvolta o încredere comună, organizarea de întâlniri eficiente și structurate, precum și sesiuni de feedback bilateral constante. Ne dorim ca aceste ritualuri să fie adaptate în funcție de context și de nevoile membrilor din Lumea Carrefour, de aceea, recent, am lansat în cadrul organizației un chestionar în baza căruia ne propunem să venim în întâmpinarea colegilor cu activități de reconectare cu echipa și care să le ofere o experiență mai plăcută la birou.

„Lucrăm împreună nu doar pentru a avea rezultate de succes, ci și pentru a ne încărca prin pozitivismul lucrului în echipă.“ – ALINA GAMAUF, Board Member Carrefour România

CARE TREBUIE SĂ FIE ROLUL HR-ULUI ÎNTR-UN MEDIU DE LUCRU HIBRID?

Mai întâi, a fost nevoie de o adaptare din partea noastră, echipa de resurse umane fiind un exemplu mai ales în momentele caracterizate de noutate și incertitudine. În principal, este important să fii la curent cu soluțiile posibile pentru a face tranziția cât mai natural și pentru a optimiza modul de lucru. Pot spune că noi îmbinăm cu succes lucratul de acasă cu cel tradițional, de la birou. Mediul de lucru hibrid oferă angajaților numeroase beneficii, precum satisfacție la locul de muncă prin flexibilitate, oportunități de învățare chiar și de la distanță, grijă pentru sănătatea fizică și psihică. La doi ani de la începerea pandemiei, simțim cum cei mai mulți dintre colegi s-au obișnuit cu munca hibridă. La Carrefour, ținem cont de acest aspect și încercăm să găsim cele mai bune soluții împreună. Astfel, avem în plan pentru viitorul apropiat să-i întâmpinăm la birou într-un spațiu cu totul nou, modernizat și cu zone de relaxare.

CARE SUNT AVANTAJELE UNUI MOD DE LUCRU HIBRID? ȘI CUM POT FI DIMINUATE RISCURILE?

Principalul avantaj este acela de a oferi flexibilitate angajaților și opțiunea de a-și desfășura activitatea de oriunde, un beneficiu pe care îl vedem în continuare la interviuri pe lista potențialilor angajați. Acest lucru este datorat de faptul că modul hibrid poate duce la un echilibru mai bun între viața personală și cea profesională, aspect pe care noi ne axăm în Lumea Carrefour. Dacă vorbim despre riscuri, mă gândesc în principal la deconectarea angajaților de la identitatea unei echipe și la efectul advers pentru ceea ce înseamnă echilibru și stabilirea limitelor. De aceea, am dezvoltat un sistem de lucru remote bine pus la punct, susținut de SWOW, ghidul nostru interactiv dezvoltat intern. Prin intermediul acestuia, venim în ajutorul colegilor cu acțiuni de susținere a well-beingului în echipă, un ghid despre ce presupune eficiența personală, precum și cu ritualuri care ne ajută, ne organizează și ne dau timp liber.

CÂT CONTEAZĂ ÎNCREDEREA RECIPROCĂ ÎNTRE ANGAJAȚI ȘI ANGAJATOR, AUTONOMIA ANGAJAȚILOR ȘI SUSȚINEREA LOR ÎN ACEST PROCES?

Poate unul dintre cele mai mari câștiguri ale acestei perioade pline de provocări sociale și emoționale este faptul că am deprins și mai multă încredere în oamenii din echipă. Așadar, toate cele trei variabile sunt în egală măsură la fel de importante, iar evenimentele din ultima perioadă ne-au demonstrat și cât este de important să funcționăm ca o echipă. Noi am ales să punem accent pe valori precum transparență în comunicare și încredere reciprocă. Suntem conștienți că doar printr-o comunicare deschisă și sinceră suntem cu toții conectați la aceeași realitate și ne putem alinia eforturile pentru a obține rezultate de care să fim cu toții mândri. Unul dintre principiile după care ne ghidăm activitatea este de a face lucrurile să se întâmple. Lucrăm împreună nu doar pentru a avea rezultate de succes, ci și pentru a ne încărca prin pozitivismul lucrului în echipă.

CE SCHIMBĂRI DE MENTALITATE AȚI OBSERVAT ÎN ULTIMA VREME? ȘI CARE ESTE MINDSETUL POTRIVIT PENTRU A PUTEA ÎMBRĂȚIȘA ȘI MAXIMIZA POTENȚIALUL MUNCII ÎN SISTEM HIBRID?

Această perioadă a venit, desigur, și cu schimbări la nivel de mentalitate. Dacă la început cei mai mulți dintre colegi se arătau reticenți față de modul de lucru hibrid, astăzi se raportează diferit la acesta. Unul dintre termenii cel mai des auziți pentru o bună perioadă a fost burnout-ul, când a existat o presiune contextuală, precum și o mulțime de elemente de noutate și confuzie. Însă acum, concentrarea asupra sănătății psihologice este un aspect important atât pe lista angajaților, cât și pe cea a angajatorilor. Din postura unuia dintre cei mai mari angajatori de pe piață, am continuat să oferim tot sprijinul nostru colegilor, atât celor din sediu, cât și celor care stau la baza core business-ului nostru, colegii din magazine și depozitele logistice.

***

Acest material a fost preluat din cea mai recentă ediție a Revistei HR Manager, 71.

Pentru a accesa un preview, click aici.

Pentru abonare, click aici.

Comentarii

Incarcati mai multe articole similare
Incarcati mai multe dupa Revista HR Manager
Incarcati mai multe in Management

Lasă un răspuns

Verificati De asemenea

Care sunt tendințele în HR și payroll care trebuie urmărite în ultimul trimestru al anului 2022?

Odată cu o orientare masivă a domeniului business spre o cultură a digitalizării, dinamica…