Acasa Performance La taclale despre business: Cum legam o conversatie informala

La taclale despre business: Cum legam o conversatie informala

7 min citire
0
0
623

Nu stii niciodata de unde sare iepurele! Puteti sa repetati in minte aceasta zicala atunci cand aveti retineri in a va antrena intr-o discutie informala despre business, cu interlocutori necunoscuti voua. Networking-ul poate fi inspaimantator insa nici nu va imaginati cate beneficii va poate aduce, si nu doar pe plan profesional.

Dar sa presupunem ca nu curajul va lipseste, ci abilitatea de a discuta despre business fara nicio directie, fara scop, fara habar, cu niste oameni pe care nu i-ati mai vazut niciodata. „Ce sa spun?”, „Daca spun o prostie?”, „Poate nici nu vrea sa vorbeasca cu mine?”, „Nu vreau sa fiu penibil/a!”, „Nu am chef sa-mi pierd timpul cu asta!”, „Mi-e rusine”. Minimalizati astfel de ganduri si hai sa vorbim! Mai jos, cateva sfaturi utile de la hrnewsdaily.com.

Nu toata lumea se pricepe sa discute despre business asa…lejer… si fara o directie anume; multi ne ingrozim la gandul ca la un moment dat dialogul va fi intrerupt de o tacere jenanta (precum cea din lift) ori de pauze lungi si discutii despre vreme.

Pe de alta parte, multi dintre cei care se percep ca fiind pragmatici, orientati spre indeplinirea obiectivelor, considera ca taifasul pe teme de business este lipsit de sens – nu exista niciun obiectiv concret, nici un beneficiu palpabil – pur si simplu o pierdere de timp. Chiar si cei care se initiaza in arta dialogului recunosc ca nu sunt atrasi de dinamica taifasului.

Gresit! Palavrageala pe teme de business se poate dovedi extrem de importanta pentru dezvoltarea carierei ori business-ului. Daca este condusa corect, poate face minuni pentru tine. Ai putea:

  • Sa pui mana pe un contract nou;
  • Sa descoperi noi oportunitati de business;
  • Sa-ti extinzi reteaua de contacte;
  • Sa afli despre noi job-uri si oportunitati de cariera;
  • Sa construiesti “relatii profitabile”;

Capacitatea de a purta lejer o conversatie, de a comunica deschis cu ceilalti, reprezinta un soft-skill care te transforma intr-un angajat pretios pentru orice organizatie. Abilitatea de a invata lucruri despre oameni, de a-i determina sa ti se destainuie in cateva minute, iti poate fi de mare ajutor. Interactiunea este esentiala atat cu clientii, cat si cu sefii, colegii si partenerii, chiar daca nu ai un scop specific. Dezvoltarea unei astfel de abilitati te va ajuta sa devii mai eficient si mai iscusit in cariera, dar si in viata personala. Poti incepe asa:

  • Fii interesat de persoana care iti vorbeste. Sa nu te intereseze sau sa te prefaci ca te intereseaza persoana interlocutorului iti garanteaza esecul! Nu te concentra pe propria persoana intr-atat de mult incat sa nu fii capabil sa iesi din perimetrul tau si sa inveti lucruri fascinante despre ceilalti.
  • Adreseaza intrebarile corecte. Fiecare dintre noi este bucuros sa impartaseasca o anumita experienta din viata sa, chiar daca este o experienta amuzanta, ciudata sau lipsita de culoare pentru ceilalti. Foloseste-te de intrebari deschise (cele care invita la un raspuns mai lung decat “da” sau “nu”).
  • Asculta. Poate ca prima si a doua intrebare vor face ca lucrurile sa se dezghete usor, usor, dar interesul constant si atentia sunt cele care vor asigura continuitatea conversatiei. Cum poti sa adresezi intrebari daca nu esti atent la raspunsuri? Asculta atent si activ. Este greu de crezut ca acel interlocutor chiar nu are nimic interesant de spus.
  • Impartaseste. Acesta este punctul in care multi dintre noi se blocheaza – suntem sceptici sau tematori in a impartasi informatii despre noi. Daca ritmul discutiei incetineste semnificativ, vei fi nevoit sa introduci cateva informatii despre tine. Un astfel de dialog se bazeaza pe a da si a primi.

Chiar daca in aparenta un astfel de dialog pare lipsit de sens, odata antrenat in conversatie s-ar putea sa iti dai seama ca merita. Poate doar pentru faptul ca la final primesti o carte de vizita. La un moment dat, s-ar putea sa multumesti soartei pentru acea carte de vizita!

Voi aveti sfaturi despre cum am putea sustine o conversatie lejera despre business? Va invitam sa ni le impartasiti prin comentarii! (Si nu uitati! Nu exista sfaturi proaste, doar interpretari superficiale!)

Comentarii

Incarcati mai multe articole similare
Incarcati mai multe dupa Roxana Maxim
Incarcati mai multe in Performance

Lasă un răspuns

Verificati De asemenea

Câteva noi tendințe în L&D – The Learning Tipping-Point

De Mihai Zânt Activez de peste zece ani în domeniul formării adulților și am avut nenumăra…