In cadrul expo-conferintei HR Tech am discutat si despre tendintele din aria recrutarii, astfel ca unul dintre subiecte a fost integrarea conceptului de Gamification, ce vorbeste despre utilizarea mecanismelor si tehnicilor proprii jocurilor video in contexte care nu au legatura cu acestea, cu scopul de a obtine angajamentul utilizatorilor si a identifica solutii pentru diverse probleme.
„Consider ca exista multa confuzie in jurul acestui concept. Pentru mine gamification este un mijloc de engagement, de antrenare a oamenilor in activitati noi, activitati pe care nu le-ar face in mod normal. Gamification este ceva ce exista in viata noastra de zi cu zi. Ganditi-va la cardurile de fidelitate pe care le primim de la diversi retaileri, la punctele bonus pe care le primim ca si clienti fideli ai unui magazin sau cafenele”, a spus Rory Jeffcock, Director EMEA RPO al companiei Pontoon si unul dintre speakerii evenimentului.
Pentru a adopta insa un astfel de model in strategia noastra de HR, fie ca vorbim de recrutare, de motivare sau de managementul performantei, trebuie sa depasim prejudecati potrivit carora oamenii nu au timp pentru jocuri. Nimic mai fals. Sa nu uitam de popularitatea jocurilor Angry Birds, Candy Crush sau Solitaire. Jocurile genereaza engagement, competitivitate si in acelasi timp ne motiveaza sa performam (existand, bineinteles, si o forma de recunoastere).
Dar de ce gamification in recrutare?„Este un mijloc de camuflare a etapelor de aplicare si assessment. Practic, ne permite sa intram in legatura cu sute, chiar mii de candidati”, a punctat Rory Jeffcock. De altfel:
- Gamification-ul ne ajuta sa ne construim sau sa ne consolidam brand-ul de angajator prin faptul ca ne diferentiaza de competitori.
- Prin Gamification putem transforma procesul clasic de recrutare intr-o experienta antrenanta si inovatoare pentru candidati, activand si acele talente care poate altfel nu ar reactiona la anuntul nostru de job. „Procesul de recrutare, mai ales intr-o companie mare, poate fi plictisitor. Cand concurezi pentru aceiasi candidati, daca tu iti construiesti procesul de recrutare astfel incat sa fie distractiv, engaging, interesant, vei fi vazut intr-o lumina mult mai favorabila decat o companie care are un proces de recrutare traditional”. Acei candidati care ajung la interviu printr-un proces de gamification trec printr-o cu totul alta experienta de recrutare fata de cei care parcurg traseul traditional. Intre cele doua categorii clar va fi o perceptie diferita fata de companie.
- Gamification-ul are potentialul de a deveni viral, ceea ce creeaza awareness in randul candidatilor.
Va invit sa cititi un material amplu despre experienta HR Tech in noul numar al revistei HR Manager, editia decembrie 2013. Detalii despre posibilitatile de abonare aici.