Acasa Agenda HR Inovația din proiectele HR

Inovația din proiectele HR

9 min citire
0
0
1,275

Inovația în afaceri nu mai este astăzi doar o tendință, ci un obiectiv strategic tot mai vizibil în multe companii. Transformarea inovării într-o practică organizațională, dezvoltarea mindset-ului și culturii de inovare pe toate palierele companiei, implicarea echipei în procesul de inovare și efectele acesteia asupra wellbeing-ului angajaților sunt teme din ce în ce mai des discutate și se creionează adesea strategii, punând angajații și nevoile acestora pe primul loc. 88,4% dintre companii spun că inovația este inclusă în viziunea, misiunea și obiectivele strategice ale organizației. Cu toate acestea, doar 47,6% dintre acestea au un sistem concret de măsurare a inovației, conform datelor unui studiu desfășurat de ICG Integrated Consulting Group.

În cadrul celei de-a XIX-a ediții a evenimentului Fast Forward. Organizația viitorului, organizat de Revista HR Manager în parteneriat cu Humanistic, am discutat despre Inovația din proiectele HR din companii mari din România. Discuția a fost moderată de Iulia Buciuman, Managing Partner, HUMANISTIC, iar interlocutorii au fost Luminița Florea, Director People & Culture, Philip Morris România, Veronica Olteanu, Director Resurse Umane si Comunicare, Porr Construct Romania și Diana Tintea, HR Director, Keysight.

Inovația este procesul de introducere pe piață a unor idei, metode, produse sau servicii noi și îmbunătățite. Este un factor critic pentru succesul în orice afacere, deoarece poate crește profiturile, relațiile mai bune cu clienții și experiența de brand. De asemenea, implică asumarea riscurilor și gândirea în afara ariei de confort pentru a dezvolta idei noi care pot fi implementate rapid și eficient.

Afacerile care doresc să rămână competitive și să rămână înaintea concurenților lor trebuie să adopte inovarea. Le permite să-și îmbunătățească produsele sau serviciile și să creeze o cultură a inovației la locul lor de muncă, care poate ajuta la stimularea creativității și la creșterea ei ca și companie. De asemenea, afacerile inovatoare au șanse mai mari să atragă talente de top, să ia decizii mai bune, să crească loialitatea clienților și să dezvolte strategii care să îi ajute să iasă în evidență.

Pentru ca organizațiile să rămână competitive, trebuie să inoveze continuu, deoarece acest lucru le permite să țină pasul cu nevoile în schimbare ale clienților și cu tehnologiile emergente. În plus, companiile care pot promova o cultură a inovației la locul lor de muncă au mult mai multe șanse de a reuși decât cele care nu reușesc să rămână în fruntea curbei.

Companiile inovatoare se concentrează adesea pe dezvoltarea proceselor care permit îmbunătățirea continuă, menținând în același timp niveluri de control de înaltă calitate. Aceasta înseamnă să analizăm cum pot îmbunătăți ofertele existente și să creeze altele noi care să răspundă nevoilor în schimbare ale clienților sau să rezolve problemele pe care clienții nici nu le-au luat în considerare înainte. Investind în activități de cercetare și dezvoltare, cum ar fi studii de piață sau focus grupuri, companiile pot obține informații valoroase despre ceea ce își doresc clienții – permițându-le să dezvolte soluții inovatoare adaptate acestor nevoi.

Inovația este esențială pentru orice afacere care își dorește succesul pe termen lung; crește eficiența, stimulează creșterea, îmbunătățește loialitatea clienților și permite companiilor să rămână în fruntea concurenței. Companiile ar trebui să depună eforturi nu numai pentru câștiguri pe termen scurt, ci și să investească în strategii pe termen lung care vor continua să ofere valoare chiar și după investițiile inițiale. În cele din urmă, acest lucru duce la un succes susținut în timp prin inițiative de inovare continuă.

Câtă creativitate mai poate fi adăugată în procesele de HR?

În mediul de afaceri competitiv și dinamic de astăzi, inovația și creativitatea în domeniul resurselor umane sunt esențiale pentru îmbunătățirea performanței, culturii și reputației companiei. Inovația și creativitatea în HR se referă la capacitatea profesioniștilor HR de a genera și implementa noi idei, soluții și practici care adaugă valoare organizației și părților interesate. Inovația poate fi folosită și ca mijloc de simplificare a proceselor greoaie care necesită timp, fără a adăuga o valoare reală. A fi concentrat pe procese distruge spiritul de inovare. Este bine să gândim de două ori înainte de a acționa, modul agil fiind concentrat pe atingerea obiectivelor și a impactului fiecărei acțiuni. Procesul ar trebui să fie util și agil. Apoi fiecare angajat poate folosi timpul economisit în activități de reflecție și/sau de bunăstare etc. Echilibrul dintre viața profesională și viața privată este cheia pentru sănătatea mintală. „Work smarter!” („Lucrează mai inteligent!”).

Află exact ce au făcut companiile din România în acest domeniu, ce strategii au folosit și pe ce s-au axat cel mai mult în planificarea strategiilor și care au fost rezultatele lor ca și companii din înregistrarea discuției din panel de aici.

Înregistrarea întregului eveniment poate fi accesată din pagina oficială

Comentarii

Incarcati mai multe articole similare
Incarcati mai multe dupa Marilena Ispas
Incarcati mai multe in Agenda HR

Lasă un răspuns

Verificati De asemenea

Strategii HR de succes: cum își consolidează companiile brandul de angajator și își promovează angajații

Într-un context de piață a muncii extrem de competitiv și în continuă schimbare, strategii…