Acasa Agenda HR Importanța IA în departamentul de resurse umane

Importanța IA în departamentul de resurse umane

7 min citire
0
0
577
IA

Ineligența artificială (IA) este din ce în ce mai folosită în toate domeniile și departamentele companiilor pentru a ușura munca în sine și a scuti timp, atât de necesar în era vitezei.

Mai întâi de toate, trebuie să știm ce este inteligența artificială. IA este capacitatea unei mașini de a imita funcții umane, cum ar fi raționamentul, învățarea, planificarea și creativitatea. Aceasta permite sistemelor tehnice să perceapă mediul în care funcționează, să prelucreze această percepție și să rezolve probleme, acționând pentru a atinge un anumit obiectiv. Calculatorul primește datele (deja pregătite sau colectate prin intermediul propriilor senzori, cum ar fi o cameră video), le prelucrează și reacționează. Sistemele IA sunt capabile să își adapteze, într-o anumită măsură, comportamentul, analizând efectele acțiunilor anterioare și funcționând autonom.

De ce este importantă IA? Unele tehnologii de IA există de peste 50 de ani, însă creșterea puterii de calcul, disponibilitatea unor cantități enorme de date și noii algoritmi au condus la progrese majore în domeniul IA în ultimii ani. Inteligența artificială este considerată un element central al transformării digitale a societății și a devenit o prioritate pentru UE. Se preconizează că viitoarele aplicații vor aduce schimbări enorme, însă IA este deja prezentă în viața noastră de zi cu zi.

Departamentul de resurse umane dintr-o companie și-a însușit rapid unele tehnologii, mai ales chatbotul. Chatbotul este un asistent virtual care este din ce în ce mai mult folosit în prezent de departamentele de HR ale marilor companii. IA înțelege și automatizează operațiunile, cum ar fi recrutarea, colectarea feedback-ului, centralizarea informațiilor, automatizarea proceselor sau îmbunătățirea experienței digitale a angajaților, satisfacția acestora din urmă.

Iată mai pe larg cum se transpune acest ajutor:

Recrutare 

Aceasta este una dintre cele mai solicitante responsabilități într-o activitate de resurse umane. Ea poate fi un proces de lungă durată, în funcție de numărul de interviuri pe care le solicită compania și postul.  În momentul în care există mai multe cereri pentru o singură poziție vacantă, procesul poate fi unul anevoios și greu de gestionat. Un chatbot poate facilita această selecție, prin efectuarea unui tip de screening inițial. Persoana ideală poate fi găsită rapid prin interogarea unor cerințe speciale. În plus, testele de angajare pot fi încorporate în chatbot-uri, pentru evaluarea eficientă a tuturor candidaților.

Colectarea feedback-ului 

Se estimează că aproape trei sferturi dintre candidații de astăzi abandonează procesele de angajare. Având în vedere că atât de mulți candidați nu așteaptă până când angajatorii revin cu un răspuns către ei, un chatbot poate oferi o mână de ajutor în acest sens. Acesta poate ajuta la îmbunătățirea experienței pe care firma o oferă candidaților, făcându-i mai hotărâți să rămână mai mult timp implicați în  procesul de angajare. 

Centralizarea informațiilor 

Un chatbot poate fi considerat drept un manual care conține toate procedurile de resurse umane ale companiei. Dacă un angajat are o anumită întrebare sau îndoială, chatbot-ul îi poate răspunde automat. Acest mod este legat de următorul: automatizarea proceselor.  

Automatizarea proceselor 

Imaginează-ți că un angajat întreabă chatbot-ul despre zilele de concediu rămase. Într-un astfel de caz, chatbot-ul îi poate răspunde automat, fără intervenția umană. Același lucru se poate întâmpla cu chitanțele salariale și alte documente sau informații. În acest fel, poate crește confidențialitatea datelor sensibile.  

Satisfacția angajaților 

Prin chatbot, poți interacționa mai mult cu angajații tăi. În companiile mijlocii și mari, uneori este dificil să fii conștient de mediul în care organizația își desfășoară activitatea. Astfel, poți efectua sondaje, pentru a afla cum se descurcă angajații la locul de muncă.  

sursă text: ibm.com

Comentarii

Incarcati mai multe articole similare
Incarcati mai multe dupa Marilena
Incarcati mai multe in Agenda HR

Lasă un răspuns

Verificati De asemenea

Leadership Reset: Accelerarea schimbării și noi frontiere. Ce ne forțează limitele?

Evenimentul Leadership Reset, organizat de Revista CARIERE și MMM Consulting în data de 6 …