Acasa Agenda HR HR Power – LEADERSHIP RESET. Claritate în ambiguitate

HR Power – LEADERSHIP RESET. Claritate în ambiguitate

8 min citire
0
0
1,228

Până în 2030 vom avea aproximativ 220 de milioane de lideri în întreaga lume, aceștia fiind oamenii care sunt responsabili pentru viața altora. Dacă vrem să creăm companii grozave din care vrem să facem parte și o lume în care suntem mândri că trăim, atunci trebuie să începem cu liderii. Aceștia sunt responsabili pentru crearea unei culturi, lupta pentru cauze sociale și nedreptăți, crearea de locuri de muncă și modelarea societății în ansamblu. Dar problema este că modul de a conduce este defect. Este plin de strategii învechite de a face lucrurile, folosind practici și abordări care erau relevante cu decenii în urmă. Acesta este motivul pentru care avem nevoie de o resetare a conducerii.

Despre resetarea leadershipului am discutat în cadrul evenimentului Leadership Reset. Claritate în ambiguitate, organizat de Revista CARIERE, în parteneriat cu MMM Consulting. În cadrul evenimentului au existat două paneluri. Vă prezentăm astăzi concluziile celui de-al doilea panel, care a avut ca temă HR Power – LEADERSHIP RESET. Claritate în ambiguitate și a fost moderat deDiana Voicu, Senior Consultant Learning Architect, MMM ConsultingInvitații Dianei Voicu au fost Anca Decu, Director HR, Cora, Angelica Barbu, Chief People & Brand Officer, CEZ Romania, Andreea Mihnea, Chief People Officer, First Bank și Marius Ciurariu, HR Director, Provident.

Printre temele abordate în discuție se numără:

  • CLARITATE în BOARDROOM – cât de des simți claritate în ședințele de board și cum se simte; ce faceți voi ca să creați mai multă claritate? Ce faceți pentru a crea/transmite aceeași claritate și la celelalte niveluri ale organizației (ce vă iese/ați reușit și ce încă are nevoie de efort susținut)?
  • CLARITATE și GENERAȚII – ce spune indicatorul claritate la nivelul diferitelor generații din organizație? Avem generații care se descurcă mai ușor cu ambiguitatea și altele mai greu? Care sunt intervențiile de HR pe care le aveți în vedere (sau chiar le practicați) pentru colaborarea dintre generații?
  • CLARITATE și SKILLS (upskill/reskill) – Ce face o bancă pentru a antrena abilitățile de care au nevoie bancherii pentru a obține claritate la nivel optim? Au apărut competențe noi pe lista voastră de focus? Aveți alte orientări în recrutare? Cum pregătiți liderii sau cum îi susțineți?
  • CLARITATE în PRACTICI DE LEADERSHIP – știm despre ambiguitate că e „mai ușor de navigat împreună”, prin practici de leadership colaborativ. În același timp liderul resimte o tensiune între onestitatea de a spune „nu știu răspunsul la asta” și nevoia de a inspira încredere și stabilitate echipelor/organizației. Dacă ar fi să selectezi dintre practicile liderilor exemple de leadership colaborativ care ar fi acelea, cum le promovați ca modele?

Câteva concluzii:

Un lucru cert este că nu suntem toți antrenați să facem față ambiguității. Unii dintre noi facem eforturi să ne adaptăm, dar abilitățile de care avem nevoie nu sunt încă acolo. Pe fondul ăsta, sigur, vedem uneori multe reacții adrverse.

Diana Voicu a realizat un fel de studiu, în regim propriu, pe o pagină de socializare, în care a întrebat comunitatea care ar fi primul lucru pe care l-ar solicita de la lider dacă l-ar asculta. Aceștia au spus că vor mai puțină presiune, mai multă autonomie, mai multă flexibilitate – sarcini,timp și 65% dintre cei care au răspuns au spus claritate.

Care sunt cel mai des întâlnite reacții negative și neproductive la ambiguitate? Evitarea, panică și anxietate, decizii precipitate, blamarea altora și inflexibilitate. Se întreabă liderii corect atunci când se întreabă dacă fac bine ceea ce fac, când iau decizii?

Întrebări importante care pot fi trecute cu vederea atunci când ne confruntăm cu ambiguitate în mediul de lucru (construite de Chat GPT):

-Ce presupuneri fac în această situație?
– Ce informații sau perspective îmi lipsesc?
– Cum afectează această ambiguitate părțile interesate?
– Care sunt riscurile și oportunitățile implicate?
– Cum pot crea o cultură care să abordeze cu deschidere ambiguitatea?
– Ar trebui să cer sfaturi sau să implic alți oameni în procesul decizional?
– Ce acțiuni pot întreprinde pentru a obține mai multe informații?

Aceste întrebări sugerate de Chat GPT au deschis alte fronturi pentru alte întrebări, găsirea de soluții și luarea deciziilor corecte.

Pentru a viziona întreaga discuție a acestui panel, click aici.

Pentru a viziona înregistrarea integrală a evenimentului, accesați pagina oficială.

Comentarii

Incarcati mai multe articole similare
Incarcati mai multe dupa Marilena
Incarcati mai multe in Agenda HR

Lasă un răspuns

Verificati De asemenea

Strategii HR de succes: cum își consolidează companiile brandul de angajator și își promovează angajații

Într-un context de piață a muncii extrem de competitiv și în continuă schimbare, strategii…