Angajatii care apartin Generatiei Y pretuiesc mai mult flexibilitatea muncii si recunoasterea contributiei lor decat remunerarea, acestia solicitand existenta unui echilibru intre timpul alocat vietii personale si cel aferent job-ului. Poate parea surprinzatoare aceasta „decadere” a remunerarii din varful clasamentului, insa specialistii in resurse umane si sociologie ne-au avertizat deja ca Generatia Y va schimba modul in care ne raportam la „employee engagement”.
Un nou studiu realizat de compania PwC, London Business School si Universitatea South California, bazat pe un sondaj cu 44.000 de respondenti din reteaua de firme PwC, arata ca 64% dintre angajatii Generatiei Y si-ar dori sa munceasca ocazional de acasa, in timp ce 66% dintre acestia si-ar dori un program de munca flexibil. De ce? Pentru ca cei din Generatia Y nu considera ca productivitatea ar trebui masurata in numarul de ore petrecute la birou, ci prin rezultatele concrete ale muncii depuse.
Studiul arata ca un procent semnificativ dintre angajatii din Generatia Y (15% dintre barbati si 21% dintre femei) ar fi dispusi chiar sa renunte la o parte din remuneratie si sa accepte un ritm mai lent al promovarilor pentru a se putea bucura de un program mai scurt de lucru.
Totusi dorinta de a avea un program de lucru flexibil sau de a pastra un echilibru intre viata personala si cea profesionala nu inseamna ca Generatia Y este mai putin dedicata muncii comparativ cu Generatia X. Studiul arata ca nivelul de dedicare este similar.
„Este vital sa intelegem ca desi motivele pentru ramanerea in organizatii sau parasirea acestora sunt aceleasi pentru angajatii de toate varstele, importanta lor relativa difera. Cei din Generatia Y au asteptari mai mari de a fi sustinuti si apreciati pentru contributia muncii lor, vor sa faca parte dintr-o echipa armonioasa si sa aiba parte de flexibilitate in programul si modul de lucru. Pe de alta parte prioritatile Generatiei X constau in crearea oportunitatilor de dezvoltare profesionala si remunerare adecvata”, a declarat Horatiu Cocheci, Senior Manager, Liderul Echipei de Consultanta in Resurse Umane, PwC Romania.
Flexibilitatea Generatiei Y reiese si din disponibilitatea catre o cariera internationala: 37% dintre reprezentantii acestei generatii si-ar dori sa profite de oportunitatile de cariera din strainatate. Acestia spun ca formarea unei culturi a muncii orientata pe echipa si oportunitatile de munca interesante – inclusiv detasarile internationale – sunt importante pentru satisfactia lor profesionala.
Cititi despre profilul generatiei Y in urmatorul numar al revistei HR Manager (editia septembrie 2013).