Acasa Agenda HR Experiența digitală și brandul de angajator: de la recrutare până la loializare

Experiența digitală și brandul de angajator: de la recrutare până la loializare

7 min citire
0
0
133

Brandul de angajator este imaginea pe care o companie o proiectează angajaților și candidaților săi, în special prin activitățile sale de comunicare și marketing. Experiența angajatului reprezintă toate interacțiunile și experiențele pe care angajatul le va avea în cadrul companiei și sentimentele sale despre acestea. Aceste două concepte sunt deci legate: dacă o companie dorește să aibă un brand de angajator puternic, trebuie să țină cont de experiența angajatului și să o facă cât mai plăcută.

O provocare majoră în domeniul resurselor umane astăzi

Se știe că pentru o companie este mai costisitor să recruteze un nou angajat (interviuri, training etc.) decât să reușească să-și păstreze talentele. Prin urmare, este necesar să se păstreze angajații. Iar Departamentele de Resurse Umane au înțeles asta: brandul de angajator are un rol major de jucat în atingerea acestui obiectiv! De altfel, potrivit unui studiu al Office Vibe, cifra de afaceri poate fi redusă cu 28% prin investirea în employer branding.

Și dincolo de construirea loialității, un brand de angajator puternic și modern poate avea un impact pozitiv real asupra recrutării. Într-adevăr, candidații, în special generația tânără, sunt din ce în ce mai interesați de imaginea de angajator a mărcii. Potrivit unui studiu LinkHumans realizat în 2019, 88% dintre angajații tineri consideră că este important să fie în ton cu cultura companiei. Mai mult, 33% dintre candidați spun că ar refuza categoric un loc de muncă într-o companie care nu are o reputație bună.

Concret, atunci când vine vorba de investiția în employer branding intră în joc mai multe aspecte: comunicarea digitală (site web, site de carieră, rețele sociale etc.), mărturiile angajaților, practicile de HR ale companiei, angajamentele acesteia (CSR, asociații etc.). ), servicii și beneficii oferite (CSE, sală de sport, serviciu de concierge, aplicație mobilă etc.), etc.

Digitalul revoluționează experiența angajaților

După cum am spus în introducere, marca angajatorului este strâns legată de experiența angajatului. Într-adevăr, sentimentele și experiențele pe care un angajat le va avea în cadrul companiei se vor reflecta automat asupra imaginii de brand a angajatorului companiei. Tehnologia digitală este o parte integrantă a vieții noastre, suntem obișnuiți să obținem informații rapid cu câteva clicuri. Și așteptarea este aceeași în viața profesională: un angajat care are o întrebare, dorește să rezerve un spațiu sau altul trebuie să poată face acest lucru simplu și imediat.

Companiile oferă din ce în ce mai mult servicii digitale angajaților lor, în special aplicații mobile. Prin intermediul smartphone-ului, angajații își pot găsi colegi, primesc comunicări ale companiei, își pot rezerva o sală de ședințe sau un loc la cantină etc. Sharvy este un exemplu: prin intermediul aplicației web și mobile, angajații își pot rezerva diferite spații în funcție de nevoile lor (loc de parcare). , birou, loc în cantină etc.).

Aceste servicii digitale suplimentare sprijină angajații zilnic și le facilitează accesul pe site. Experiența lor la fața locului este îmbunătățită și mai ales inovatoare. Vor avea o imagine pozitivă a companiei pentru care lucrează și vor fi mândri să vorbească despre asta altora.

Brandul de angajator contează tot mai mult în procesele de atragere, retenție și loializare a angajaților. Într-o piață competitivă, pachetul de beneficii și salariul nu mai sunt suficiente. Experiența angajatului se cultivă în procesul de recrutare. Loializarea are nevoie de un efort combinat între HR, management și tehnologii HR. Avem noi tipuri de angajați, noi așteptări din partea lor, deci este timpul să adaptăm strategia și s-o facem digitală.

Roxana Pîrvu, Recruitment Operations Manager, Romanian Software a vorbit despre ce înseamnă brandul de angajator în compania lor, experiența digitală de care au avut parte de la înveputul pandemiei dar și despre recrutare și loializare a angajaților, în cadrul evenimentului Best Employer Fest organizat de Revista HR Manager și HUMANISTIC în data de 8 iunie 2022.

Puteți urmări mai jos intervenția Roxanei Pîrvu din cadrul evenimentului:

Comentarii

Incarcati mai multe articole similare
Incarcati mai multe dupa Marilena
Incarcati mai multe in Agenda HR

Lasă un răspuns

Verificati De asemenea

Recrutarea hibridă: definiție, sfaturi și greșeli frecvente

Care este povestea din spatele recrutării hibride? Este doar o modalitate de lucru trecăto…