Acasa Performance „Diferențele între generații pot fi avantajoase organizației”- Ena Bădeanu, TBI Bank

„Diferențele între generații pot fi avantajoase organizației”- Ena Bădeanu, TBI Bank

4 min citire
0
0
414

ENA BĂDEANU CHIEF PEOPLE OFFICER, TBI BANK

Credem cu tărie că diferențele între generații pot fi avantajoase organizației. Fără îndoială, oamenii de diferite vârste sunt diferiți din perspectiva experienței, a educației și, în general, a atitudinii față de viață.

Membrii echipelor care dețin competențe și cunoștințe diverse pot aborda problemele din unghiuri diferite și pot identifica soluții creative cu impact pe termen lung. Astfel, diferențele între generații pot fi benefice numai în condițiile în care organizația creează o cultură deschisă și tolerantă, în care oameni diferiți cresc și se dezvoltă profesional și personal. Numai într-un astfel de mediu oamenii pot colabora și se pot bucura de beneficiile muncii de echipă.

Nu numai generațiile sunt diferite, ci și obiectivele, prioritățile și aspirațiile lor de viață. Cei din generațiile mai tinere sunt caracterizați de nerăbdarea de a atinge succesul cât mai rapid, sunt ezitanți în a se implica emoțional în diversele experiențe, deoarece nu se așteaptă ca acestea să dureze prea mult. Pe de altă parte, generațiile mai în vârstă valorizează mai mult stabilitatea și angajamentul pe termen lung, apreciind predictibilitatea și siguranța. Din cauza acestor diferențe, este totuși dificilă identificarea unei abordări comune de muncă aplicabilă tuturor generațiilor.

Cu toate acestea, având în vedere că oamenii au idealuri, obiective, plusuri și minusuri diferite, considerăm că scopul comun ar fi, printre altele, asumarea unor calități și valori precum respectul, perseverența, integritatea, compasiunea. În același timp, considerația pentru cei din jur, respectarea programului de lucru și a celorlalte reguli ale organizației, acordarea de sprijin colegilor sunt calități care au supraviețuit testului timpului și sunt necesare și general valabile, indiferent de funcție sau de senioritate.

Oamenii au tendința mai degrabă de a gândi și acționa în propriul interes și, astfel, a ajunge la un compromis comun pare mai dificil, în condițiile în care interesele sunt complementare. Într-o negociere, este de o importanță crucială a te plasa în situația celuilalt, pentru a-i înțelege perspectiva. Este imposibil să ajungi la un numitor comun dacă nu înțelegi punctul de vedere al partenerului tău de discuție.

Este perfect normal să nu fii de acord cu părerea celuilalt, înțelegând de unde provine diferența de opinie și respectându-i în același timp opțiunea. În acest caz, ambele părți pot face un compromis, asigurându-se totodată de obiectivitatea scopului final.

Comentarii

Incarcati mai multe articole similare
Incarcati mai multe dupa Marilena
Incarcati mai multe in Performance

Lasă un răspuns

Verificati De asemenea

Fast Forward. Organizația Viitorului. Ediția a XX-a. Armonizarea resurselor: oameni, profit, tehnologie

În era digitală rapidă și într-o lume a afacerilor tot mai competitivă, conceptul de armon…