În toate țările, companiile plănuiesc cel mai bun mod de a reveni la locul de muncă, în timp ce lumea continuă să se lupte cu schimbările produse de pandemia de COVID-19. Desigur, unul dintre considerentele cheie este necesitatea de a menține angajații în siguranță fizic și psihologic. Potrivit unui sondaj realizat de Mercer, aproape jumătate (45%) dintre angajatorii care au răspuns au întâmpinat probleme în a-i determina pe lucrătorii esențiali să se prezinte la serviciu, deoarece le era frică de virus. Pe măsură ce angajații care nu pot lipsi fizic de la birou sunt chemați înapoi la locul de muncă, angajatorii se confruntă cu provocări similare, dacă nu mai mari, care vor avea un impact asupra afacerii pe termen lung.
Unii specialiști consideră că modul în care organizațiile își intensifică oamenii în această perioadă de criză va lăsa, fără îndoială, o amprentă asupra succesului lor viitor. Bineînțeles, acest lucru plasează resursele umane în fruntea gestionării tuturor acțiunilor legate de oameni, inclusiv definirea de noi moduri de lucru care favorizează siguranța, incluziunea și bunăstarea.
Deși în mod clar HR-ul are un rol major de jucat în facilitarea întoarcerii la muncă, colaborarea va fi esențială, deoarece redeschiderea va fi un proces mult mai complex decât închiderea. Aceasta este o oportunitate fantastică pentru departamentele de HR de a colabora cu ceilalți și de a face vocea angajatului auzită.
Nu este surprinzător că toate aceste necunoscute au ridicat nivelul de anxietate la noi culmi. Marea majoritate a oamenilor nu au experimentat niciodată o pandemie și au fost îngrijorați de potențialul virusului de a provoca boli severe și, posibil, chiar deces.
Pandemia nu a fost dăunătoare doar din punct de vedere psihologic, și efectele sale financiare au fost devastatoare. Deoarece multe companii se confruntă cu constrângeri și provocări economice fără precedent, HR-ii ar trebui să caute parteneri investitori, nu doar să finanțeze orice schimbări care trebuie întreprinse la locul de muncă, ci și să îi ajute pe acei angajați care s-ar putea întoarce la muncă..
De-a lungul pandemiei, liderii de resurse umane au descoperit valoarea imensă a parteneriatului cu echipele lor de comunicare. De la informații de bază despre planurile companiei și modul în care acestea influențează angajații până la oportunități de a rămâne conectați cu colegii și liderii seniori prin primării virtuale, „întâlniri” sociale prin Zoom și concursuri distractive concepute pentru a menține angajații angajați și spiritul ridicat, inițiative de comunicare internă nu au fost niciodată atât de esențiale. În timp ce lucrătorii tânjesc în mod clar la informații, liderii de resurse umane trebuie să-și amintească de faptu că sunt bombardați cu informații acum mai mult ca niciodată. De aceea, o abordare strategică, una ghidată de HR în tandem cu comunicarea, este primordială, mai ales că se fac planuri pentru a aduce angajații înapoi la locul de muncă.
Despre cum să capeți încrederea angajaților și cum să o menții au vorbit Maria Dohotari, Human Resources Business Partner, Flex și Iulia Buciuman, Managing Partner, HUMANISTIC, în cadrul evenimentului Best Employer Fest, organizat de Revista HR Manager și HUMANISTIC.
Puteți vizualiza mai jos discuția one-on-one dintre Mariei Dohotari și Iulia Buciuman în cadrul evenimentului: