Acasa Planeta HR HR Tools Cum să te îmbraci pentru a obține rapid un job bine plătit. 5 trucuri pe care trebuie să le știi

Cum să te îmbraci pentru a obține rapid un job bine plătit. 5 trucuri pe care trebuie să le știi

11 min citire
0
0
708

Poate că ești cel mai talentat, experimentat și muncitor angajat de la locul de muncă, însă aceste calități nu sunt suficiente pentru a fi avansat și pentru a primi jobul pe care îl meriți din plin.  

Indiferent că vrei să îți impresionezi șefii sau să dai lovitura la un interviu pentru o slujbă mai bună, calitățile tale nu vor fi suficiente pentru a obține ce îți dorești. Studiile arată că peste 37% dintre manageri spun că au decis să nu angajeze un candidat din cauza a cum era îmbrăcat, iar 65% dintre aceștia recunosc că ținuta unui candidat poate fi factorul care face diferența între doi aplicanți cu background similar.

Dacă vrei să primești aprobarea șefilor sau a intervievatorilor în ceea ce privește vestimentația ta, iată care sunt regulile de aur de care trebuie să ții cont:

  1. Alege culori care nu distrag atenția interlocutorilor

Când stai de vorbă cu un superior sau la un interviu, vei dori ca interlocutorul să se concentreze exlusiv pe ceea ce spui mai degrabă decât pe felul în care ești îmbrăcat. Este recomandat să eviți culorile tari sau imprimeurile și să optezi pentru culori neutre sau nuanțe mai închise care te reprezintă și care nu îți duc ținuta în monotonie.

De exemplu, roșul este o culoare care inspiră agresivitate și obosește ochii persoanei cu care stai de vorbă. Negrul, în schimb, emană autoritate, însă o ținută „all-black” poate fi intimidantă, în egală măsură. Bleumarinul este o culoare care îți dă un aer calm, controlat și de încredere, în timp ce griul te face să pari mai sigur pe tine și are un aspect elegant. Ca să înțelegi mai bine despre cum te schimbă culorile pe care le porți, aruncă o privire peste aceste camasi barbatesti, în special cele în nuanțe deschise de albastru, cele bleumarin sau gri, care sunt perfecte pentru orice bărbat care vrea să inspire profesionalism și siguranță de sine.

  1. Fii mereu îmbrăcat la patru ace, chiar și când adopți un stil smart-casual

Multe companii le recomandă angajaților să adopte un stil smart-casual la serviciu, așa că nu va fi o problemă dacă nu te vei prezenta îmbrăcat în costum la întâlnirea cu șeful. O jachetă sau un sacou din stofă purtat cu o cămașă și niște pantaloni eleganți sunt o alternativă bună la tradiționalul costum, pentru a obține un look elegant și a arăta prezentabil.

Chiar și când compania are un cod vestimentar lejer și relaxat și le permite angajaților să se îmbrace cum doresc, este bine să rămâi în zona smart-casual, cel puțin la interviu. Astfel, nu vei risca nici să fii îmbrăcat prea elegant și să dai impresia unei persoane prea sofisticate sau elitiste, dar nici nu vei face o impresie proastă intervievatorului sau managerului căruia intenționezi să îi ceri promovarea.

  1. Ascunde-ți tatuajele, piercingurile și ține-ți barba sub control

Deși aproximativ 40% dintre tinerii cu vârste între 18 și 29 de ani au cel puțin un tatuaj, un sondaj arată că mulți angajatori sunt încă reticenți față de candidații care au pe corp desene în locuri vizibile sau multe piercinguri. Bineînțeles, acest lucru depinde foarte mult și de vârsta angajatorului, de prejudecățile sale, de domeniul în care lucrezi și de politica internă a companiei. Însă, dacă nu ești sigur că angajatorului tău nu îi pasă de aceste lucruri, ar fi mai bine să îți ascunzi tatuajele și să îți scoți piercingurile, măcar în ziua interviului. În ceea ce privește părul facial, singura regulă de care trebuie să ții cont este ca barba ta să arate perfect îngrijită și curată, proaspăt tunsă și la o dimensiune rezonabilă.

  1. Acordă atenție micilor detalii

O ținută impecabilă îți aduce din start puncte în plus, însă, pentru a obține acest lucru, trebuie să nu treci cu vederea unele detalii care ți-ar putea strica apariția. De exemplu, este important să te asiguri că pantofii tăi strălucesc de curățenie și că hainele tale sunt proaspăt spălate și călcate cu atenție. Dacă ai animale de companie acasă, nu uita să folosești o rolă de scame pentru a aduna de pe haine firele de păr.

  1. Investește într-un costum care să vorbească de la sine despre tine

Una dintre cele mai mari greșeli pe care le poate face un bărbat când își alege un costum este să facă rabat de la calitate și să își cumpere unul care nu îi vine ca turnat. Costumul ideal trebuie să nu fie nici prea mare, însă nici să dea impresia că stă să plesnească pe tine, ci să fie suficient de lejer încât să nu apară cute inestetice, dar să îți sublinieze forma corpului.

Când probezi un costum, ai grijă ca epoleții să se termine la nivelul umerilor, mânecile sacoului să fie lungi până la încheietură, la baza degetului mare, iar sacoul să nu te țină în partea din spate, dar să îți vină ca turnat pe corp. Sacoul ar trebui să aibă doi nasturi, dintre care doar primul se încheie, în timp ce al doilea rămâne mereu descheiat.

Vestimentația poate părea un element de importanță redusă în imaginea de ansamblu a obținerii unui job mai bun, însă adevărul este că ținuta are un impact major asupra modului în care te percep ceilalți. În plus, este un factor pe care îl poți controla încă de la bun început, așa că ar trebui să te folosești din plin de orice avantaje pe care le poți aduce de partea ta, care să îți crească șansele de a primi, în sfârșit, jobul mult visat.

 

Sursă foto: Shutterstock, Copyright: javi_indy

Comentarii

Incarcati mai multe articole similare
Incarcati mai multe dupa Marilena Ispas
Incarcati mai multe in HR Tools

Lasă un răspuns

Verificati De asemenea

Strategii HR de succes: cum își consolidează companiile brandul de angajator și își promovează angajații

Într-un context de piață a muncii extrem de competitiv și în continuă schimbare, strategii…