Acasa Management Cum să îmbunătățești relația cu un angajat dificil: 5 soluții practice

Cum să îmbunătățești relația cu un angajat dificil: 5 soluții practice

7 min citire
0
0
929

În rolul de manager vei avea de-a face cu angajați dificili și va fi responsabilitatea ta să îmbunătățești situația. Evitarea acestei probleme doar o va înrăutăți. Un astfel de angajat poate avea o performanță insuficientă sau poate prezenta comportamente inadecvate. Ambele aspecte pot ajunge să le influențeze pe celelalte persoane din departament.

Prin urmare, este important să îmbunătățești cât mai curând relația cu un angajat dificil și să oprești din timp urmările negative pe care le poate declanșa. Iată câteva soluții pe care ar trebui să le implementezi:

  1. Mergi la sursa problemei

Comportamentul inadecvat al unui angajat poate fi doar un simptom al unei alte probleme. Încercările de a-l corecta nu vor avea prea mult succes până nu identifici care e sursa schimbării. De exemplu, productivitatea redusă, gradul înalt de absenteism și modificările comportamentale sunt toate semne că a apărut o scădere a motivației. În loc să te concentrezi pe efecte, mai bine găsești soluții pentru motivarea angajaților. E posibil ca anumiți factori, fie de la locul de muncă, fie din viața personală, să fi contribuit la demoralizarea persoanei de care ești nemulțumit. Odată ce identifici problema reală, ai șanse mult mai mari să repari relația profesională respectivă.  

  1. Ține o evidență scrisă

Fie că e vorba de performanța slabă sau de comportament inadecvat, e important să documentezi aspectele problematice din relația cu un angajat dificil. E bine să ții o evidență scrisă, în care să incluzi aspecte concrete, precum ora, data, ce reguli sau politici ale companiei au fost încălcate și, dacă există, emailuri sau mesaje scrise. Încearcă să elimini cât mai mult elementul de subiectivitate din ecuație. Dacă situația nu se schimbă, cel mai probabil va trebui să iei măsuri suplimentare, caz în care ai nevoie de dovezi concrete.

  1. Încearcă o discuție constructivă

Nu este ușor să fii înțelegător cu un angajat care îți face probleme. Acest pas este însă complet necesar dacă vrei să găsești o soluție, potrivit Human Resources Online. Atunci când iei în calcul doar perspectiva ta, poți rata informații relevante, din cauza reticenței pe care o are cel în cauză față de tine.

Bineînțeles, și tu trebuie să fii transparent, explicându-i în modul în care comportamentul său afectează restul firmei. Ilustrează punctele tale de vedere cu exemple concrete și încearcă să păstrezi discuția la un nivel cât mai profesionist, chiar dacă interlocutorul mizează pe efectul emoțional. De asemenea, e important să te concentrezi pe comportamentul deranjant, în loc să lansezi critici sau atacuri la persoană.

  1. Clarifică următorii pași

Informează-l pe angajat în mod profesionist în legătură cu două aspecte importante: care sunt așteptările tale legitime, bazate pe procedurile firmei, precum și consecințele nerespectării acestora. Practic, trebuie să îi prezinți persoanei respective foarte clar situația în care se află și cum se pot schimba lucrurile din acest punct. După această discuție, poate avea loc o schimbare sau, din contră, angajatul va trebui să își asume urmările comportamentului său.

  1. Monitorizează situația și programează discuții viitoare

Nu toate problemele pot fi rezolvate pe loc. În unele cazuri, e nevoie să rămâi implicat o vreme, până se rezolvă problema (ia în calcul și faptul că uneori, indiferent de cât de multe eforturi depui, nu te vei bucura de un răspuns pe măsură). De aceea, stabilește întâlniri periodice. În funcție de gravitatea situației, puteți avea o nouă discuție în câteva zile sau o săptămână. Între timp, evaluează comportamentul respectiv și monitorizează eventuale schimbări.
Sursă foto: Shutterstock

Comentarii

Incarcati mai multe articole similare
Incarcati mai multe dupa Marilena
Incarcati mai multe in Management

Lasă un răspuns

Verificati De asemenea

Benoît CHERRÉ: Autenticitatea ca ideal etic în situații provocatoare

În universul provocărilor etice, managerii de resurse umane (HR) se află adesea la interse…