Acasa Management Cum să fii un manager eficient

Cum să fii un manager eficient

8 min citire
0
0
547

Poate poziția pe care o ocupi în companie nu este cu exactitate cea de manager. Însă cel mai probabil o parte din activitățile pe care trebuie să le realizezi de-a lungul unei zile cuprind îndatoriri manageriale. Astfel, dacă rolul tău este să gestionezi angajații, bugetul, sau să asiguri performanța continuă a companiei din orice punct de vedere, acest articol ți se adresează. Află din rândurile de mai jos cum să devii cât mai eficient, iar rezultatele obținute să vorbească de la sine.

Asigură accesul la resursele necesare

Nicio companie nu poate fi eficientă dacă nu oferă angajaților acces la resursele necesare pentru îndeplinirea obiectivelor. În funcție de profilul companiei, asigură-te că aparatura este funcțională și că există posibilitatea de a raporta cu ușurință lipsurile sau neregulile. Spațiile de lucru dotate cu echipamente, computere performante și multifunctionale laser de ultimă generație vor crește nivelul de productivitate. În plus, angajații vor fi mai mulțumiți. Se pare că unul dintre principalele motive de nemulțumire la locul de muncă este proasta funcționare a echipamentelor și produselor IT.

Fii un bun exemplu

Ca manager, întotdeauna vei fi un important punct de referință pentru angajați. Asta înseamnă că ceilalți îți vor urma exemplul în practicile și comportamentul adoptate la locul de muncă. În primul rând, pentru a fi un exemplu pozitiv, nu încălca niciodată regulile companiei sau cele stabilite chiar de tine. Dacă întârzii cu regularitate, cel mai probabil angajații vor considera acest lucru permis și vor întârzia la rândul lor. De asemenea, dacă îți pierzi cumpătul cu ușurință, nici ei nu se vor mai strădui la fel de mult să-și controleze reacțiile. Propune-ți să fii un model pentru ceilalți și oferă exact atât cât vrei să primești în schimb.

În plus, nu uita că există mereu ceva ce poate fi îmbunătățit la fiecare dintre noi. Investește permanent în tine.

Clădește o echipă performantă

O echipă performantă înseamnă oameni care se implică și lucrează bine împreună. Pentru a obține aceste lucruri, în primul rând e nevoie de motivare. Angajații care se implică fac acest lucru pentru salariu și recunoaștere, pentru a-i impresiona pe ceilalți. Cei care nu își dau silința la fel de mult, nu o fac pentru că le pasă doar de partea financiară. Află așadar ce anume i-ar putea motiva pe fiecare din ei, ce ai putea să le oferi în schimbul a ceea ce îți dorești să obții.

Următorul pas e să îi faci să conștientizeze că mai degrabă decât „scopuri personale” există „obiective comune”. Oferă direcții și răsplătește efortul depus.

Nu în ultimul rând, oferă sprijin și încredere angajaților. În acest fel ei îți vor vorbi deschis despre problemele cu care se confruntă și veți putea găsi împreună cea mai bună rezolvare.

Gestionează eficient timpul și banii

Pentru a rămâne în continuare pe piață, o companie trebuie să fie profitabilă. Iar acest lucru este posibil prin creșterea câștigurilor și reducerea cheltuielilor. În funcție de poziția ta în companie, nivelul de influență pe care îl ai asupra acestui aspect va fi diferit. Asigură-te însă că înțelegi toate detaliile esențiale și implică-te activ. Doar așa îi poți ajuta pe ceilalți să gestioneze mai bine banii societății. Nu te lasă intimidat de calcule, deoarece toate se reduc până la urmă la atitudinea și deciziile fiecăruia dintre angajați.

Timpul este aproape la fel de important ca banii. Cu cât devii mai bun în gestionarea timpului tău și al celorlalți, cu atât cu atât mai mult va crește nivelul de eficiență. Micșorează timpul alocat lucrurilor mai puțin importante și concentrează-te pe rezultate.

Nu în ultimul rând, pentru a fi un manager eficient, acordă-ți din când în când o binemeritată pauză. Pentru a putea atinge toate obiectivele pe care ți le-ai propus, este nevoie să înveți să te relaxezi și să-ți reîncarci bateriile.

 

Sursa foto: Shutterstock

https://www.shutterstock.com/image-photo/business-people-suit-office-107121578?src=MLkhP-J-2-2IbvCj1aOUAQ-4-30

Comentarii

Incarcati mai multe articole similare
Incarcati mai multe dupa Marilena Ispas
Incarcati mai multe in Management

Lasă un răspuns

Verificati De asemenea

Strategii HR de succes: cum își consolidează companiile brandul de angajator și își promovează angajații

Într-un context de piață a muncii extrem de competitiv și în continuă schimbare, strategii…