Acasa Staffing Cum să fii creativ în dezvoltarea afacerii, când ești la început de drum – 3 investiții pentru un business modern

Cum să fii creativ în dezvoltarea afacerii, când ești la început de drum – 3 investiții pentru un business modern

9 min citire
0
0
917

Dezvoltarea unei afaceri reprezintă o provocare pentru un tânăr antreprenor și generează, în același timp, entuziasm și teamă. Pe de o parte, entuziasmul provine din proiecțiile unui scenariu în care afacerea este una de succes. Pe de altă parte, incertitudinea de a fi pe cont propriu, de a-ți pune în joc finanțele personale, timpul și energia fără garanția unui profit sunt riscuri care ar putea determina un tânăr antreprenor să facă un pas în spate și să renunțe la afacere încă din faza de planificare. 

Totuși, 25% dintre afaceri rezistă 15 ani sau mai mult, conform unui studiu efectuat de BLS. În spatele acestor cifre se află antreprenori care au gândit dincolo de soluțiile tradiționale pentru a asigura sustenabilitatea afacerii pe termen lung. 

Așadar, uneori contextul cere să te adaptezi unor schimbări sau să găsești soluții creative prin care să-ți dezvolți afacerea. Iată câteva idei care te pot ajuta să ai un parcurs antreprenorial de succes. 

1. Investește în campanii de marketing în format video

Videoclipurile permit afacerilor să comunice cu publicul-țintă într-un mod diferit, cu un impact semnificativ. Acest lucru se întâmplă deoarece oamenii acordă o mai mare atenție videoclipurilor decât textelor. De fapt, 50% dintre oameni vor să vadă materiale video în campaniile de marketing, conform unui studiu HubSpot.

În ciuda importanței vizualului în marketingul actual, mulți antreprenori presupun că acest instrument este accesibil doar marilor corporații. Bugetul, timpul și abilitățile necesare pentru a crea videoclipuri sunt principalele motive pentru care antreprenorii aflați la început de drum evită acest tip de marketing.

Însă, videoclipurile au potențialul de a ajunge mult mai departe decât orice alt format de marketing. Poți oferi informații valoroase într-un format video ușor de digerat cu ajutorul:

  • descrierilor de produse;
  • tutorialelor;
  • spoturilor de prezentare a produselor;
  • videoclipurilor cu instrucțiuni de utilizare.

Videoclipurile îți pot poziționa afacerea între primele din industrie, de aceea merită să investești timp și resurse pentru a pune în aplicare o strategie de marketing video.

Iar dacă resursele sunt componenta ce te împiedică să asiguri vizibilitate afacerii tale, ia în calcul varianta creditelor pentru firme mici, pentru a pune la punct o strategie de marketing video de succes. Iată ce avantaje prezintă o astfel de opțiune de finanțare IFN, pe care o poți obține dacă firma funcționează de cel puțin 12 luni:

  • procedură rapidă de aprobare – cel mai rapid credit pentru firme de pe piață;
  • flexibilitate – poți amâna plata unei ratei pentru 30 de zile, o singură dată pe perioada contractului;
  • proces 100% online pentru sume de până la 60.000 lei;
  • costuri prietenoase – dobândă variabilă în funcție de valoare ROBOR la 6 luni.

2. Alocă buget pentru evenimente live cu prezență fizică

Evenimentele live ar putea fi cel mai bun format pentru a stimula creșterea afacerii tale, mai ales dacă ești implicat în sectorul B2B. Astfel de evenimente oferă oportunitatea de a te conecta mai bine cu participanții și de a împărtăși experiențe pe rețelele sociale. Iar acest lucru înseamnă vizibilitate.

Pe lângă alte instrumente de marketing care te pot ajuta să-ți atingi obiectivele de business, evenimentele live o fac în mod extrem de eficient și rapid. 

Pentru antreprenorii aflați la început de drum, evenimentele live pot fi rețeta secretă pentru dezvoltarea afacerii. Găzduirea unei petreceri de lansare memorabile, care să atragă persoane cu influență în domeniu, reprezintă o modalitate eficientă de a lansa următorul proiect.

Ia în considerare găzduirea propriului eveniment pentru a-ți poziționa brandul, a construi relații cu clienții și a face cunoștință cu reprezentanții mass-media.

3. Investește în pregătirea ta continuă și adaptează-te

Managerii sunt indicatori ai succesului sau eșecului unei afaceri. De aceea, unul dintre cele mai bune lucruri pe care le poți face pentru tine, pentru afacerea ta și pentru echipă este să fii mereu deschis spre a învăța lucruri noi. Astfel, vei deveni deveni un lider adaptabil, inovator și deschis la creștere și schimbare.

Participă la conferințe, ascultă podcasturi, îmbrățișează orice eșec și învață ceva din el, pentru a descoperi lucruri noi. De asemenea, adaptează-te atunci când situația o cere. Flexibilitatea și inovarea ajută la dezvoltarea de noi modalități de îmbunătățire a produselor sau serviciilor pentru a-ți optimiza afacerea.

În plus, investiția în dezvoltarea profesională te ajută să devii un lider pe care ceilalți îl urmează cu încredere. Astfel, oferind un model pozitiv de comportament îți poți inspira angajații să-ți urmeze exemplul, iar în final, acest lucru se va reflecta asupra performanțelor afacerii tale.

Așadar, creativitatea și inovația îți oferă spațiul necesar pentru a lucra mai inteligent, în loc de a munci mai mult. Rutina și organizarea sunt importante pentru afacerea ta, dar în aceeași măsură este importantă și evoluția. Astfel, atunci când se stabilește un mediu creativ și inovator, nivelul de productivitate al unei afaceri poate cunoaște creșteri spectaculoase.

Sursa foto: shutterstock.com

Comentarii

Incarcati mai multe articole similare
Incarcati mai multe dupa Revista HR Manager
Incarcati mai multe in Staffing

Lasă un răspuns

Verificati De asemenea

Cum să atragi și reții angajații de top într-o lume în continuă schimbare?

Într-o piață a muncii în continuă schimbare, unde angajații de top au devenit o resursă st…