Acasa Staffing Cum poți ajunge expert în legislația muncii

Cum poți ajunge expert în legislația muncii

8 min citire
0
0
844

Orice firmă – fie că este din domeniul de stat sau privat – are nevoie să colaboreze cu o mulțime de experți pentru a se asigura că totul merge ca pe roate și că angajații se simt confortabil și pentru ca aceștia primesc răspunsuri relevante la orice întrebări ar avea, indiferent de domeniu.

A avea în firmă un expert în legislația muncii va fi de ajutor atât pentru partea de management, cât și pentru angajați.

În caz că acest domeniu îți face cu ochiul, noi îți spunem ce înseamnă – pe larg – urmând ca mai apoi tu să decizi dacă dorești să urmezi un curs de legislația muncii și să fii de ajutor, atât în mediul privat, cât și în cel de stat.

Ce înseamnă să fii expert în legislația muncii

Legislația muncii se schimbă atât de des încât uneori ți se poate părea că nu ai cum să ții pasul cu toate aceste schimbări. Diferența între un expert și o altă persoană care activează în același domeniu este că cel dintâi depune mereu efort pentru a fi la curent cu informațiile și nevoile pe care colegii le au. De fapt, acest criteriu este unul imperios necesar dacă dorești să îți faci treaba ca la carte.

Cel mai este important este să înveți de la experți în domeniu practici pe care să le pui în aplicare încă dinainte să începi să profesezi – dacă ești în punctul în care faci o reconversie profesională – sau de la care să te inspiri dacă alegi să participi la un curs de perfecționare. Indiferent de situația în care te afli, este important să îți alegi mentori care să aibă experiență în domeniu, pe de o parte, și să știe cum să livreze informația în așa fel încât să fie ușor de înțeles și mai ales de pus în practică.

Un expert în legislația muncii este cel care se ocupă să cunoască și mai ales să pună în practică tot ceea ce ține de:

  • drepturile angajaților;
  • securitatea socială;
  • discriminare și mai ales se asigură că aceasta nu există în mediul de lucru în care este implicat;
  • negocierea contractelor de muncă și a celui colectiv acolo unde este cazul;
  • clauzele contractelor de muncă – răspunde la orice întrebări ar exista pe marginea acestora;
  • modificarea contractelor de muncă;
  • conflictele care pot să apară la locul de muncă;
  • proiectarea fișelor de post;
  • consilierea angajaților și a angajatorilor deopotrivă atunci când vine vorba despre nelămuriri care apar atât în contracte, cât și în conduită;
  • răspunderea juridică pe care o au angajații.

Se știe prea bine că, în România cel puțin, angajații sunt bine protejați, iar un expert în legislația muncii este acea persoană care îi explică acestuia atât drepturile, cât și obligațiile pe care acesta le are la locul de muncă.

Cum poți deveni expert în legislația muncii

Expert poți să devii atunci când faci o reconversie profesională sau când dorești să te perfecționezi și să treci pe o treaptă mai înaltă față de calificarea pe care o ai acum.

Cea mai facilă cale de a ajunge să profesezi în acest domeniu este să participi la un curs acreditat. Acesta este livrat de experți care lucrează deja în domeniu și pot să îți dea o mulțime de detalii despre bune practici, dar și despre inconvenientele de care te poți lovi de-a lungul timpului și cum poți să treci peste acestea mai ușor.

A învăța de la profesioniști înseamnă a avea oportunitatea de a face networking și de a lega relații profesionale pe termen lung.

Cursurile acreditate în legislația muncii au loc online, așa că distanța nu este o problemă. In multe cazuri, acestea au loc seara, așadar poți să mergi la locul tău de muncă de zi cu zi și mai apoi să te pregătești pentru următorul pas în carieră.

Diploma acreditată pe care o primești la finalul cursului îți va da ocazia să lucrezi atât în mediul de stat, cât și în cel privat.

Norocul tău este că de o asemenea poziție este nevoie în orice firmă și poți să lucrezi fie ca angajat permanent sau ca liber profesionist și astfel să colaborezi cu mai multe firme în paralel și să îți faci orarul așa cum dorești.

Credite foto: unsplash.com

Comentarii

Incarcati mai multe articole similare
Incarcati mai multe dupa Revista HR Manager
Incarcati mai multe in Staffing

Lasă un răspuns

Verificati De asemenea

Costul ascuns din departamentul de HR: lipsa de disciplină în dosarele de personal

Digitalizarea dosarelor de personal este o tendință care va deveni normă în următorii 1-2 …