Acasa Performance Cum identifici și antrenezi viitorii manageri

Cum identifici și antrenezi viitorii manageri

9 min citire
0
0
660

Cât timp businessul tău este la nivelul de startup, echipa de management a companiei poate consta într-o singură persoană: tu însuți. Însă pe măsură ce afacerea se dezvoltă, crește și devine un jucător important în domeniul în care activează și pe o piață competitivă, vei ajunge probabil în punctul în care va trebui să renunți la control și să ai încredere în altcineva să supravegheze operațiunile companiei.

Însă cum poți cultiva viitorii manageri ai companiei? Care sunt calitățile care indică potențialul unui bun lider pentru afacerea ta și ce poți face pentru a-i pregăti din timp pentru rolul pe care, la un moment dat, și-l vor asuma? Intuit Small Business Blog a întrebat mai mulți manageri de succes care sunt tehnicile pe care ei le folosesc pentru a identifica talente de top și a le cultiva în spiritul organizației pe care o conduc:

Investește în dezvoltarea tinerilor lideri

Kim Miller, președintele InkLink Marketing, spune că a început cultivarea managerilor din generațiile mai tinere prin recunoașterea punctelor forte ale angajaților și încurajarea acestora să se dezvolte în aceste direcții. „Am identificat o angajată aflată la începutul carierei ca pe un candidat cu potențial ridicat și cu o înaltă capacitate de dezvoltare. La început, am petrecut mai mult timp cu ea și am învățat-o tot ce știam despre cum se fac lucrurile, care sunt procesele de gândire atunci când iei o decizie, cum gestionezi anumite situații. Însă făcând parte din generația Millennials, ea se descurca mult mai bine cu tehnologia nouă decât mine. Mi-am dat rapid seama că dacă aș fi obligat-o să facă lucrurile în felul meu, nu numai că aș fi încetinit-o pe ea, dar și întregul meu business”, spune Miller.

O practică asemănătoare a testat cu succes și omul de afaceri Liviu Tudor, președintele Genesis Property, care și-a făcut un scop din formarea tinerei generații încă de pe băncile facultății. „Suntem în pragul unor dezvoltări importante, iar în următorii ani, lucruri spectaculoase se vor întâmpla în această țară. Tocmai pentru că suntem implicați atât de activ în zona de business, am simțit, împreună cu echipa mea, că trebuie să ajutăm la dezvoltarea generației următoare”, explică Liviu Tudor, proprietarul parcurilor de birouri Novo Park și West Gate, decizia de a construi West Gate Studios.

Testează fiecare angajat în parte

Formarea unui nou lider nu va da roade, dacă persoana respectivă nu este potrivită pentru un post de conducere. De aceea, este recomandată promovarea angajaților mai vechi din companie, în detrimentul angajării unora noi pentru posturile de conducere. Un sistem de promovare pe merit va asigura o mai bună retenție a angajaților talentați, un grad de satisfacție mai mare în rândul acestora cu jobul pe care îl au și, în plus, este mereu mai simplu să lucrezi cu oameni pe care îi cunoști și care te cunosc, scrie Intuit.com.

Kaliprasad Varanasi, consultant în domeniul afacerilor mici, consideră că „un lider format în mod organic în cadrul companiei este mai bun decât un lider angajat din afară, deoarece înțelege mai bine „ADN-ul” organizației”.

Pentru a identifica liderii în cadrul echipei, încearcă acest exercițiu: echipa trebuie să își aleagă un lider timp de șase luni, după care acesta se va schimba și un alt coleg îi va lua locul și atribuțiile. În timp, vei observa că, deși liderul se schimbă, oamenii vor continua să se comporte ca și când liderul lor este persoana cu care au colaborat cel mai bine.

Oferă feedback pozitiv

Artie Lynnworth, autorul unei cărți despre eficiență în leadership, punctează cât de important este ca oamenii valoroși dintr-o companie să se simtă apreciați și să observe că cei din conducere investesc în dezvoltarea lor. Simpla recunoaștere a meritelor lor îi va inspira și îi va încuraja să vină cu idei noi, inovații și să fie în permanență în căutarea unor soluții pentru eficientizarea proceselor din interiorul companiei.

Chip Bell, autorul cărții „Managerii ca mentori”, susține că cei mai buni mentori caută modalități prin care să adauge un plus de valoare în fiecare întâlnire cu angajații lor. Ei sunt liderii care nu ceartă, nu țipă, nu reproșează, ci inspiră spunând o poveste sau o pildă. Prin faptul că nu trag concluzii pripite și nu se grăbesc să critice, îi încurajează pe cei din jur să rămână la fel de pasionați de ceea ce fac și să nu lase stresul să le strice bucuria cu care lucrează.

 

Sursa foto: Shutterstock/Copyright: Spectral-Design

Comentarii

Incarcati mai multe articole similare
Incarcati mai multe dupa Marilena Ispas
Incarcati mai multe in Performance

Lasă un răspuns

Verificati De asemenea

Strategii HR de succes: cum își consolidează companiile brandul de angajator și își promovează angajații

Într-un context de piață a muncii extrem de competitiv și în continuă schimbare, strategii…