Acasa Agenda HR Cum arată un onboarding în digital?

Cum arată un onboarding în digital?

9 min citire
0
0
1,603

Indiferent dacă am fost sau nu pregătiți, foarte mulți dintre noi am început munca remote și ne-am și adaptat la aceasta, în perioada crizei sanitare. Și, cum lucrurile au evoluat destul de rapid, un program de onboarding digital este mai important ca niciodată.

Cât este de important procesul de onboarding digital? 

Când cineva se alătura organizației, fie la distanță sau nu, dorești ca acesta să se simtă binevenit.  Este bine ca în orice formă de comunicare pe care o vei iniția prin procesul de onboarding digital, să ții seama de câteva elemente. Modul în care primești noii angajați depinde de cultura organizațională și de posibilitățile creative de care dispune compania. Dar este important să ai un plan când vine vorba de onboarding digital. Unul pe care să îl aplici atât din prima zi, cât și pe parcursul următoarelor săptămâni de interacțiune cu noii colegi.

Asigură-te că organizația ta arată aprecierea până la capăt prin procesul de onboarding digital. Astfel, cei nou sosiți în organizație vor fi entuziaști și vor performa cât mai bine într-un timp cât mai scurt. 

Nu trebuie să uităm că procesul de onboarding digital nu se oprește niciodată. Încerci să construiești o relație între organizația ta și angajații care lucrează remote. De aceea, este posibil să ai nevoie să depui și mai mult efort față de o companie care nu are aceleași provocări. Iar dacă procesul de onboarding digital satisface corespunzător nevoia de informare și oferă instrumentele necesare noilor angajați, rata de retenție este mai mare. 

Un proces de onboarding digital reprezintă un mare bonus. Poți oricând să inspiri noilor angajați cultura companiei și valorile organizaționale care determină succesul organizației. Despre acest aspect, ce înseamnă onboarding digital în România și ce transformări au fost adoptate prin tehnologie în modul în care noii veniți interacționează, a vorbit Aurelian Chitez, Director of Sales, Romanian Software, în cadrul evenimentului Fast Forward. Organizatia Viitorului | Ediția a XVIII-a care a avut ca temă The Truth Behind the Digital & Hybrid Transformations.

Beneficiile nu chiar atât de evidente ale unui plan de onboarding remote

Bineînțeles, un plan de onboarding virtual este o alegere bună din punct de vedere al costurilor, este eficient și accesibil de oriunde.

De îndată ce ai un plan de onboarding, lucrurile devin doar mai bune – tot haosul și confuzia se risipesc de îndată ce îți pui cap la cap ideile și procesele. Nu mai există „noi nu facem onboarding”, există doar „facem onboarding și încercăm să ne îmbunătățim constant procesul”. Poate nu vei ști la început dacă rețeta perfectă companiei tale înseamnă un onboarding de 30 de zile, 60 de zile, 6 luni sau chiar mai mult. Dar vei trimite chestionare de feedback și vei ajusta lucrurile pe parcurs. Poate nu ai acum în minte toate responsabilitățile unui mentor de onboarding în cap, dar totul va deveni mult mai clar cu timpul. Principalul beneficiu pe care ți-l dă un plan de onboarding digital e faptul că îți pune la dispoziție instrumentele necesare pentru a executa, analiza și îmbunătăți acest proces esențial companiei. 

Îți crește rata de retenție (e aproape *magic*) – știm cu toții sentimentul de a ajunge la un nou loc de muncă și să nu aibă nimeni timp de noul coleg, indiferent dacă lucrezi în HR sau nu. Nu știi ce să faci, nu știi cu cine să vorbești, simți că parcă n-ai nimerit unde trebuie. O zi, două, o săptămână, poate mai mult, până își aduce aminte cineva de tine și de motivul pentru care ai fost angajat. Sau poate că ajungi la noul loc de munca și cineva e foarte entuziast să te aibă acolo. Atât de entuziast încât simți că totul se petrece pe repede înainte, nu înțelegi toate procedurile, responsabilitățile și trebuie să începi să lucrezi și să fii productiv, că doar au trecut deja două ore de când ai ajuns acolo. Din păcate așa se întâmplă în multe companii care nu au un plan de onboarding standardizat. Fiecare nou angajat trece printr-un haos personalizat. Dar, odată ce există o procedură, nu mai există scuze, iar online, lucrurile chiar pot fi organizate. Vei trece, pas cu pas, prin tot ce înseamnă hârtii, proceduri, training, colegi, socializare, cunoaștere și acomodare.

 E foarte eficient pe termen lung – ideea este că procesele online, în special cele de onboarding virtual, au potențialul de a deveni mult mai bune prin digitalizare. Tot ce trebuie să știi este cum să-ți creezi un proces de onboarding digital.

Pentru a viziona întreaga prezentare, accesați acest link.

Pentru a viziona întreg evenimentul, accesați pagina oficială.

Comentarii

Incarcati mai multe articole similare
Incarcati mai multe dupa Marilena Ispas
Incarcati mai multe in Agenda HR

Lasă un răspuns

Verificati De asemenea

Strategii HR de succes: cum își consolidează companiile brandul de angajator și își promovează angajații

Într-un context de piață a muncii extrem de competitiv și în continuă schimbare, strategii…