Acasa Agenda HR Cu CRM-ul la purtator: controlul echipei sau focus pe client

Cu CRM-ul la purtator: controlul echipei sau focus pe client

8 min citire
0
0
20

Social Media și Mobilitatea sunt doua tendinte care nu aveau cum sa rateze piata solutiilor CRM (customer relationship management). Vorbim de solutii integrate, mobile, personalizate și mult mai inteligente, capabile sa urmeze echipa pe teren. Chiar daca azi mai exista companii care gestioneaza relatia cu stakeholderii prin Excel sau pix și hartie (companii care, de altfel, au cifre de business sanatoase), pe masura ce piata și comportamentul consumatorului (mare amator de noi tehnologii) vor imprima nevoia pentru o profitabilitate mai mare, o optimizare a proceselor interne și o dinamica mai buna a vanzarilor, adoptia noilor instrumente operationale va crește.

Revenind insa la tendintele din piata sistemelor CRM, pe data de 19 martie, in cadrul evenimentului Sales & Marketing Forum din 29 martie, Synergizer Business Solutions a lansat, in parteneriat cu firma germana CAS Software AG, produsul CAS CRM, o solutie integrata „made in Germany”, gandita spre a fi accesata și utilizata la aceiași parametri de pe orice tip de dispozitiv, fie el fix, precum desktop-ul, fie mobil, precum tableta, smartphone-ul sau chiar ceasul de mana. Practic, mobilitatea este unul dintre punctele forte ale CAS CRM, acesta fiind disponibil (inclusiv in limba romana) pe toate platformele mobile uzuale – iOS, Android, Windows 8.

„Odata cu introducerea smartphone-urilor, toata lumea vrea acces la informatie printr-un singur click. Iar lucrul cu mouse-ul este astazi foarte anevoios, data fiind lejeritatea cu care operam pe touchscreen-uri. Prin urmare, am dezvoltat un CRM a carui interfata poate fi navigata de pe orice dispozitiv, ceea ce ii permite clientului sa fie mereu in contact cu sistemul sau. Iar fiecare firma poate avea CRM-ul ei, chiar daca vorbim de aceeași platforma de baza”, a spus Mircea Prelipceanu, International Business Manager CAS Software AG.

Potrivit lui, astazi nu mai conteaza doar relatia cu clientii, ci relatia cu toti stakeholderii business-ului, ceea ce inseamna ca avem nevoie de un sistem care sa controleze toate aceste interactiuni. „Am relatii cu clientii, cu furnizorii, cu distribuitorii etc… in general, fiecare parte cu care relationez este complet diferita așa ca nu mai construiesc un sistem care sa se concentreze doar pe relatia cu clientii, ci un sistem centralizat. Este o tendinta ce poarta numele de XRM, unde « X» vine de la «anything», respectiv «Anything Relationship Management». Acesta este urmatorul pas normal in interactiunea cu partile exterioare. Daca alte sisteme sunt folosite foarte mult pentru munca din birou, CRM-ul și XRM-ul sunt singurele care te conecteaza cu lumea exterioara”, a explicat Mircea Prelipceanu.

Și totuși, dupa cum am mentionat și la inceput, exista companii care inca nu adera la curentul CRM. Cele mai des intalnite motive sunt reticenta fata de securitatea datelor (in unele cazuri fiind vorba de plasarea datelor in cloud), costurile și complacerea in actualul sistem de lucru. Și este valabil pentru o plaja larga de solutii de business.

„Cel mai tare ERP din Romania este Excel-ul. Oriunde te vei duce, vei gasi acolo un Excel. Iar surpriza este ca oamenii sunt și foarte multumiti. Totuși, ușor, ușor, tendintele ii vor duce catre aceasta mobilitate. In curand nu vei mai fi nevoit ca la ora 8 dimineata sa fii prezent la birou. Vei pleca direct la client pentru ca vei putea accesa sistemul de pe tableta, smartphone sau laptop și vei fi conectat cu tot ceea ce se intampla la birou și pe teren. Și tot de la client vei putea sa trimiti și diverse formulare și contracte, iar, la final de zi, rapoartele vor avea tot o forma digitala”, a precizat Andrei Zincenco, director general Synergizer Business Solutions.

El se asteapta ca solutia CAS CRM sa aduca venituri de 150.000-200.000 euro in primul an.

In ceea ce priveste modul in care companiile privesc sistemele CRM, Mircea Prelipceanu marturiseste ca in Romania, astfel de solutii sunt inca percepute ca instrumente de control.

„Marea problema este ca in Romania, cand aud de CRM, clientii se gandesc imediat la control asupra echipei de vanzari. Bunaoara, cand implementezi un sistem intr-o firma, controlul personalului trebuie sa fie ultimul argument. Clar ai nevoie de niște rapoarte, insa nu controlul este scopul. Daca eu imi controlez angajatii nu inseamna ca ei o sa lucreze mai bine. Nu am nicio discutie in care șeful sa nu imi spuna «arata-mi cum ii controlez». Nu asta este miza. In strainatate, clientul pune accent pe retinerea clientilor, pentru ca 80% din business-ul unei firme se datoreaza clientilor care exista deja in portofoliu”, a completat Mircea Prelipceanu.

Comentarii

Incarcati mai multe articole similare
Incarcati mai multe dupa Roxana Maxim
Incarcati mai multe in Agenda HR

Lasă un răspuns

Verificati De asemenea

Câteva noi tendințe în L&D – The Learning Tipping-Point

De Mihai Zânt Activez de peste zece ani în domeniul formării adulților și am avut nenumăra…