Este perioada in care managerii de resurse umane ajung in fata CEO-ului pentru a discuta strategia de resurse umane pentru anul viitor. Ce trebuie sa stie HR-ii este ca membrilor board-ului le plac, mai presus de prioritati si obiective, cifrele! Este concluzia conferintei „Challenging the Boardroom”, un eveniment al companiei de training Achieve Global, aflat la cea de-a cincea editie si organizat de Revista Cariere si HR Manager, cu sprijinul Human Synergistics.
„Acum trei zile discutam in organizatie cu HR-ul despre programele de training pentru anul viitor. Departamentul de resurse umane a pregatit un plan foarte frumos, cu prioritati si obiective, dar problema mea era ca acesta nu era conectat deloc cu veniturile sau cu vanzarile companiei”, a poevstit Kyriakos Xydis, vicepresedinte executiv distributie retail la Bancpost, a noua banca locala dupa active, unul dintre speakerii din conferinta.
Chiar si asa, nimeni nu neaga faptul ca orice CEO trebuie sa aiba in apropiere un director de HR, care sa-si spuna parerea si nu doar sa fie „mana dreapta” a executivului atunci cand vine vorba de vesti proaste, ci rolul sau este sa aduca in prim plan problemele care nu se vad.
„Nu-mi plac HR-ii care vor sa-si multumeasca sefii, am avut o astfel de experienta si am taiat-o repede”, spune Violeta Ciurel, CEO si presedinte al companiei de asigurari AxA Romania, prezenta si ea la evenimentul Achieve Global.
Nu riscam, nu gresim
Uneori, HR-ul nu are niciun cuvant de spus in elaborarea strategiei companiei pentru ca aceasta poate veni direct de la compania mama, fara posibilitatea de a fi modificata. Insa, atunci cand vede un plan venit de la HR, orice CEO vrea sa vada cum poate acesta sa aduca profit in organizatie.
„Noi, cei din boardroom avem apetit pentru rezultate financiare, cifrele sunt usor de inteles pentru noi. Intr-adevar, exista riscuri pentru orice proces, la care nu trebuie sa inchidem ochii, dar aceste riscuri trebuie calculate, definite. Mereu trebuie sa ai o strategie de exit”, mai spune Xydis de la Bancpost, recunoscand in acelasi timp ca oamenilor din consiliul de conducere al unei companii le este poate cel mai frica de esec. Unii dintre ei prefera sa nu implementeze o idee excelenta pentru a nu duce apoi o povara prea mare pe umeri.
Delia Sofonea, manager recrutare & talent la operatorul de telefonie mobila Vodafone, a incercat si ea sa raspunda la intrebarea cum sa abordam membrii boardului. In timpul prezentarii sale, ne-a marturisit ca prefera sa mearga pe principiul ”divide et impera”. Astfel ca, inainte de a prezenta o idee in board, Delia incearca sa stabileasca intalniri cu fiecare dintre manageri. In acest fel vede care sunt temerile acestora si le poate adresa ulterior pe fiecare in prezentarea propunerii.
„NASA a incercat sa faca un pix care sa scrie pe luna, acolo unde nu este gravitatie. Un asa numit Space Pen. Intre timp rusii au folosit creionul. Acest lucru te face sa te intrebi ce inseamna inovatie in HR. Eu una incerc sa fac lucrurile cat mai simple si mai eficiente”, mai spune ea…
Articol publicat in revista Hr Manager, nr. 18, noiembrie 2011. Pentru a putea citi articolul in intregime, va asteptam sa va abonati la revista HR Manager.