Acasa Planeta HR Organisational Development Cele 3 calități pe care trebuie să le aibă angajații din companiile unde se lucrează 4 zile pe săptămână

Cele 3 calități pe care trebuie să le aibă angajații din companiile unde se lucrează 4 zile pe săptămână

9 min citire
0
0
1,372

Să lucrezi o săptămână de patru zile poate părea un vis, dar poate fi o experiență solicitantă. Așadar, poate că nu este pentru toată lumea. Qwick, o platformă de angajare la cerere pentru lucrătorii din industria ospitalității, a înregistrat un salt de 220% al cererilor de angajare după ce a trecut la o săptămână scurtată în 2022, spune Retta Kekic, director de marketing al companiei. Interesul angajaților este enorm, dar nu toți fac față acestui program intens. Potrivit specialiștilor americani în resurse umane, există trei calități importante pe care trebuie să le aibă cei care vor să se angajeze într-o companie cu săptămâna de lucru de patru zile:

1. Inițiativă Retta Kekic spune că una dintre cele mai importante trăsături pe care le caută la un nou angajat este un puternic simț al inițiativei. „Nu avem timp să obținem aprobarea a trei sau patru oameni înainte de a începe ceva”, spune ea, „așa că avem nevoie de angajați care au încredere în ei înșiși și care au capacitatea de a lua inițiativa în ceea ce privește lucrurile despre care știu că vor face compania să avanseze”.

2. Autonomie Lindsay Liu, cofondator și CEO al start-upului de software Super, adaugă că autonomia este o trăsătură-cheie a angajărilor de succes într-o companie cu o săptămână de lucru de patru zile. „Este tipul de ritm și stil de lucru în care trebuie să fii mai responsabil pentru ceea ce produci”, spune aceasta. Angajatul ideal pentru o astfel de companie este autonom și atent cu timpul său de lucru, capabil să-și organizeze proiectele proprii, să gândească cum pot fi acestea puse în practică, să-și dea seama când are nevoie de colaborare și când trebuie implementate, precum și să fie capabil să implice restul echipei pentru asta, a explicat Liu.

3. Adaptabilitate Noii angajați ar trebui, de asemenea, să fie adaptabili, mai ales dacă se alătură unei companii care tocmai a trecut la o săptămână de lucru redusă și încă lucrează la „o mulțime de piese în mișcare”, a declarat Phil McParlane, fondatorul 4dayweek.io, un site de joburi pentru roluri care oferă o săptămână de lucru redusă.

Cum poate fi gestionată trecerea la o săptămână de lucru de 4 zile

Trecerea la o săptămână de lucru de 4 zile poate fi o inițiativă interesantă pentru companii și angajați. Iată câteva sugestii privind gestionarea acestei schimbări:

1. Planificarea și comunicarea. Companiile ar trebui să planifice cu atenție trecerea la o săptămână de lucru mai scurtă. Comunicarea transparentă cu angajații este esențială. Trebuie explicate beneficiile și motivele din spatele acestei schimbări.

2. Flexibilitatea programului. Permiteți angajaților să-și aleagă zilele libere în timpul săptămânii de lucru de 4 zile. Aceasta poate îmbunătăți satisfacția angajaților și echilibrul între viața profesională și cea personală.

3. Evaluarea performanței. Monitorizați performanța angajaților în timpul săptămânii de lucru reduse. Asigurați-vă că obiectivele și sarcinile sunt îndeplinite în mod eficient.

4. Beneficii și compensații. Revizuiți beneficiile și compensațiile pentru a reflecta schimbarea la o săptămână de lucru mai scurtă. Asigurați-vă că angajații nu sunt dezavantajați financiar.

5. Gestionarea conflictelor. Anticipați posibile conflicte și dezvoltați strategii pentru a le gestiona. Comunicarea deschisă și rezolvarea promptă a problemelor sunt esențiale.

6. Monitorizarea bunăstării angajaților. Întrebați angajații cum se simt în legătură cu noua structură a programului. Asigurați-vă că nu apar probleme legate de stres sau suprasolicitare.

7. Lead by example. Liderii companiei ar trebui să fie primii care adoptă săptămâna de lucru de 4 zile. Acest lucru va transmite un mesaj pozitiv și va încuraja angajații să urmeze exemplul.

În final, fiecare companie trebuie să adapteze această schimbare la specificul său și să țină cont de nevoile angajaților și ale organizației.

Iată rezultatele unor studii care au examinat impactul unei săptămâni de lucru mai scurte:

Un studiu realizat în Islanda între 2015 și 2019 a arătat că această măsură este benefică atât pentru angajatori, cât și pentru angajați. Analiza a dovedit că productivitatea angajaților ori a rămas la fel, ori chiar a crescut.

Un experiment similar a fost realizat de Microsoft Japonia în august 2019, rezultând într-o creștere cu 40% a vânzărilor. Cheltuielile angajatorului cu electricitatea au scăzut cu 23% și s-au printat cu 59% mai puține hârtii.

Un studiu din 2019 al Henley Business School a indicat că firmele britanice ar putea economisi anual 104 miliarde de lire, iar 63% din companii au spus că săptămâna de lucru mai scurtă le-a ajutat să găsească angajați mai buni.

Foto: freepik.com


Aici puteți vedea un preview al celui mai recent număr al revistei HR Manager.

Pentru abonare, click aici.

Comentarii

Incarcati mai multe articole similare
Incarcati mai multe dupa Pescaru Constantin
Incarcati mai multe in Organisational Development

Lasă un răspuns

Verificati De asemenea

HR CULTURE EXCELLENCE, cu Andreea Videanu, Director HR Servier Pharma România

Am invitat câțiva directori de HR din România care au reușit să implementeze cu succes div…