Acasa Agenda HR Ce s-a schimbat în HR, trenduri și perspective pentru viitor. Motivarea și Retenția Angajaților

Ce s-a schimbat în HR, trenduri și perspective pentru viitor. Motivarea și Retenția Angajaților

6 min citire
0
0
451

Succesul durabil nu este și nu poate fi o întâmplare – companiile care au succes sunt de fapt cele care reușesc de fiecare dată, an după an! Pentru a fi sustenabil, succesul necesită disciplină și implicare, creativitate și inovație, adaptabilitate și reziliență în fața dificultăților – iar toate acestea înseamnă oameni motivați!

Cum s-a schimbat și cum a evoluat în ultimii ani HR-ul, către o piață a candidaților? Într-o economie cu deficit de forță de muncă în creștere, păstrarea angajaților care aduc valoare adăugată este o reală provocare. Oamenii buni sunt de-a dreptul ”vânați” de concurență. Trebuie deci gândite și implementate din timp politici de motivare și retenție cel puțin pentru angajații cheie, altfel aceștia ar putea pleca. Cum păstrăm oamenii? La aceste întrebări a răspuns Sorin Faur, Autor, Trainer, HR Consultant, Psiholog în cadrul evenimentului Best Employer Fest Ediția a III-a, Festival de bune practici „Employee Experience”, organizat de Revista HR Manager cu sprijinul HUMANISTIC în data de 28 martie 2023.

Iată pe scurt câteva idei:

Motivare și Retenție – Acestea sunt oricum procese sinergice, existând o mare corelație între ele. Managerii operaționali sunt cei mai afectați de nivelul de (de)motivare al subordonaților direcți, motiv pentru care aceștia trebuie pregătiți să dețină cunoștințele de bază pentru creșterea nivelului de motivare și implicare al angajaților. Oamenii motivați și implicați (engaged) muncesc cu plăcere, dau tot ce au mai bun pentru companie, doresc binele firmei, contribuie cu idei la dezvoltarea acesteia și sunt proactivi, rezolvă problemele din proprie inițiativă și vorbesc în termeni pozitivi despre compania lor în cercurile proprii de interacțiune, devenind ambasadori ai brandului (fapt ce are impact în vânzări, recrutarea de noi angajați, reputație și foarte important, profit).

Retenția talentelor – Talentul rămâne în continuare greu de găsit, chiar dacă pentru o vreme, în 2020, în urmă concedierilor masive, sute de mii de oameni își căutau un loc de muncă sau îl schimbau pe cel vechi cu unul remote. Oamenii odată plecați, nu au mai vrut să se întoarcă. Globalizarea și muncă de acasă (work from home), respectiv muncă de oriunde (work from anywhere) au crescut foarte mult presiunea pe companiile locale deoarece dintr-o dată, nu mai concurează doar cu firmele din arealul geografic apropiat, ci cu organizații foarte puternice aflate și la mii de kilometri distanță. Suntem într-o piață a angajaților, bătălia pentru talente este la fel de acerbă ca în 2019.

Munca hybrid – Munca de la distanță nu este pentru oricine, chiar și acolo unde jobul o permite. Este necesar un anumit mindset, condiții propice de lucru acasă, o anumită disciplină și o anumită maturitate a relației angajat-angajator, bazată pe încredere și pe rezultate, pentru ca munca de la distanță să funcționeze perfect. Dar chiar dacă nu este pentru toți, este pentru foarte mulți, cei care văd beneficiile.

Noutăți în materie de joburi – Ne mutăm ușor-ușor de la joburi manuale de emisfera stângă, la joburi mai complexe și care necesită creativitate, cu valoare adăugată mai mare, de emisfera dreaptă. Tot ce este repetitiv va fi preluat cu o eficiență de 10x de către mașini, roboți, AI-uri specializate și RPA-uri (procese automatizate).

Pentru a urmări înregistrarea completă accesați acest link.

Pentru a viziona înregistrarea întregului eveniment, accesați pagina oficială.

Comentarii

Incarcati mai multe articole similare
Incarcati mai multe dupa Revista HR Manager
Incarcati mai multe in Agenda HR

Lasă un răspuns

Verificati De asemenea

FAST FORWARD. ORGANIZAȚIA VIITORULUI. Ediția a XX-a. ARMONIZAREA RESURSELOR: OAMENI, PROFIT, TEHNOLOGIE

Revista HR Manager organizează cu sprijinul Humanistic, în data de 25 Aprilie 2024,&n…