Acasa Management Ce îi motivează pe tinerii din generația millennials. 5 reguli obligatorii pe care firmele ar trebuie să le urmeze

Ce îi motivează pe tinerii din generația millennials. 5 reguli obligatorii pe care firmele ar trebuie să le urmeze

7 min citire
0
0
863

Pentru un manager, una dintre cele mai mari provocări ale momentului este abilitatea de a putea gestiona angajați din generații complet diferite, cu preferințe diferite și viziuni pe alocuri opuse. Pentru că “echipa” este singura filosofie câștigătoare din orice business, abilitatea firmei de a oferi angajaților săi ceea ce caută cu adevărat, în afara unui salariu atractiv, reprezintă în acest moment o adevărată miză care face diferența pe o piața concurențială foarte dinamică. Generația millennials reprezintă în prezent un val puternic de angajați cu interese și valori care, pentru unii angajatori, pot fi adevărate necunoscute.

Ce îi motivează pe tinerii din generația millennials. 5 reguli obligatorii pe care firmele ar trebuie să le urmeze:

  1. Caută mentori

Un tânăr din această generație nu va căuta un șef la locul de muncă, ci mai degrabă un mentor pe care să-l urmeze, de la care să învețe meserie și care să îl motiveze pe termen lung. Astfel, unele companii din domeniul IT cu activitatea în Statele Unite preferă să compună echipe mixte, cu tineri și angajați cu experiență care să lucreze precum niște mentori pentru cei care se află încă la început de drum în activitate.

  1. Nu vor beneficii și servicii, ci experiență reală la locul de muncă

Aceasta este concluzia la care a ajuns Liviu Tudor, președintele și fondatorul Genesis Property, cel mai mare proprietar român de birouri, care sugerează că în acest an provocările pentru angajatori în atragerea talentului de pe piață vor fi extrem de mari. “Găsirea forței de muncă calificate va fi o provocare și mai mare în 2018. În 2018, găsirea forței de muncă calificate la un preț competitiv va fi mai grea decât în 2017, mai ales ținând cont de toate schimbările legislative din ultima perioadă. Companiile vor trebui să aloce resurse suplimentare pentru menținerea unui nivel salarial mulțumitor pentru angajat, dar totuși competitiv pentru bugetele alocate. Oamenii își doresc să le fie livrată o experiență – vor să aibă acces la activități comunitare, să fie conectați atât în lumea digitală, cât și în cea reală. Community spirit devine o parte componentă a spațiilor de birouri.”, explică acesta într-un interviu.

  1. Vor fugi de ideile preconcepute

Ideile preconcepute despre millennials se învârt în jurul a trei termeni cheie: sunt de neîncredere, autosuficienți și leneși. Pentru un manager este esențial să știe să stea departe de astfel de idei care nu au o bază fundamentată și care nu se pot aplica pe toți cei care reprezintă o anumită categorie de vârstă. Altfel, notează Inc.com, există riscul ca tocmai cei mai pricepuți tineri de pe piață să se îndepărteze de acele firme care nu reușesc să distingă oamenii performanți de cei la care aceste șabloane de gândire se pot aplica.

  1. Caută oportunități oferite în mod egal

Favoritismele nu au fost niciodată recomandate, însă asta nu înseamnă că nu au existat niciodată. Însă poate mai mult ca oricând generația millennials va respinge rapid un mediu în care există suspiciunea că egalitatea între angajați nu e respectată. Un manager inteligent va găsi căi de a le oferi tuturor angajaților săi posibilitatea de a se exprima clar și deschis față de planurile și proiectele care îi vizează direct.

  1. Comunicarea este foarte importantă

Iar adaptarea este cuvântul cheie. Un lider de departament trebuie să știe cum să discute cu fiecare angajat în parte, pentru a se putea face înțeles și pentru a oferi o motivație suplimentară oamenilor pe care îi reprezintă. Așadar, sunt multe momente în care un e-mail clasic pentru împărțirea sarcinilor nu va funcționa la nivelul așteptărilor.

Sursă foto: Shutterstock / Copyright: Duct

Comentarii

Incarcati mai multe articole similare
Incarcati mai multe dupa Marilena
Incarcati mai multe in Management

Lasă un răspuns

Verificati De asemenea

Strategii HR de succes: cum își consolidează companiile brandul de angajator și își promovează angajații

Într-un context de piață a muncii extrem de competitiv și în continuă schimbare, strategii…