Acasa Agenda HR Cât de importantă este cultura organizațională în experiența angajaților?

Cât de importantă este cultura organizațională în experiența angajaților?

13 min citire
0
0
414

Într-o perioadă în care piața muncii este guvernată de multiple frământări și incertitudini, este important ca relația angajat – angajator să fie una solidă, sănătoasă, bazată pe respect reciproc. Relația angajat – angajator e o stradă cu dublu sens, în care încrederea și beneficiile comune sunt farurile ce luminează intens mediul de lucru, spațiul de lucru și cultura organizațională.

Dacă ai o cultură organizațională puternică, angajații pot deveni ambasadorii brandului tău, atât în interiorul companiei, cât și în afara ei, iar acest lucra îți va oferi credibilitate pe piața muncii. Sau, dimpotrivă, dacă ai o cultură toxică, angajații vor deveni criticii tăi.

Există o formulă magică prin care să consolidezi cultura organizațională în experiența angajaților? Există modele de leadership și practici de resurse umane, cu ajutorul cărora se pot crea experiențe din ce în ce mai bune la locul de muncă?

La aceste întrebări au încercat să răspundă invitații evenimentului Best Employer Fest, organizat de Revista HR Manager, cu sprijinul HUMANISTIC, în data de 28 martie 2023.

Cel de-al doilea panel al evenimentului i-a avut ca protagoniști pe Cătălina Magui, Director Resurse Umane, Societe Generale Global Solution Centre, Sonia Crainiceanu, Sr HR Manager, Wipro, Tatiana Mircea, Director Global de Resurse Umane, Nobel, Mirela Stere, Human Resources & Internal Communication Executive, Macromex și Andrei Cretu, Co-Founder si CEO, Pluria, 7card. Moderatorul discuției a fost Anca Alexe, Learning Partner, Humanistic.

Iată câteva idei desprinse din discuție:

Anca Alexe a invitat protagoniștii panelului să pornească în explorarea dimensiunii de Cultură Organizațională care uneori este elefantul din cameră și alteori este ceva ce nu putem atinge, nu putem pune mâna, nu putem mirosi, dar o percepem cu toții de îndată ce intrăm într-o organizație. Cultura organizațională o simțim că este acolo prin cum interacționează oamenii, cum se salută, cum se privesc, cum sunt organizate spațiile de birouri și așa mai departe. Toate ritualurile astea și toate interacțiunile duc la construcția culturii organizaționale. Acestea sunt declarațiile invitaților noștri:

Mirela Stere: „Cultura este un lucru mare”, ca să-l parafrazez pe Tudor Mușatescu. La noi business-ul este un pic mai complex în sensul că avem partea de depozitare și distribuție. Persoanele care lucrează la noi în depozit trebuie să lucreze în -24 de grade. Avem și partea de head office unde sunt toate celelalte funcții. Am inaugurat operațional una dintre platformele logistice, am avut două valuri de șomaj cu divizia de vânzări HORECA, am trecut printr-o restructurare nu foarte mare, dar impactantă. Am deschis, sau, mai bine zic, am început un business în zona de e-commerce și ne-a afectat în sensul că dacă turnover-ul de personal era mare, iată că pentru prima dată în pandemie s-a văzut impactul pe zona de white colour.

Cătălina Magui: Lucrez într-o industrie de business service în zona de banking unde chiar și înainte de pandemie vedeam aceste trenduri (n.r. prezentate în cadrul evenimentului). Vedem că „puiul” de candidați la care ne adresăm cu toții este din ce în ce mai mic și atunci, DA, noi ca și oameni de HR avem provocarea asta: cum să facem lucrurile an de an ca ele să meargă. Să găsim oamenii pe care ni-i dorim, să reținem oamenii pe care ni-i dorim în companie și un astfel de eveniment este o ocazie și pentru mine să aud niște lucruri. De multe ori, în colțul nostru, avem impresia că inventăm lucruri utile; chiar și dacă plecăm de aici cu 2, 3 idei, este bine. Validând niște lucruri pe care le facem deja este un avantaj. Vedem că oamenii sunt din ce în ce mai puțini. În această zonă, când recrutăm, observăm că engleza clar nu mai este un avantaj, este by default. Când căutăm oameni care, alături de engleză, să mai vorbească și altă limbă, atunci da, spunem că suntem niște luptători în piața asta de recrutare.

Sonia Crainiceanu: suntem o companie de BPO și aș spune că focusul nostru este pe două categorii mari de angajați: una dintre ele este cea de tineri vorbitori de limbi străine, care vor să își dezvolte o carieră în cadrul companiei noastre, iar o a doua categorie foarte mare este Industrie pură și dură de IT. Foarte mulți dezvoltatori, programatori, și știm cu toții că sunt extrem de greu de găsit pentru că este o piață închisă, mai ales în contextul în care acum, post pandemie, foarte multă lume se îndreaptă spre partea asta de antreprenoriat, PFA, și nu mai vor să se integreze în ceea ce înseamnă program strict de la 9 la 5. Noi, ca și companie, am încercat să gândim puțin out of the box și am realizat câteva programe care au funcționat.

Tatiana Mircea: Noi activăm în două industrii: IT&C și partea de business services, două industrii care sunt extrem de competitive și cu multe dificultăți. În perioada pandemiei am trecut prin multe provocări. Ce am făcut noi: ne-am concentrat pe zona de retenție pentru că este destul de dificil, candidații sunt puțini, întotdeauna căutăm oameni care sunt buni specialiști și competiția este acerbă. Piața s-a schimbat, candidații își doresc multă flexibilitate, nu își mai doresc program de 8 ore și un contract de muncă, iar pe zona de talent aquisition, și aici am devenit creativi și ne-am uita pe alte piețe astfel încât să reușim să completăm echipele pe care le avem în România deoarece business-ul are nevoie de resurse.

Andrei Crețu: Tendințele macroeconomice, dincolo de faptul că ele prezintă niște provocări atunci când încercăm să ne construim modul optim de operare, pentru noi a reprezentat fix oportunitatea, motivul pentru care am început acest business, Pluria. Noi reprezentăm un serviciu născut în pandemie, care conștientizeză aceste tendințe de flexibilizare a muncii, de distribuție a echipelor și cumva ne-am asumat și acesta este și țelul nostru, să ajutăm cât mai multe companii să își construiască modelul optim, tocmai ținând cont de faptul că echipele devin unele distribuite, și astfel, pentru a aduce oamenii împreună, a-i ține conectați, a nu ne izola, a nu ne sălbătici, că până la urmă asta se întâmplă când se lucrează remote, noi operăm acest birou descentralizat.

Mai multe idei interesante din panelul doi al evenimentului puteți urmări în pagina oficială unde găsiți înregistrarea întregului eveniment.

Comentarii

Incarcati mai multe articole similare
Incarcati mai multe dupa Revista HR Manager
Incarcati mai multe in Agenda HR

Lasă un răspuns

Verificati De asemenea

A apărut nr. 77 al Revistei HR Manager – Recrutarea nu se schimbă. Se transformă

În peisajul dinamic al pieței muncii în care ne aflăm, inovația și adaptarea devin crucial…