Acasa Planeta HR Care sunt tendințele în HR și payroll care trebuie urmărite în ultimul trimestru al anului 2022?

Care sunt tendințele în HR și payroll care trebuie urmărite în ultimul trimestru al anului 2022?

12 min citire
0
0
1,763

Odată cu o orientare masivă a domeniului business spre o cultură a digitalizării, dinamica organizațiilor s-a schimbat radical. Din acest motiv, tot mai multe companii urmăresc tendințele în HR și payroll, pentru a putea să ține pasul cu schimbările care apar.

Ne apropiem de ultimul trimestru al anului 2022, iar tendințele care au fost preconizate la începutul anului s-au menținut, iar unele dintre ele vor rămâne un „must have” pentru companii.

„Fie că vrem sau nu, efectele pandemiei încă se observă, iar managerii au fost nevoiți să țină pasul cu tendințele în ceea ce privește digitalizarea. În acest context, software-urile HR și payroll au fost esențiale, mai ales datorită faptului că multe organizații au adoptat munca hibrid”, a declarat Ionuț Gherle, CEO UCMS by AROBS.

Tendințele pentru ultimul trimestru al acestui an sunt următoarele:

1. Modelul de lucru hibrid

Digitalizarea globală a venit cu numeroase avantaje, printre care și modelul de lucru hibrid, care pare să fie o abordare mai potrivită pentru angajați și pentru productivitatea acestora. Este un model de lucru flexibil, centrat pe angajat, care include un mix de muncă la birou și la distanță.

„Multe companii le permit acum angajaților să lucreze câteva zile pe săptămână la birou, iar restul acasă. Organizațiile s-au convins că viitorul muncii înseamnă flexibilitate deoarece, când ne gândim la viitorul muncii, locația nu ar trebui să fie obiectivul principal, ci ar trebui să ne concentrăm pe cum putem să îi angrenăm pe angajații noștri în task-urile lor, cum să fie productivi și mulțumiți, indiferent de mediul în care lucrează. Însă de multe ori gestionarea angajaților, mai ales pentru companiile medii și mari poate să reprezinte o provocare. Din acest motiv, sfătuim managerii să aleagă un software care să ajute cu procesele de resurse umane. True HR, softul realizat de UCMS by AROBS are diferite funcționalități, printre care: administrarea personalului, pontajul electronic, semnătură electronică, work from home și altele. Cu ajutorul acestui soft, angajații vor putea să se concentreze pe obiectivele strategice care contează cu adevărat, folosind timpul pe care l-ar fi pierdut cu activități birocratice”, a explicat Ionuț Gherle, CEO UCMS by AROBS.

2. Software-uri pentru salarizare integrate

Soluțiile integrate de salarizare pot ajuta organizațiile să elimine procesele manuale și să permită echipelor de salarizare să devină o forță strategică în cadrul organizațiilor lor.

„Calcularea salariilor pentru numeroase organizații și gestionarea plăților este o sarcină complexă. Procesul implică mai multe etape până la generarea fluturașilor de salariu a angajaților. În plus, există diferite sancțiuni și amenzi pentru nerespectarea unor termene sau a unor norme legislative. Digitalizarea proceselor este esențială în creșterea eficienței unei companii. Erorile de salarizare este indicat să fie evitate. dp-Payroll este un software care a fost creat pentru a optimiza procesele financiar-contabile ale unei companii. Calcularea salariilor și impozitelor de multe ori este realizată manual de unele companii, iar asta presupune consumarea resurselor de timp care pot fi gestionate diferit, pentru activități importante. În plus, realizarea manuală poate însemna posibilitatea apariției unor erori. Toate informațiile sunt păstrate într-o singură platformă și, astfel, nu se pierde nimic din vedere, fie că este vorba de plățile angajaților, rapoarte sau plata impozitelor” adaugă Ionuț Gherle, CEO al UCMS by AROBS.

3. Cultura organizațională sănătoasă

Una dintre cele mai mari tendințe pe care le vedem și care vor rămâne în continuare este că organizațiile vor continua să se orienteze către o cultură bazată pe oameni și să facă din aceasta o prioritate.

Cu fiecare nouă generație la locul de muncă vine un nou set de bune practici care ne schimbă ideile despre implicarea angajaților, cultură și mediul de lucru.

„Pe măsură ce fiecare aspect al afacerii continuă să se transforme, unul dintre lucrurile cheie pe care trebuie să le facem este să creăm experiențe intenționate la birou care să ofere o valoare reală, astfel încât interacțiunile noastre directe, față în față, să aibă un sens. Ceea ce se reduce cu adevărat la faptul că trebuie să ne ascultăm în mod activ angajații și să le punem întrebările potrivite pentru a le înțelege nevoile și preocupările și apoi să găsim modalități de a le reaprinde pasiunea pentru munca și profesia lor”, a mai spus Ionuț Gherle, CEO UCMS by AROBS.

4. Social Media și brand awareness devin prioritare

Social media și brand awareness tind să meargă mână în mână. Niciodată până acum resursele umane nu au fost atât de legate de strategiile de branding ale companiei și de modul în care acestea afectează angajații, potențialii clienți și afacerea în sine. Vânzările și marketingul au mers întotdeauna mână în mână, dar acum și departamentele HR joacă un rol în acest sens. Social media va rămâne în centrul atenției mult timp de aici încolo, așa că sensibilitățile legate de acest aspect trebuie să fie mereu în prim plan pentru întreaga organizație.

5. Procesul decizional bazat pe date

Multe organizații nu știu încă cât de importante sunt datele. Cu o infrastructură digitală adecvată, companiile pot avea acces la informații organizaționale valoroase pentru a lua decizii mai strategice. Cele mai multe companii folosesc încă metode tradiționale, ceea ce îngreunează luarea deciziilor, deoarece informațiile sunt stocate în aplicații și baze de date separate. Rapiditatea și acuratețea cu care o companie răspunde pe această piață competitivă bazată pe tehnologie reprezintă principala diferență între succes și eșec. Instrumentele de business intelligence permit organizațiilor să obțină date externe și interne și să detecteze tipare, tendințe și excepții care le permit să descopere punctele slabe sau punctele forte și să se adapteze rapid la diferitele schimbări care survin în lumea afacerilor. Cu instrumentele potrivite la îndemână, puteți lua decizii mai bune și puteți acționa. Acest lucru ajută managementul, șefii de departamente și alți factori de decizie să îmbunătățească procesele de management de zi cu zi și strategic pentru a face ca organizația să progreseze.

În concluzie, fie că va conduce la o mai bună colaborare, fie că va facilita o mai bună experiență de carieră, departamentul de resurse umane va face parte din soluție. Cu o politică proactivă și pregătită pentru viitor, companiile vor continua să înflorească. Profesioniștii din domeniul resurselor umane ar trebui să ia măsuri pentru a se asigura că dispun de competențele adecvate pentru a naviga cu succes în noua realitate digitală, dacă doresc să rămână relevanți și competitivi.


Comentarii

Incarcati mai multe articole similare
Incarcati mai multe dupa Revista HR Manager
Incarcati mai multe in Planeta HR

Lasă un răspuns

Verificati De asemenea

Provocările aduse de AI în digitalizare și restricțiile inerente ale dreptului muncii

Autor: Daniel Stăncescu, Asociat Senior în Practica de Dreptul Muncii Într-o lume într-o c…