Acasa Performance Beneficiile unei abordări hibride de recrutare

Beneficiile unei abordări hibride de recrutare

19 min citire
0
0
1,631

De obicei, firmele de recrutare oferă o abordare unică a recrutării tradiționale sau headhunting (căutare și selecție). Din cauza timpului și abilităților pe care le necesită, acesta din urmă tinde să fie centrat exclusiv pe roluri executive de profil înalt.

Ce înțelegem prin recrutare tradițională?

În acest context, recrutarea tradițională se referă la abordarea de volum mare, target-drive, căutare în baze de date, postare de locuri de muncă, favorizată de majoritatea agențiilor de recrutare. Prin contrast, vânătorii de capete (headhunters) sau firmele de căutare de executivi se concentrează pe căutarea unor persoane cu un anumit set de abilități și un nivel de vechime, adesea candidați care nu sunt activi pe piața muncii.

În esență, recrutarea tradițională este reactivă, unde headhunting-ul este proactiv; Numai din acest motiv, merită să luăm în considerare o abordare hibridă de recrutare, dar există alte câteva motive care combină ambele lucrări pentru companii:

Pune accent pe nevoile dvs. de afaceri

În loc să fie determinată de ținte de volum mare și de presiuni de timp, o abordare hibridă a recrutării pune accent pe succes și pe a-ți lua timp pentru a găsi persoana potrivită pentru acest rol.

Un recrutor apreciat și de încredere vă va încuraja să revizuiți talentul pe care îl aveți în interior și să identificați perspective din cadrul organizației, asigurându-vă că vă completați echipa actuală.

Ajunge la un public mai mare de candidați

Chiar dacă industria dvs. nu duce lipsă de talente, este totuși important să vă asigurați că aveți de ales dintre cei mai buni candidați, indiferent dacă aceștia caută sau nu un loc de muncă activ.

Sondajul LinkedIn Talent Trends 2016 a constatat că 86% dintre candidați sunt receptivi să audă despre oportunitățile de angajare, dar, în ciuda acestui fapt, 90% dintre recrutori încă preferă să abordeze doar candidații activi. Metodele tradiționale de recrutare ratează adesea candidații mai „pasivi”, dar recrutorii care îi completează cu o abordare de headhunting concentrată pe calitate în detrimentul cantității, pot dedica mai mult timp captării unui grup mai larg de candidați ideali care altfel ar fi putut scăpa de net.

Oferă acces la talente de calitate superioară

Găsirea persoanei potrivite este extrem de importantă; „destul de bun” nu este suficient de bun, mai ales dacă sunteți în căutarea unor persoane dinamice care să vă ajute să vă dezvoltați organizația și să-i oferiți un avantaj strategic.

Extinzând căutarea la o gamă mai largă de candidați, este mai probabil să găsiți oameni cu abilități de înaltă calitate de care aveți nevoie. În plus, timpul dedicat de partenerul dvs. de recrutare întâlnirilor față în față și profilării psihometrice va însemna că aceștia pot identifica mai bine candidații buni pe hârtie de la candidații buni în persoană.

Conduce la o potrivire mai bună și o rată de retenție mai mare

Câștigurile rapide duc rareori la cele de lungă durată, dar oamenii care se potrivesc bine cu organizația au o mai mare satisfacție în muncă, au mai multe șanse să rămână în organizația dvs. și să arate performanțe superioare la locul de muncă. Datorită timpului petrecut interacționând cu candidații înainte de selectarea pe lista scurtă, este mult mai probabil ca o abordare combinată să-i susțină pe candidații cu echilibrul potrivit de abilități hard și soft și să-i găsească pe cei care vor fi potriviți cultural pentru organizația dvs.

Este mai strategică

Dacă doriți ca partenerul dvs. de recrutare să fie o extensie a mărcii dvs. și să fie dedicat succesului pe termen lung al afacerii dvs., merită să luați în considerare unul cu o abordare mixtă care oferă mai multe servicii de consultanță și o perspectivă strategică mai bună. Un astfel de recrutor poate fi și mai valoros dacă rolul îi este acordat exclusiv, deoarece va dedica mai mult timp căutării și, prin urmare, este mai probabil să ofere calibru potrivit de candidat.

Recrutorii care sunt calificați pentru headhunt au de obicei cunoștințe mai actualizate în domeniu și sunt mai bine poziționați pentru a vă înțelege afacerea și abilitățile necesare.

Este mai flexibilă

Cu o gamă mai largă de instrumente la dispoziție, recrutorii care oferă o combinație de headhunting și metode tradiționale pot crea o soluție de căutare adaptată nevoilor dvs. și ajunge la un public mai larg. Headhunting-ul nu va fi abordarea relevantă pentru toate locurile de muncă și, în aceste cazuri, este posibil ca metodele tradiționale, completate cu suport care pregătește candidații pentru o bună performanță la interviu, sunt cele mai eficiente în găsirea persoanei potrivite pentru job.

Cel mai bun lucru la o astfel de abordare flexibilă, de amestecare și potrivire, este că poate fi adaptată atunci când este necesar și este adesea mai eficient din punct de vedere al costurilor decât serviciul oferit de firme axate exclusiv pe căutare și selecție.

Eforturile tale anterioare nu au avut succes

Dacă tehnicile tradiționale de recrutare sau parteneriatele v-au lăsat nemulțumit în trecut sau dacă încercările dvs. actuale de a recruta durează mult pentru a obține rezultate, este posibil să aveți mai mult succes lucrând cu cineva care oferă modul de recrutare hibridă. Cerând unei agenții specializate să caute în mod proactiv o gamă mai largă de candidați specifici, o abordare combinată va oferi rezultatul de care aveți nevoie mai rapid și mai eficient.

Cătălina Magui, Director Resurse Umane Societe Generale Global Solution Centre România, este de părere că „recrutarea în mediul hibrid a adus în primul rând o flexibilitate mult mai mare în procesul de selecție, interviurile pot fi organizate remote (Microsoft Teams sau Skype), candidații sunt mult mai deschiși pentru un interviu care poate fi programat și realizat mai rapid, nemaifiind necesară deplasarea. În al doilea rând, în mediul hibrid, recrutorii pot avea o comunicare mai eficientă cu candidații, având toate canalele de comunicare la dispoziție, nu se mai limitează doar la interviurile față-în-față sau la telefon. La aceasta contribuie și digitalizarea proceselor de recrutare care aduc o eficiență suplimentară.

Pe piața muncii, sistemul hibrid de lucru a determinat o schimbare majoră pentru unele companii care și-au putut lărgi aria de recrutare, având astfel acces la un număr mai mare de candidați, ieșind din perimetrul orașului în care angajatorii își au sediul. Mă refer la dezvoltarea modului de lucru Work from Anywhere. Și reciproc, modul hibrid a adus pentru candidați oportunități mult mai diversificate pentru job-uri în afara localității de domiciliu. Este evident că piața este mult mai permisivă și deschisă acum”.

Estera Anghelescu, Recruiting & Employer Branding Director, Kaufland, susține că „perioada pandemiei a impactat semnificativ procesul de recrutare, iar departamentul de Resurse Umane a fost nevoit să se adapteze. Pentru noi această schimbare în recrutare a adus o serie de beneficii. Astfel, eficientizăm atât timpul nostru, cât și pe cel al candidaților. Mai mult, prezența candidaților la interviu, în special pentru rolurile din sediul central, este mult mai mare de când acestea se desfășoară preponderent online. 

Un alt beneficiu este spațiul în care se desfășoară interviul, întrucât un mediu necunoscut poate produce o serie de emoții. Pe parcursul interviurilor online, am observat mai multă relaxare și o siguranță sporită din partea candidaților. Folosind propriile dispozitive digitale și platforme virtuale cunoscute, persoanele intervievate se simt mult mai confortabil. Oamenii sunt familiarizați cu acestea, s-au obișnuit să le folosească și fac parte deja din rutina lor zilnică.

În general, ne îndreptăm atenția către interviurile online, pentru toate locurile de muncă disponibile care permit o astfel de evaluare. Cu toate acestea, există anumite poziții pentru care procesul de recrutare la distanță nu este potrivit, cum sunt cele pentru magazinele și platformele noastre logistice”.

Hibrid este modul de lucru cam peste tot în lume de când a început pandemia și majoritatea companiilor au fost forțate să își închidă activitatea de la birou, mutând astfel majoritatea proceselor, inclusiv cel de recrutare, au fost mutate în online. Florin Godean, Director General, Adecco, este de părere că „recrutarea în sistem hibrid folosește un mix între metoda de recrutare tradițională (publicarea anunțurilor disponibile prin intermediul TV, radio, presă scrisă, publicitate stradală etc.) și cea digitală, care presupune utilizarea instrumentelor online pe tot parcusul procesului, de la atragerea candidaților până la plasarea acestora în cadrul companiilor angajatoare. Consultanții noștri folosesc încă dinainte de pandemie un mix de instrumente care implică marketing automation, interacțiunea candidaților cu un recruiter virtual (chatbot), autoevaluarea și validarea competențelor digitale.

Printre beneficiile acestui sistem, aș menționa în primul rând flexbilitatea, care ne oferă șansa de a fi adaptabili și a crea soluții personalizate pe nevoia clientului. Mai mult, recrutarea hibridă acoperă o varietate de canale de comunicare, rezultând astfel în expunerea anunțurilor către o audiență vastă și atingerea unui număr mai mare de potențiali candidați cu diverse calificări, competențe și experiențe profesionale. În plus, crește rata de retenție a celor angajați, tocmai din perspectiva faptului că acest tip de recrutare ne permite să descoperim candidații cei mai potriviți pentru fiecare profil. Alte beneficii ar fi accesul la o audiență de candidați potriviți și eficientizarea procesului de recrutare. Astfel, consultanții Adecco reușesc să finalizeze procesele mai rapid, spre beneficiul candidaților implicați și a partenerilor noștri”.

Toate metodele de recrutare au meritele lor și adaugă propria lor valoare unică procesului de căutare, dar o abordare hibridă care permite o căutare mai cuprinzătoare este, probabil, cea mai bună opțiune.

Photo by Brooke Cagle on Unsplash

Comentarii

Incarcati mai multe articole similare
Incarcati mai multe dupa Marilena
Incarcati mai multe in Performance

Lasă un răspuns

Verificati De asemenea

Strategii HR de succes: cum își consolidează companiile brandul de angajator și își promovează angajații

Într-un context de piață a muncii extrem de competitiv și în continuă schimbare, strategii…