Acasa Agenda HR Adrian Georgescu – The Digital Imperative for Every Organization

Adrian Georgescu – The Digital Imperative for Every Organization

6 min citire
0
0
710

Pe măsură ce comunitatea globală avansează de la perturbările din ultimii câțiva ani, fiecare organizație are oportunitatea de a defini modul în care va supraviețui și chiar să prospere într-un mediu în continuă schimbare. Confruntându-se cu transformarea forței de muncă, incertitudinea economică și schimbările din societate, fiecare lider caută să-și ajute organizația să înfrunte furtunile și să se adapteze la noile provocări – și adesea, se îndreaptă către tehnologie ca o cheie pentru a-și asigura afacerile pe viitor.

Microsoft lansează periodic raportul Work Trend Index unde ne oferă detalii despre cum vede compania viitorul muncii, de cele mai multe ori corelat cu produsele la care lucrează. În 2022 a fost vorba despre telemuncă și soluții de productivitate versus starea de spirit a angajaților, șefilor în contextul muncii hibride.

Pentru 2023 vorbim de AI și de cum acesta ajută (sau nu) la creșterea eficienței și reducerea numărului de activități inutile.

Adrian Georgescu, Enterprise & Public Sector Director Microsoft Romania, invitat în cadrul evenimentului Fast Forward, Organizația Viitorului – The truth behind the Digital & Hybrid Transformation, a prezentat principalele trei concluzii ale celui mai recent raport Work Trend Index, cu focus pe zona de AI.

Work Trend Index scoate în evidență trei concluzii importante pentru liderii de afaceri care vor să integreze soluțiile de inteligență artificială în organizațiile lor:

1. Datoria digitală afectează inovația – cu toții avem datorii digitale: volumul de date, e-mailuri și mesaje ne-au depășit capacitatea de a le procesa. Putem comunica într-un mod mai eficient, și este nevoie să facem asta, cu atât mai mult cu cât timpul petrecut pentru a gestiona această datorie digitală poate fi folosit pentru a face munca mai creativă. 64% dintre angajați nu au suficient timp și energie pentru a-si duce sarcinile de lucru la bun sfârșit, fiind de 3,5 ori mai predispuși să aibă dificultăți în a fi inovatori sau a gândi strategic. În același timp, raportul arată că utilizatorii Microsoft 365 petrec în medie 57% din timp comunicând și doar 43% din timp creând.

2. Există un nou raport între angajați și AI – pentru angajați, reducerea volumului de muncă este mai importantă decât temerile legate de pierderea locului de muncă, iar managerii vor ca instrumentele de inteligență artificială să vină în sprijinul angajaților, nu să îi înlocuiască. 49% dintre oameni se arată îngrijorați de faptul că soluțiile de inteligență artificială îi vor înlocui, dar, în același timp, 70% dintre ei ar utiliza aceste instrumente pentru a-și ușura munca. De fapt, liderii de afaceri sunt de 2 ori mai dornici să integreze soluții de inteligență artificială pentru a spori productivitatea angajaților, mai degrabă decât pentru a reduce numărul lor.

3. Fiecare angajat are nevoie de competențe din sfera AI – fiecare angajat, nu doar experții în domeniul inteligenței artificiale, va avea nevoie de noi competențe de bază, pentru a-și putea desfășura activitatea zilnică. 82% dintre liderii de afaceri anticipează că angajații vor avea nevoie de noi competențe în era AI. De asemenea, din martie 2023, în SUA, anunțurile pentru locuri de muncă publicate pe LinkedIn care menționează GPT au crescut cu 79% de la an la an. Acest nou set de competențe digitale necesare, centrat pe inteligența artificială, va avea un efect de undă și va fi inclus în orice, de la CV-uri la anunțurile de locuri de muncă.

Pentru a viziona înregistrarea prezentării din timpul evenimentului, click aici.

Pentru a viziona întreg evenimentul, accesați pagina oficială.

Comentarii

Incarcati mai multe articole similare
Incarcati mai multe dupa Marilena Ispas
Incarcati mai multe in Agenda HR

Lasă un răspuns

Verificati De asemenea

Strategii HR de succes: cum își consolidează companiile brandul de angajator și își promovează angajații

Într-un context de piață a muncii extrem de competitiv și în continuă schimbare, strategii…