Acasa Agenda HR Ce proiect a generat cea mai notabilă rezistență în organizație prin implementare?

Ce proiect a generat cea mai notabilă rezistență în organizație prin implementare?

6 min citire
0
0
978

Ne mândrim cu unii dintre cei mai loiali angajați din piață (eu însămi având o vechime de 7 ani în companie) și ne-am dat seama că nu este cazul să „alergăm” după engagement în formula sa clasică, ci avem nevoie doar de menținerea prospețimii relației. Astfel, am ajuns să adresăm nevoile de business din retail prin programe menite să creeze comunități în cadrul organizației și să încurajeze relațiile pozitive în detrimentul orgoliilor. Iar unul dintre aceste programe este „Lucrează într-o stație Rompetrol pentru o zi”, un program implementat cu mult entuziasm și care a înregistrat deja două ediții cu rezultate pozitive.

Nevoia de business a apărut în contextul în care piața de retail se confruntă cu lipsa oamenilor specializați în livrarea serviciilor. Presiunea asupra colegilor din stațiile Rompetrol nu ajută la creșterea satisfacției clienților noștri, chiar dimpotrivă. De aceea, prin acest program, 100 de angajați din sediul central, de la specialiști și până la middle și top manageri, s-au oferit să fie „detașați” pentru o zi într-o stație de distribuție carburanți, la alegere. Asta a însemnat că vicepreședinți, directori și manageri au primit exact aceleași atribuții și sarcini de lucru precum colegii lor, cât și aceeași uniformă. Și, da, unii dintre angajații de la sediul central au mai fost în contact cu activitatea din stații, ori la începutul carierei în Rompetrol, ori în cadrul etapei de inducție, însă pentru mulți a fost un prim contact direct cu piața. Feedbackul a fost extrem de pozitiv, cei de la sediu au văzut complexitatea activității și varietatea operațiunilor de zi cu zi, iar efortul de a include și acest proiect în programul lor a meritat.

Surprinzător sau nu, reticența a venit din partea colegilor din benzinării, și asta pentru că au suspectat o evaluare „camuflată”. Însă după două ediții a câte trei săptămâni, în care directorii au spălat parbrize, au asistat cisterna la descărcare și au servit clienții, s-au convins că acest proiect are alt scop și că sunt pregătiți pentru edițiile următoare. Ne-am gândit ca în vara anului 2019 să ridicăm miza și să includem în proiect stațiile cele mai aglomerate, cu cele mai mari provocări, mai exact cele de pe Autostrada Soarelui.

Programul are potențial de a fi dezvoltat în module în toate liniile de business, având în vedere că Grupul KMG International este printre puținele companii din regiune cu peste 60 de specializări de nișă și peste 200 cu specific diferit al conținutului postului. În plus, ne bucurăm de o diversitate culturală deosebită. Brandul Rompetrol atinge oameni de pe trei continente și peste 1.000 de puncte de distribuție. Ar fi interesant să-l vedem pe unul dintre scafandrii de la Midia Marine Terminal preparând sendvișuri în stații sau pe un barista în laboratorul Rompetrol Quality Control. „Oamenii nu își vor aminti ce ai făcut sau cum ai făcut pentru ei, dar cu siguranță vor ține minte cum i-ai făcut să se simtă”, spunea poeta Maya Angelou.

elena delcea rompetrolElena Delcea, Senior HR Business Partner Retail, Trading & Supply Chain, KMG INTERNATIONAL (ROMPETROL)

Comentarii

Incarcati mai multe articole similare
Incarcati mai multe dupa Marilena
Incarcati mai multe in Agenda HR

Lasă un răspuns

Verificati De asemenea

Strategii HR de succes: cum își consolidează companiile brandul de angajator și își promovează angajații

Într-un context de piață a muncii extrem de competitiv și în continuă schimbare, strategii…