Înclinaţia către sport a angajaţilor face ca tot mai multe companii să includă în pachetul de beneficii salariale abonamentul7card. Acesta oferă acces la peste 220 de săli de sport din Bucureşti şi din alte 9 oraşe ale ţării. Flexibilitatea, diversitatea activităţilor sportive şi preţul sunt principalele trei avantaje ale 7card. Cu timpul,abonamentul a devenit un import ant instr ument de retenţie pentru angajatori.
de Iulian Cîrciumaru
Sunt aproape 10.000 de persoane din 350 de companii din toată ţară care oferă angajaţilor abonamentul
7card în pachetul salarial. Până la sfârşitul anului, sperăm ca numărul companiilor să ajung[ la cel putin 420, iar cel al abonaţilor să depăşească 12.000, aceste trenduri fiind sus’inute şi de sezonalitatea
businessului.
Abonaţii 7card au acces la peste 220 de săli de sport din Bucureşti şi din 9 alte oraşe ale ţării. Majoritatea
abonaţilor sunt angajaţi ai unor companii mari din Bucureşti, dar şi din Braşov, Timişoara, Cluj şi Iaşi.
7card a intrat pe piaţă în 2011. Primul an a fost dificil din punct de vedere operaţional, fiindcă atunci am creat reţeaua de parteneri. 2012 a fost anul în care am avut lansarea comercială a abonamentului 7card în mediul corporate. Atât cifra de afaceri, cât şi numărul sălilor de sport partenere au avut evoluţii solide în 2013, dar şi în2014. Rata de creştere a numărului de abonati şi implicit a cifrei de afaceri a depăşit 100% în fiecare an şi sperăm să menţinem acelaşi trend şi pentru 2015. Înclinaţia către sport a
angajaţilor creşte
La început, am avut de schimbat mentalităţile reprezentanţilor HR şi a managerilor de companii. Au existat, şi pe alocuri încă mai există în piaţă, multe idei preconcepute legate de reţeaua de parteneri 7card şi de modul în care HR-ul priveşte înclinaţia către sport a angajaţilor. Afirmaţii de genul: „angajaţii noştri vor neapărat piscină”- au fost demontate de realitate, pentru că s-a dovedit că nu înotul este
activitatea sportivă principală făcută de abonaţii 7card. Timpul demonstrat că cea mai bună modalitate de a schimba aceste mentalităţi a fost succesul de care s-a bucurat 7card printre angajaţii celor mai mari companii din ţară. Odată cu implementarea programului în primele companii am reuşit să convingem şi marile corporaţii de fiabilitatea modelului şi de avantajele pe care 7card le aduce angajaţilor lor.
Flexibi litate , diversitate şi preţ Principalele trei avantaje ale conceptului 7card sunt flexibilitatea
– pentru că angajaţii îşi pot alege să meargă la oricâte săli vor pe perioada abonamentului, diversitatea
activităţilor sportive – pe lâng[ activităţile clasice de aerobic, abonamentul cuprinde şi dansuri, yoga, squash, tenis, escaladă, piscine şi, în al treilea rând, preţul. În Bucureşti, preţul abonamentului 7card
variază, de la o companie la alta, între 100 şi 160 lei/ lună. Preţul este fix, fiind stabilit pentru fiecare companie în funcţie de doi parametri: dimensiunea companiei şi gradul de implicare în colaborarea cu 7card. Pentru celelalte oraşe, preţul variază între 70 şi 110 lei, diferenţa faţă de Bucureşti fiind dată de costurile sălilor partenere. 7card cuprinde şi un portofoliu important de parteneri, în afara celor cu activităţi sportive, care oferă abonaţilor reduceri, cuprinse între 10-50% la diverse servicii
de recreere. Sunt saloane de înfrumuseţare, companii cu activităţi culturale şi altele.
Pentru angajatori, 7card a devenit un important instrument de retenţie, feedback transmis atât direct de către companiile care au implementat programul cât şi de către abonaţi.
7card a re uşit să crea scă intere sul corp oratişti lor pentru sport
Prin flexibilitatea şi diversitatea conceptului, 7card a reuşit să crească considerabil deschiderea
corporatiştilor către sport. Fondatorii proiectului spun că observă acest aspect prin creşterea gradului de
penetrare în rândul companiilor partenere. Dacă în 2013 numai 3% din angajaţii unei multinationale din
telecom accesau programul 7card, procentul se apropie de 20%.
Creşterea numărului de angajaţi care fac sport cu regularitate aducediverse beneficii, pe care studiile de
specialitate le confirmă. Sunt mai puţine ore de concediu medical iar productivitatea muncii a crescut.
Majoritatea abonaţilor se încadrează în segmentul de vârstă 25 – 35 de ani, dar şi procentul celor cu vârsta peste 40 de ani a început să crească. Părinţii îşi doresc să beneficieze de programul 7card împreună cu copiii şi solicită activităţi specifice acestora.
Conform Eurostat, anul trecut doar 21% dintre români faceau sport cu regularitate. Şi anul acesta suntem, la nivelul UE, ţara cu unul dintre cele mai mici procente ale personelor care fac sport cu
regularitate. Însă, dacă privim trendurile după 2011-2012, situaţia pare îmbucurătoare. Din ce în ce
mai multi români conştientizează importanţa sportului. Acest fapt reiese şi din datele business-ului
7card, prin creşterea numărului de participanţi la evenimentele sportive anuale, din Bucureşti şi din
ţară. Fit Republic, proiectul care susţine sportul pe stadioane şi în parcuri este deja la al doilea
an de funcţionare. Primul an a fost unul de teste iar anul acesta conceptul şi-a consolidat imaginea
în rândul abonaţilor şi a devenit o variantă foarte bună de practicare a sportului outdoor pe perioada
sezonului cald. Anul acesta am încercat să ne distribuim atenţia atât asupra evenimentelor care vizează abonaţii 7card, cât şi asupra evenimentelor dedicate companiilor şi, în premieră, sălilor partenere. Astfel că, în primele două categorii încadrăm colaborarea cu Color Run şi participarea la diverse conferinţe de
HR. Tot anul acesta, am organizat, în premieră, PUSH 2015 – un eveniment dedicat sălilor partenere. S-a desfăşurat sub forma unei şcoli de vară, pe parcursul a două zile, în care participanţii, proprietari sau
manageri ai sălilor de sport au asistat la diverse prezentări şi workshop-uri pe teme de marketing
şi branding, susţinute în colaborare cu Inside Coach Academy. Evenimentul ar putea deveni unul recurent şi de referinţă pentru piaţa de fitness din România. Experienţa acumulată în cei 7-8 ani de consultanţă ne-a ajutat să conturăm modelul de business 7card şi să-l adaptăm din mers provocarilor cu care ne-am întâlnit. În al doilea rând, faptul că şi noi, la rândul nostru, am lucrat în mediul corporatist, a contribuit mult la înţelegerea mentalităţii angajaţilor şi a oamenilor de HR, cu privire la încurajarea sportului în cadrul companiilor. Nu în ultimul rând, experienţa de business anterioară ne-a ajutat să înţelegem bine particularităţile industriei de fitness din România, iar acest lucru a fost esenţial în dezvoltarea conceptului 7card. Feedback ul pozitiv al abonaţilor 7card este motorul care creşte
afacerea. Dimensiunea şi varietatea reţelei de parteneri este ceea ce îi încântă. De multe ori, feedback-ul este transmis între companii, astfel că, oamenii de HR află de aceste abonamente şi le solicită. Dar sunt şi companii care încheie abonamente 7card ca beneficii pentru angajaţi, la insistenţele acestora.
Iulian Cîrciumaru, co-founder 7card
Iulian a acumulat o experienţă de peste 7 ani în consultanţa de afaceri în strategie şi operaţiuni ca Manager la PricewaterhouseCoopers şi, anterior, la A.T. Kearney. În 2006 a absolvitFacultatea de REI în cadrul ASE-ului, urmând ulterior cursurile unui program de Master în Management şi Marketing
la Copenhagen Business School. În 2013 a absolvit MBA-ul de la Institute of Management Development (IMD) în Elveţia, Lausanne. În prezent, Iulian este dedicat antreprenoriatului, fiindco-fondator al conceptului 7card.