Acasa Planeta HR Organisational Development Sanatatea ocupationala in Lafarge. Perspective si provocari

Sanatatea ocupationala in Lafarge. Perspective si provocari

5 min citire
0
0
802

de ILONA LIXANDRU, DANIEL GHEORGHE

Definita acum cativa ani, comunicata si adoptata de catre toate unitatile operationale ale Grupului Lafarge, strategia privind sanatatea si securitatea angajatilor tine seama de specificul activitatilor, de mediul de lucru, de pozitionarea geografica a operatiunilor si de structura demografica a angajatilor.

Referindu-ne la pozitionarea geografica a operatiunilor noastre, trebuie mentionat faptul ca avem activitati in peste 40 de puncte de lucru, in majoritatea judetelor tarii, in care lucreaza echipe ce variaza ca numar si componenta. Ca sa ne asiguram ca mesajul este transmis in mod coerent si unitar catre toti angajatii, ne-am organizat in echipe de proiect, coordonate de un comitet de pilotaj format din membri ai Comitetului Executiv si doctorul de medicina muncii. In echipele de proiect locale au fost cooptati manageri operationali, responsabilii cu Sanatatea si Securitatea in Munca si, lucru foarte important, partenerii sociali: liderii de sindicat si reprezentanti ai salariatilor.

Toti cei implicati au avut ocazia sa contribuie cu idei si sa asigure adaptarea planului general la specificul fiecarui punct de lucru. Ca sa dam un exemplu, este evident ca riscurile la care sunt expusi angajatii care lucreaza preponderent la birou sunt diferite de cele la care sunt expusi colegii implicati in productie, iar modul in care aceste riscuri vor fi adresate in cadrul campaniilor de informare vor fi si acestea diferite.

In Lafarge, strategia privind sanatatea si securitatea angajatilor se bazeaza pe 3 piloni:

  • Prevenire, insemnand identificarea pericolelor, evaluarea riscurilor, controlul si diminuarea acestora, propunerea si implementarea masurilor de eliminare sau diminuare a riscurilor. De coordonarea activitatilor in aceasta zona se ocupa Departamentul de Sanatate si Securitate in Munca.
  • Reintegrare, incluzand asigurarea primului ajutor si reactia in caz de urgenta, accesul la servicii medicale, evaluarea sanatatii in raport cu activitatea profesionala, adaptarea conditiilor de munca. In acest domeniu, responsabilitatea pentru organizarea si monitorizarea proceselor ii revine functiunii de Resurse Umane.
  • Promovare, care se refera la incurajarea unui mod de viata sanatos prin actiuni de comunicare si educare, sustinerea initiativelor in domeniu, venite din partea angajatilor si a comunitatilor. Pentru a sustine acest pilon, am demarat un proiect de promovare a sanatatii, in care sunt implicati voluntari din toate departamentele si de la toate nivelele din organitie.

Echipati cu o metodologie in identificarea si evaluarea riscurilor, cu exemple de bune practici de la colegii din alte tari, cu experienta acumulata de-a lungul timpului in Romania, cat si cu prevederile legislative in domeniu, am pornit la drum, dupa o perioada de doua luni in care am conturat proiectele. Astfel am definit echipele si planurile de actiune, stiind de la bun inceput ca demersul nostru va fi unul pe termen lung, cu rezultate ce vor putea fi vazute si masurate in timp.

De asemenea, stiam ca este un domeniu extrem de complex, in special prin natura factorilor care pot influenta rezultatele proiectului, factori pe care angajatorul nu ii poate cunoaste si influenta direct decat intr-o masura limitata…

 

Articol publicat integral in revista HR Manager, nr. 23, septembrie 2012. Pentru a putea citi articolul in intregime, va asteptam sa va abonati la revista HR Manager

Ilona Lixandru, Director Organizare&Resurse Umane, Lafarge Romania
Daniel Gheorghe, Director Sanatate si Securitate in Munca, Lafarge Romania

Comentarii

Incarcati mai multe articole similare
Incarcati mai multe dupa Roxana Maxim
Incarcati mai multe in Organisational Development

Lasă un răspuns

Verificati De asemenea

Câteva noi tendințe în L&D – The Learning Tipping-Point

De Mihai Zânt Activez de peste zece ani în domeniul formării adulților și am avut nenumăra…