Acasa Performance Ce au învățat profesorii de HR de la studenții lor

Ce au învățat profesorii de HR de la studenții lor

8 min citire
0
0
334
profesorii

La facultate nu doar studenții învață, ci și profesorii.

De exemplu, experiența didactică i-a adus Norei Dobre numeroase lecții. Într-un top personal, câteva dintre cele mai importante sunt:

  1. Evitarea momentelor „cringe” – o lecție învățată de la propriii copii, aplicabilă și în sala de curs. Dacă reușește asta, e deja un pas înainte!
  2. Găsirea echilibrului între corporate și academic – un balans delicat între concizie și detaliu, între pragmatism și teorie.
  3. Împrietenirea cu problemele – în HR-ul corporate, viteza și soluțiile rapide sunt critice, dar mediul academic a învățat-o să își acorde timp pentru a explora problemele în profunzime.
  4. Autenticitatea și accesibilitatea – asigurarea unui spațiu sigur pentru întrebări și curiozitate este esențială atât în HR, cât și în educație.
  5. Umorul este mereu binevenit – indiferent de mediu, creează conexiuni și elimină bariere.

Predatul i-a oferit și o nouă perspectivă asupra gestionării echipelor în compania în care activează. Interacțiunea cu studenții i-a confirmat că transparența, deschiderea spre dialog și crearea unui mediu incluziv sunt esențiale în orice organizație.

La rândul său, Mugur Tolici a descoperit că rolul unui cadru didactic nu este doar de a transmite informații, ci de a crea o experiență de învățare care să îi atragă pe studenți spre descoperire și aprofundare. A înțeles că, dacă profesorului nu îi place ceea ce predă, nici studenților nu le va plăcea să învețe.

Un alt aspect valoros al acestei experiențe este contactul permanent cu tinerii. „Ai sentimentul că timpul stă în loc”, spune el. Mai mult, conștientizarea faptului că informațiile transmise la clasă pot influența alegerile de carieră și dezvoltarea profesională a studenților este una dintre cele mai mari satisfacții ale activității didactice.

Interacțiunea cu studenții i-a oferit Simonei Podgoreanu multiple perspective și a ajutat-o să rămână conectată la noile generații de profesioniști. O lecție importantă pe care a învățat-o este că întrebările studenților, uneori neașteptate, o provoacă să-și reevalueze propriile convingeri și metode. De asemenea, felul în care aceștia percep HR-ul prin prisma digitalizării și a noilor tehnologii i-a influențat propria abordare în gestionarea echipelor și dezvoltarea strategiilor de HR.

Experiența de a preda la universitate s-a dovedit a fi una plină de învățăminte și pentru Cristian Popescu. Una dintre cele mai importante lecții a fost să evite clișeele. Adesea, există prejudecăți conform cărora studenții sunt dezinteresați sau tratează facultatea cu superficialitate. Însă, din propria experiență, el a descoperit că majoritatea studenților sunt dornici să învețe și capabili să performeze, atunci când li se oferă contextul potrivit.

O altă lecție semnificativă a fost legată de modul de explicare a conceptelor teoretice. Dacă dorim ca studenții să înțeleagă și să aplice ceea ce învață, trebuie să adaptăm limbajul, să extragem esența și să corelăm teoria cu exemple concrete, arată acesta. Adesea, specialiștii HR și profesorii universitari tind să folosească un limbaj sofisticat sau prea detaliat, riscând să piardă atenția celor cărora li se adresează. Această lecție i-a fost utilă și în mediul corporate, unde claritatea și simplitatea în comunicare sunt esențiale.

Educația ca moștenire

Liderii HR care aleg să predea nu doar că își extind influența dincolo de granițele organizațiilor lor, ci și contribuie activ la transformarea viitorului acestui domeniu. Prin expertiza lor practică, ei le oferă studenților nu doar cunoștințe teoretice, ci și perspective strategice, abilități aplicate și o înțelegere profundă a impactului pe care HR-ul îl are asupra business-ului și societății.

De la adaptarea la noile tehnologii, la gestionarea schimbărilor organizaționale și dezvoltarea leadershipului, profesioniștii HR ai viitorului vor trebui să fie mai pregătiți ca niciodată. Iar această pregătire începe astăzi, în sălile de curs, sub îndrumarea celor care au construit și continuă să modeleze domeniul.

Așa cum afirmă acești lideri, HR-ul nu este doar despre procese, ci despre oameni, strategii și inovație. Iar pentru ca următoarea generație să poată duce mai departe această misiune, este esențial ca educația să rămână un parteneriat real între mediul academic și cel de business. Viitorul HR-ului arată promițător – iar asta se datorează celor care își asumă astăzi rolul de mentori și formatori.


*Acest material a fost publicat în ediția cu nr. 80 a Revistei HR Manager.

Aici puteți vedea un preview al revistei.
Fiți la curent cu noutățile din HR!

Foto: ID 49681105 © Ukrphoto | Dreamstime.com

Comentarii

Incarcati mai multe articole similare
Incarcati mai multe dupa Pescaru Constantin
Incarcati mai multe in Performance

Lasă un răspuns

Verificati De asemenea

De ce campaniile de vizibilitate pe LinkedIn pot schimba regulile recrutării

Pentru candidați, căutarea unui job poate fi un drum anevoios, iar pentru recrutori, găsir…