Acasa Performance Liderii din HR care formează viitorii specialiști în resurse umane

Liderii din HR care formează viitorii specialiști în resurse umane

10 min citire
0
0
296
specialisti

Liderii de Resurse Umane care predau la universitate nu sunt doar profesori – sunt arhitecții viitorului industriei, ghidând viitorii specialiști spre o înțelegere profundă a rolului HR-ului în business și societate.

Ce îi determină să își asume acest rol? Este o formă de mentorat, o responsabilitate morală sau o modalitate de a conecta teoria academică la realitățile organizaționale?

Explorăm poveștile unor lideri din HR care, dincolo de pozițiile de top din companii de renume, își dedică timpul și expertiza pentru a pregăti următoarea generație de profesioniști.

De la emoțiile primei experiențe la catedră, la provocarea de a adapta limbajul teoretic la realitatea practică și până la satisfacția de a vedea studenții transformând cunoștințele în cariere de succes, acești lideri împărtășesc lecțiile lor despre educație, business și viitorul HR-ului. Vorbim astăzi cu și despre Nora Dobre:


Nora Dobre

Născută în Oradea, crescută la Cluj și stabilită în București, Nora Dobre și-a început cariera în comunicare, domeniu care i-a oferit competențe valoroase pentru resursele umane.

A fost formată de o echipă excepțională de HR într-o instituție bancară, unde a învățat să navigheze într-un mediu de standarde înalte. Apoi, și-a continuat cariera în industria IT și fintech, contribuind la procese de fuziuni și dezvoltând expertiză în transformare organizațională. Este doctor în HR și Sociologie, studiind impactul schimbărilor demografice asupra managementului resurselor umane.

În prezent, este Senior People Lead la Temenos și predă Resurse Umane la Universitatea Babeș-Bolyai, în cadrul Facultății de Științe Economice și Gestiunea Afacerilor (FSEGA) și Facultății de Sociologie, cu predare în limba maghiară, la primul și al treilea an de studiu, precum și la masterat.


Parcursul Norei Dobre în mediul universitar are două momente definitorii, ambele desfășurate în paralel cu activitatea sa în mediul corporate.

Ea compară prima experiență cu un scurtmetraj plin de emoții: a fost invitată la Universitatea Babeș-Bolyai (UBB) din Cluj-Napoca pentru a susține o prezentare, iar momentul a fost copleșitor. Aflată într-o aulă plină de studenți, a simțit responsabilitatea enormă pe care o avea în fața lor, iar sindromul impostorului și-a făcut simțită prezența. A înlemnit – și nu a reușit să rostească niciun cuvânt. Profesorul care găzduia evenimentul a preluat inițiativa și a salvat situația.

Al doilea moment, pe care îl descrie ca un lungmetraj transformat în serial, a venit în pandemie. Atunci a acceptat din nou invitația de a preda și, în același an, a început studiile doctorale. De atunci, nu s-a mai oprit: cu aceeași responsabilitate și intensitate, și-a asumat misiunea de a transmite mai departe valorile și importanța profesiei de HR.

„În esență, cantitatea studenților, responsabilitatea cu care am abordat acest rol și experiența corporate au rămas neschimbate, ba chiar mai amplificate. Ce s-a schimbat a fost însă faptul că, alături de toți impostorii, am ales să exprim cât de mult cred în profesia resurselor umane și cât de pregătită sunt să transmit asta”, spune Nora Dobre.

Responsabilitatea de a da mai departe

Consideră că predatul este și o responsabilitate: „Noi, seniorii, avem datoria de a transmite mai departe cunoștințele și experiența noastră”. Crede cu tărie că poveștile profesioniștilor din HR contribuie la formarea unor practici, procese și, uneori, chiar la modelarea legislației muncii. Iar cel mai mare entuziasm al său provine din convingerea că poate insufla viitorilor specialiști încrederea în această profesie.

Le predă elevilor săi, în primul rând, cunoștințele tehnice în resurse umane, inclusiv noțiuni relevante despre legislația muncii. Apoi, le arată cât de importantă învățarea continuă: „Ca experți în HR, suntem early adopters și ambasadori în tot și orice înseamnă inovație. Vrem, nu vrem, asta suntem”. Dar ea pune la fel de mult accent, în cursurile sale, și pe „soft skills” esențiale:

  • Abilități de comunicare și gândire analitică,
  • Etică profesională și responsabilitate,
  • Disponibilitatea de a învăța permanent,
  • Capacitatea de a adopta inovația și schimbarea.

Observă că mulți studenți asociază HR-ul mai degrabă cu salarizarea și recrutarea, fără a conștientiza diversitatea domeniului. Dar prin expunerea la multiplele specializări din HR, speră să le deschidă noi orizonturi profesionale.

Contrar percepției generale, colaborarea dintre companii și universități există – și este vitală. Universitățile consultă frecvent mediul de business pentru a-și adapta programele educaționale. „Oricine dintr-o companie poate fi un ambasador al acestei relații. Aceste lumi nu sunt paralele, ci interconectate”, explică Nora Dobre. Pentru companii, o relație strânsă cu universitățile înseamnă acces la viitori profesioniști bine pregătiți, iar pentru studenți, oportunitatea de a învăța din realitățile practice ale domeniului.

Dar cum arată viitoarea generație de specialiști de HR? Nora Dobre observă că vine cu un bagaj diferit: sunt nativi digitali, familiarizați cu un cadru legislativ european mai bine definit și mai pregătiți pentru transformările tehnologice. Totuși, complexitatea rolului de HR senior rămâne o provocare pentru ei.

În acest context, recomandarea Norei Dobre pentru noii profesioniști este următoarea: „Găsiți-vă un mentor, atât în HR, cât și în business. Stați între ei și fiți în echilibrul necesar oricărui vehicul care vrea să prindă viteză.


*Acest material a fost publicat în ediția cu nr. 80 a Revistei HR Manager.

Aici puteți vedea un preview al revistei.
Fiți la curent cu noutățile din HR!

Foto: ID 364106217 © Roman Samborskyi | Dreamstime.com

Comentarii

Incarcati mai multe articole similare
Incarcati mai multe dupa Pescaru Constantin
Incarcati mai multe in Performance

Lasă un răspuns

Verificati De asemenea

Ce au învățat profesorii de HR de la studenți

La facultate nu doar studenții învață, ci și profesorii. De exemplu, experiența didactică …