Acasa Performance Mega Image marchează lansarea primului centru vocațional incluziv, AccessAbility, cu prima generație de absolvenți

Mega Image marchează lansarea primului centru vocațional incluziv, AccessAbility, cu prima generație de absolvenți

5 min citire
0
0
1,193

Lansat anul acesta, programul Mega Ability își propune să ofere acces la oportunități relevante persoanelor cu dizabilități (deficiențe de auz și vedere, tulburări din spectrul autist, neurodivergență, boli cronice și acces limitat la educație), reprezentând încă un pas al Mega Image în consolidarea unui mediu de lucru incluziv. Programul își propune să valorifice diversele abilități ale persoanelor vulnerabile și să ofere acces egal la oportunități.

În cadrul programului Mega Ability, Mega Image a lansat AccessAbility, primul centru vocațional incluziv, creat într-unul dintre magazinele din București, conceput pentru a ajuta persoanele cu dizabilități să dobândească abilitățile de viață sociale și profesionale necesare pentru interacțiunile zilnice și pentru desfășurarea activității în domeniul retailului alimentar.

Prima grupă de cursanți, formată din 10 beneficiari ai Fundației Light into Europe, cu vârste între 16 și 22 de ani, a absolvit cursurile care au durat 10 săptămâni. Pe parcursul celor 30 de sesiuni, cursanții s-au familiarizat cu activitatea de zi cu zi dintr-un magazin Mega Image, având oportunitatea de a experimenta acțiunile desfășurate în magazin, au urmărit fluxul acestora și au beneficiat de prezentări pe teme de siguranță psihologică, siguranță și sănătate în muncă, beneficii și stare de bine. 

Ileana Alexandru, Vicepreședinte Resurse Umane Mega Image: „Am lansat la începutul verii primul centrul vocațional incluziv dedicat persoanelor cu dizabilități. Un centru în care aceștia sunt pregătiți și în care le sunt dezvoltate abilități de bază necesare în viața de zi cu zi, dar și abilități profesionale care îi ajută să se adapteze unui mediu de lucru. Ne dorim ca prin acest demers să le punem în valoare abilitățile, oferindu-le oportunități și acces la o calitate mai bună a vieții, construind împreună o societate incluzivă.”

Camelia Platt, Director Executiv Light into Europe: „Această colaborare marchează 10 ani de parteneriat cu Mega Image, în care am implementat proiecte extrem de importante pentru comunitatea copiilor și tinerilor cu dizabilități de vedere și de auz. AccessAbility reprezintă un pas înainte în dezvoltarea abilităților vocaționale pentru accesul echitabil pe piața muncii.”

Agenda cursurilor acoperă un program de formare și adaptare implementat în parteneriat cu Fundația Light into Europe. Întâlnirile sunt facilitate atât de angajații Mega Image din cadrul echipei Resurse Umane, cât și de reprezentanți ai fundației.

Totodată, în faza pilot, implementată în parteneriat cu Asociația Ateliere Fără Frontiere, Mega Image oferă oportunități de angajare pentru persoane cu vulnerabilități în diverse roluri, în cadrul unor magazine selectate din rețeaua din București. Această etapă este în desfășurare, iar până în prezent, mai mulți colegi cu diverse dizabilități sau care provin din medii vulnerabile s-au alăturat deja echipelor din cinci magazine.

Progamul face parte din strategia internă de Diversitate, Echitate și Incluziune, este coordonat de echipa Employee Experience și consolidează, astfel, brandul de angajator Mega Image, recunoscut deja prin certificarea Top Employer, acordată de Top Employers Institute doi ani consecutiv.

Comentarii

Incarcati mai multe articole similare
Incarcati mai multe dupa Marilena
Incarcati mai multe in Performance

Lasă un răspuns

Verificati De asemenea

Strategii HR de succes: cum își consolidează companiile brandul de angajator și își promovează angajații

Într-un context de piață a muncii extrem de competitiv și în continuă schimbare, strategii…