În contextul în care grija pentru sănătate și prevenția ocupă, încă, locuri secundare în țara noastră, din ce în ce mai mulți angajatori încep să ofere, pe lângă beneficiile extrasalariale deja cunoscute, așa cum sunt abonamentele medicale, și programe de screening personalizate. Aceste inițiative permit angajaților să fie consultați direct la locul de muncă, fără să fie nevoie să se deplaseze la un cabinet medical. Un astfel de program a fost desfășurat de Mega Image alături de REGINA MARIA, 1200 de angajați Mega Image au accesat investigații de screening direct la locul de muncă.
“Cele mai grave boli nu au simptome decât atunci când ajung într-un stadiu avansat și, în anumite cazuri, tratamentul ajunge să fie în zadar. Screeningul rămâne soluția prin care astfel de boli pot fi depistate la timp, înainte să se agraveze și să conducă la complicații serioase. Alături de companiile din România, de mai bine de 7 ani de zile, derulăm ample programe de screening, care includ investigații anuale de prevenție și care reprezintă un pas important pentru verificarea stării de sănătate a pacientului. Împreună cu partenerul nostru Mega Image, am desfășurat deja trei campanii de screening și pot spune că rezultatele sunt cel puțin impresionante. Am descoperit pacienți care au efectuat pentru prima oară în viață o ecografie”, a declarat Andreea Minuță, Director Executiv al Diviziei de abonamente REGINA MARIA.
Impactul programului de screening printre angajați
Inițiativa a vizat toți angajații Mega Image. Dintre aceștia, 1.200 au ales să se înscrie în program și au beneficiat de screening mamar, ecografie de abdomen și tiroidă direct la locul de muncă, prin caravanele mobile REGINA MARIA, care s-au deplasat în țară la sediile retailer-ului.
”În Mega Image suntem preocupați permanent de sănătatea colegilor noștri, în primul rând pentru că ne pasă de starea lor de bine, apoi pentru că de sănătate sunt legate direct performanța și productivitatea în muncă. De asemenea, credem în prevenție și în rolul esențial al acesteia pentru a depista din timp afecțiuni care astfel pot fi tratate mai ușor. În cadrul acestei inițiative, desfășurate alături de REGINA MARIA, am avut colegi, chiar trecuți de 40 de ani, care au făcut pentru prima dată o astfel de investigație. Pot spune că aceasta a fost una din cele mai de succes inițiative pe care le-am avut.”, a declarat Ileana Alexandru, Vicepreședinte în cadrul departamentului de Resurse Umane al Mega Image.
Experiența de peste 7 ani în campanii de screening derulate în 93 % din județele țării
Cu o experiență de peste 7 ani în campanii de screening derulate în 93 % din județele țării, REGINA MARIA este partenerul de sănătate preferat de companiile din România în proiectele de prevenție. În ultimii ani, s-au efectuat aproape 40.000 de screeninguri. 70% dintre screeninguri pot fi realizate la sediile companiilor.
Astfel de programe rămân cu atât mai importante cu cât, dincolo de faptul că mulți români își neglijează monitorizarea stării de sănătate în lipsa unor simptome vizibile, la nivel mondial se remarcă și o creștere a numărului persoanelor din ce în ce mai tinere diagnosticate cu boli grave.
La nivelul programelor de screening efectuate de REGINA MARIA în ultimii ani, a fost înregistrată o rată a modificărilor parametrilor de sănătate, în medie, de 17%, în astfel de cazuri fiind necesare investigații suplimentare. Procentul demonstrează încă o dată importanța prevenției și a desfășurării de programe de screening.
Programele de screening la locul de muncă reprezintă un pas esențial în asigurarea sănătății angajaților și, implicit, a performanței și productivității acestora. Inițiative precum cele derulate de Mega Image și REGINA MARIA demonstrează nu doar angajamentul companiilor față de bunăstarea angajaților, ci și importanța crucială a prevenției în depistarea timpurie a afecțiunilor grave. Continuarea și extinderea acestor programe reprezintă un element cheie pentru îmbunătățirea stării de sănătate a populației active din România.