Acasa Agenda HR ANALIZĂ ICF: Un sfert dintre organizațiile din România apelează la servicii de coaching

ANALIZĂ ICF: Un sfert dintre organizațiile din România apelează la servicii de coaching

10 min citire
0
0
869

Future of Organizations, cea mai mare conferință de coaching și leadership din Europa de Sud-Est are loc în martie, la București. Revista CARIERE și Hr Manager sunt susținători constanți ai acestui eveniment.


Un sfert dintre organizațiile din România apelează la servicii de coaching care ajută la îmbunătățirea abilităților de comunicare ale angajaților, creșterea productivității la locul de muncă, creșterea performanțelor individuale, dar și de echipă, precum și la găsirea unui echilibru între viața personală și profesională, arată o analiză efectuată de International Coaching Federation (ICF) România.

Cei care au beneficiat de servicii de coaching au performanțe îmbunătățite la muncă, dar și în relații

Conform ICF peste 70% dintre persoanele care au beneficiat de servicii de coaching au performanțe îmbunătățite la muncă, în relații dar si abilități de comunicare mai eficiente. 86% dintre organizațiile care au apelat la  servicii de coaching consideră că și-au recuperat investiția făcută în proces.

În plus, conform unui amplu studiu realizat recent de ICF International, cercetare care a cuprins 30 de țări, printre care și România, 35% dintre respondenții români declară că au participat la sesiuni de coaching, 86% dintre aceștia fiind multumiți de serviciile oferite, iar alți 61% menționând că ar fi interesați să beneficieze de coaching.

De ce apelează companiile la coaching

Cele mai multe organizații din România apelează la servicii de coaching pentru dezvoltarea abilităților personale și profesionale ale angajaților săi, dar și pentru îmbunătățirea perfomanțelor la job. “În contextul actual dominat de lipsa forței de muncă, război la graniță și inflație, organizațiile apelează la astfel de servicii ca instrumente de retenție, pentru a-și păstra cei mai buni și talentați angajați ca astfel să-și construiască business-uri solide, pe termen lung, căci la urma urmei nimic nu se poate face fără angajați buni. Studiile arată că există îmbunătățiri semnificative în ceea ce privește indicatorii de engagement și retenție ale acelor companii care cred în coaching”, declară Madi Rădulescu, Vicepreședinta a ICF România.

Future of Organizations, cea mai mare conferință de coaching și leadership din Europa de Sud-Est are loc în martie la București

În contextul în care interesul pentru coaching al organizațiilor din România crește de la an la an, ICF România organizează între 1 și 2 martie la București, Future of Organizations, cea mai mare conferință de coaching și leadership din Europa de Sud-Est, eveniment susținut de Revista CARIERE și HR Manager. Având ca temă principală modul în care organizațiile vor trebui să se adapteze viitorului, prin dezvoltarea de noi abilități pentru angajații săi, conferința se adresează mediului de afaceri, profesioniștilor în HR, directorilor executivi, specialiștilor în coaching, dar și oricăror persoane interesate de coaching sau care doresc să exploreze noi instrumente de îmbunătățire a abilităților personale și profesionale. Conferința de la București va reuni experți, coach-i cu experiență extinsă în plan local și internațional.

În România coaching-ul este popular în rândul membrilor generației Millenials, aflați în câmpul muncii

Atât femeile, cât și bărbații din România sunt în mod egal interesați de coaching. Diferențele devin mai vizibile atunci când este vorba despre vârsta sau ocuparea unui loc de muncă. Un interes mult mai crescut există în rândul persoanelor active, aflate în câmpul muncii, care fac parte din generația Millenials (25 – 42 de ani), aproape 50% dintre cei chestionați în studiul ICF menționând că au participat la sesiuni de coaching. Totuși cei mai mulți coach-i au peste 55 de ani, aceștia fiind urmați de grupa de vârsta 25 – 34 de ani.

 Patru beneficii ale coaching-ului de care trebuie să țină cont organizațiile din România

Conform ICF, coaching-ul este un proces de gândire creativ și stimulativ, care îi inspiră pe oameni să-și maximizeze potențialul personal și profesional. Scopul coaching-ului este de a debloca potențialul oamenilor și de a-și maximiza propriile performanțe.

Coaching-ul eficient susține oamenii să își schimbe modul de gândire și să stabilească noi strategii cu care să facă față diverselor provocări. Întrebările deschise și încurajarea autonomiei clienților pentru a-și asuma anumite riscuri rezonabile îi va ajuta să le crească încrederea în sine, astfel încât să poată găsi soluții alternative la problemele de muncă și de viață.

În prezența unei relații de calitate, oamenii care fac coaching se vor simți apreciați și implicați, deoarece cineva își oferă timpul și expertiza pentru a-i ajuta, în speță cel/cea care facilitează sesiunile de coaching. În plus, coaching-ul îi ajută pe oameni să-și descopere propria motivație.

Piața de coaching din România se apropie de pragul de 50 de milioane de euro, după creșteri anuale de aproximativ 20%, conform estimărilor specialiștilor din domeniu. Totuși piața de coaching din România este departe de nivelul din țările dezvoltate, lucru care arată că există mare potențial de creștere. În plus, pandemia și războiul din Ucraina au pus presiune pe manageri și pe antreprenori, care, în acest context, au apelat tot mai mult la serviciile de coaching.

Comentarii

Incarcati mai multe articole similare
Incarcati mai multe dupa Revista HR Manager
Incarcati mai multe in Agenda HR

Lasă un răspuns

Verificati De asemenea

Adina Mărculescu: “Lecția pe care am învățat-o a fost importanța anticipării schimbărilor și a pregătirii pentru situații neprevăzute”

Continental Hotels, unul dintre cele mai cunoscute lanțuri hoteliere din România, reprezin…