Acasa Management Când ceva pare insurmontabil, în 95% din cazuri există o rezolvare

Când ceva pare insurmontabil, în 95% din cazuri există o rezolvare

14 min citire
0
0
833

Când ceva pare insurmontabil, în 95% din cazuri există o rezolvare – depinde de noi să fim agili, flexibili și adaptabili. La fel de important este să ai alături de tine echipa potrivită!

Așa consideră Cosmin Georgescu, CEO ClusterPower, compania înființată cu un an înainte de pandemie, care are un plan ambițios: de a avea cel mai mare centru de date hiperscalabil din regiune.

Proiectul se află în județul Dolj. Parcul tehnologic se întinde pe o suprafață de 25.000 mp în localitatea Mischii, scopul acestuia fiind să ofere o infrastructură cu o aplicabilitate largă, care va putea contribui la accelerarea digitalizării economiei și la creșterea competitivității în cercetare, învățământ și industrie.

Am stat de vorbă cu Cosmin Georgescu, CEO ClusterPower, despre cultura organizațională a companiei, lecții din pandemie, asumarea riscurilor, piața IT din România și rolul departamentului de HR în prezent și viitor.

CE IMPACT A AVUT PANDEMIA ASUPRA CULTURII ORGANIZAȚIONALE ÎN CADRUL COMPANIEI PE CARE O CONDUCEȚI?

ClusterPower și-a început activitatea cu un an înainte de declanșarea pandemiei. Prima etapă a planului nostru ambițios de a construi cel mai mare centru de date hi-perscalabil din regiune s-a derulat în format fizic.

Totuși, fiind o companie IT, eram deja familiarizați cu instrumentele de lucru online, pe care de altfel le și pro-movăm. Așadar, declanșarea pandemiei nu a fost un șoc prea mare din acest punct de vedere.

Ce s-a schimbat însă, atât pentru noi, cât și pentru multe alte organizații, este importanța pe care o acordăm comunicării eficiente și adaptabilității. Dintr-odată, a de-venit și mai important să avem conexiune bună la Internet, să nu pice Webex/Zoom/Teams, să avem datele protejate, să funcționăm ca o echipă chiar dacă nu suntem în aceeași clădire. În același timp, în mod paradoxal pentru că eram la distanță, am ajuns să ne cunoaștem mai bine, atât la nivel profesional, cât și personal.

Am avut mai multă empatie și înțelegere, am făcut cunoștință în call-uri cu copiii, cu animalele de companie și cu partenerii de viață ai angajaților. Totul a fost mai transparent și am avut șansa să deschidem o fereastră către viețile oamenilor cu care lucrăm.

Poate înainte existau anumite reticențe în a avea angajați din alte orașe/țări, pentru că nu pot veni la birou. Acum este absolut normal. Suntem mai flexibili, mai rezistenți, am învățat că putem să depășim cu brio momente dificile, că ne putem adapta rapid. Ca dovadă, noi, pe perioada pandemiei, am reușit să construim primul centru de date și centrala inovativă, să instalăm echipamentele și să dăm drumul la servicii. Totul, în timp-record.

CARE ESTE CEA MAI IMPORTANTĂ LECȚIE LEGATĂ DE OAMENII CU CARE LUCRAȚI, PE CARE AȚI ÎNVĂȚAT-O ÎN ULTIMII DOI ANI?

Bănuiam deja, că altfel nu am fi decis să lucrăm îm-preună, dar mi s-a confirmat și reconfirmat de nenumărate ori că suntem o echipă puternică și că fiecare poate lucra bine și independent, în condiții de incertitudine. Am învățat că oamenii au nevoie de comunicare constantă și eficientă ca să rămână conectați la valorile și linia companiei.

În același timp, oamenii au nevoie să se simtă protejați, așa că ne-am format un obicei din a-i întreba, din când în când, ce mai fac, dacă sunt bine. Fără a cere ceva specific de la ei. Este și trebuie să fie o relație bidirecțională.

CARE SUNT PRINCIPIILE LEGATE DE ASUMAREA DE RISCURI ȘI MANAGEMENT ÎN VREMURI INCERTE PE CARE LE-AȚI ADOPTAT?

Nu există business fără riscuri. Dar există conceptul de mitigare a riscurilor. Organizarea și continuitatea afacerii sunt esențiale în vremuri tulburi. Astfel că am făcut backup la date, ne-am asigurat că avem sisteme redundante, am stabilit o umbrelă de securitate cibernetică a sistemelor noastre. Asta, pe partea de infrastructură IT, care a devenit esențială.

Pe partea de HR, am mers pe principiul că siguranța angajaților primează, am transmis acest mesaj pe toate canalele disponibile și ne-am asigurat că regulile sunt res-pectate astfel încât afacerea să funcționeze în continuare.

CUM A POTENȚAT PANDEMIA ROLUL HR-ULUI ÎN COMPANIA PE CARE O CONDU-CEȚI? ȘI CARE E VIZIUNEA DV. ÎN CEEA CE PRIVEȘTE ACEST DEPARTAMENT PE VIITOR?

HR-ul a rămas o componentă importantă a companiei. O mare parte din procesele repetitive de HR au fost di-gitalizate ca urmare a pandemiei, ceea ce a permis echipei de HR să se concentreze într-o manieră mai personalizată pe bunăstarea angajaților. Cred că acest trend va continua și le recomandăm clienților noștri să adopte aceste tendințe.

CARE SUNT CELE MAI IMPORTANTE ÎNTREBĂRI LEGATE DE MANAGEMENTUL OAMENILOR ȘI DE STRATEGIA COMPANIEI PE CARE ORICE LIDER TREBUIE SĂ ȘI LE PUNĂ? ȘI DE CE?

Unde vrem să ajungem? Cum vrem să ajungem acolo? Ce trebuie să facem ca să ne atingem obiectivele? Cum le măsurăm? Comunicăm eficient mesajele esențiale către toți membrii organizației? Au oamenii instrumentele necesare ca să lucreze eficient? Simt angajații că au o voce, că sunt parte integrantă din procesele de business ale companiei? Se simt apreciați?

Pentru că este important să avem o viziune comună, corect comunicată – iar pentru noi contează mult și ca fiecare angajat să aibă o voce în dezvoltarea businessului. Executivii au o privire de ansamblu, dar de multe ori este important să cunoaștem detalii relevante pentru direcția strategică a companiei, care vin din zona de middle sau entry level.

CUM EVALUAȚI SECTORUL IT DIN ROMÂNIA ÎN ACEST MOMENT?

La acest moment, sectorul IT din România are o opor-tunitate de creștere masivă în zona de cloud. Țara noastră are de recuperat un decalaj major față de media Uniunii Europene în ceea ce privește adopția acestor soluții. Pe de altă parte, până la acest moment nu exista în România o infrastructură de cloud de tipul celei construite de ClusterPower în centrul nostru de date hiperscalabil, Tier III, PUE 1,1.

Pentru a-și crește baza de clienți, acest sector are nevoie de angajați care să fie specializați pe migrări în cloud, dezvoltare și implementare de aplicații cloud native sau cloud ready și, nu în ultimul rând, au nevoie de un cloud. Noi am identificat acest gap și ne dorim să generăm parteneriate puternice în această zonă.

CARE SUNT LECȚIILE PE CARE LE-AȚI ÎNVĂȚAT DIN CEL MAI RECENT PROIECT AL COMPANIEI? ȘI CE PLANURI DE VIITOR ARE COMPANIA?

Glumind puțin, sunt lecțiile pe care orice proiect de anvergura celui pe care l-am implementat noi ți le dă: când crezi că nu mai poți, descoperi că, de fapt, mai poți. Murphy veghează. Când ceva pare insurmontabil, în 95% din cazuri există o rezolvare. Depinde de noi să fim agili, flexibili și adaptabili. Și nu în ultimul rând contează enorm să ai echipa potrivită alături de tine.

Pe viitor ne dorim să construim o echipă din ce în ce mai puternică și complementară, care să sprijine continuarea proiectului ClusterPower. Mai exact, ne dorim să replicăm modelul nostru de business și în alte regiuni/locații și să continuăm dezvoltarea campusului tehnologic pe care l-am construit deja în România.


Acest material a fost preluat din cea mai recentă ediție a Revistei HR Manager, 71.

Pentru a accesa un preview, click aici.

Pentru abonare, click aici.

Comentarii

Incarcati mai multe articole similare
Incarcati mai multe dupa Revista HR Manager
Incarcati mai multe in Management

Lasă un răspuns

Verificati De asemenea

Adina Mărculescu: “Lecția pe care am învățat-o a fost importanța anticipării schimbărilor și a pregătirii pentru situații neprevăzute”

Continental Hotels, unul dintre cele mai cunoscute lanțuri hoteliere din România, reprezin…