Acasa Agenda HR Și lucratul de acasă trebuie învățat și adaptat după stilul de viață al fiecăruia

Și lucratul de acasă trebuie învățat și adaptat după stilul de viață al fiecăruia

11 min citire
0
0
935

Pentru a vedea care e percepția asupra muncii hibride în țara noastră, Constantin Pescaru, coordonator al Revistei HR Manager, a stat de vorbă cu câțiva directori de HR despre avantajele sistemului de lucru hibrid și despre cum pot fi reduse dezavantajele la minimum.

Continuăm suita materialelor cu Andreea Adămuț, HR Director Visma Software România.

andreea-adamut„DIN PERSPECTIVA ANGAJATULUI, MAI IMPORTANTĂ DECÂT LUCRATUL DE ACASĂ A DEVENIT FLEXIBILITATEA OFERITĂ DE ANGAJATOR SUB DIFERITE FORME. ” – Andreea Adămuț

CUM A SCHIMBAT MUNCA DE ACASĂ ÎN PANDEMIE MODUL DE RAPORTARE A ANGAJATORILOR LA ACEST TIP DE MUNCĂ, ÎN CONDIȚIILE ÎN CARE PÂNĂ ÎN 2020 MULTE ORGANIZAȚII VEDEAU ACEST LUCRU CA PE UN BENEFICIU ȘI NU CA PE O NECESITATE? DAR A ANGAJAȚILOR?

Perioada de pandemie a demonstrat tuturor că se poate, iar „nouă normalitate“ a devenit doar normalitate, se pierde deja elementul de noutate. Unii angajatori erau deja pregătiți și aveau practici destul de permisive, iar alții au fost nevoiți să se adapteze rapid și, în plus, să regândească și politicile pentru viitor. Mai mult decât atât, companiile au învățat să aibă încredere în angajații lor, să se intereseze și să contribuie la îmbunătățirea confortului acestora, mai mult decât o făceau înainte. Din perspectiva angajatului, mai importantă decât lucratul de acasă a devenit flexibilitatea oferită de angajator sub diferite forme.

CE ALTE CONCLUZII DESPRE LUCRATUL DE ACASĂ AȚI TRAS DUPĂ UN AN DE PANDEMIE?

Și lucratul de acasă, ca multe altele, trebuie învățat și adaptat după stilul de viață al fiecăruia. Acum încă se impune oarecum să lucrăm de acasă cât se poate de mult, dar am observat că există așteptarea din partea angajaților de a continua cu o abordare flexibilă și după ce se va încheia perioada pandemică. Cu alte cuvinte, ne dorim cu toții ca în continuare să avem opțiuni. Un alt aspect important, pe care oamenii pun acum mai mult accent decât o făceau în trecut, este calitatea vieții. Acum, mai mult ca oricând, devenim atenți la orele de lucru și la cele de odihnă, la timpul petrecut cu familia, la condiția fizică și, în general, la sănătate. Lucratul de acasă nu va mai fi considerat un beneficiu, însă această flexibilitate extinsă a angajatorului, grija față de starea de bine a angajatului, indiferent că el este acasă sau la office, va atrage crearea de beneficii noi și originale.

CUM VEDEȚI TRANSFORMAREA MUNCII ÎN VIITORUL APROPIAT? S-AR PUTEA AJUNGE LA UN MODEL HIBRID?

Cu siguranță, se va ajunge la un model hibrid, în care biroul nu va fi un spațiu de lucru, ci un spațiu de colaborare, socializare și întărire a relațiilor umane în mediul profesional. Cred că, la un moment dat, atunci când lumea se va simți cât de cât în siguranță, vom vedea un fenomen natural de reîntoarcere în office, dar va fi preponderent pentru aspectele pe care le menționăm mai sus. Vor fi „câștigători“ angajatorii care vor investi în calitatea momentelor petrecute de către angajații lor în office.

CONCRET, CONDUCEREA COMPANIEI A LUAT O DECIZIE ÎN LEGĂTURĂ CU ÎMBINAREA MUNCII DE ACASĂ CU CEA DE LA BIROU? DACĂ DA, CARE AU FOST FUNDAMENTELE?

În primul rând, dorim ca angajații Visma să fie în siguranță și apoi să se simtă confortabil la locul de muncă. Avem colegi care ne-au transmis că ei vor dori să lucreze doar de la birou și, la polul opus, sunt cei care vor alege în cea mai mare parte a timpului să lucreze de acasă. Am decis ca, pe termen lung, să continuăm să fim flexibili și să ne adaptăm dorințelor colegilor, ținând cont bineînțeles și de nevoile de business. Am luat hotărârea aceasta ținând cont că activitatea s-a desfășurat fără probleme în toată această perioadă. În Visma punem mare accent pe echilibru între viața personală și cea profesională, iar cultura scandinavă, pe care noi o simțim și în Visma România, se potrivește cu această abordare.

CARE SUNT PROVOCĂRILE MUNCII HIBRID? DAR AVANTAJELE?

Aș vedea provocări pentru noii angajați sau pentru cei juniori. Într-un context hibrid, crearea și consolidarea unor relații profesionale și personale cu echipa existentă sunt mai dificile. Iar angajatorii vor fi nevoiți să ia măsuri speciale pentru a facilita aceste conexiuni într-un model hibrid. De asemenea, experiența angajatului poate avea de suferit, în contextul în care simțul de apartenență și de integrare într-o echipă nu mai poate fi consolidat la fel de bine în mediul de lucru, alături de colegi. De partea cealaltă, există clar și avantaje. Indiferent de domeniu, am fost forțați să digitalizam și să lucrăm mai eficient. Din perspectiva angajatului, mă gândesc la o oarecare încetinire a ritmului de viață. De exemplu, poate un mic-dejun în familie nu era posibil într-o zi de luni înainte de martie 2020 pentru că timpul acela se petrecea în trafic.

CÂT CONTEAZĂ PENTRU ANGAJAȚI SĂ AIBĂ PARTE DE ACEASTĂ FLEXIBILITATE?

Din punctul meu de vedere, flexibilitatea este cea mai importantă, pentru că asta dovedește încrederea pe care compania o are față de angajați, dar și grija față de aspectele personale ale vieții lor și pentru echilibrul între profesie și viață personală.

CÂT DE UȘOR LE ESTE ANGAJATORILOR SĂ OFERE ACEASTĂ FLEXIBILITATE?

Există diferențe între industrii și diferențe de cultură organizațională pe care nimeni nu le poate contesta. După această perioadă, așteptarea angajaților este să aibă parte de mai multă flexibilitate. Pentru angajatori, asta se poate traduce în diferite feluri: o politică lejeră de telemuncă, program flexibil, înțelegere mai mare față de părinți, beneficii flexibile. Cred că este important ca organizațiile să înțeleagă cu ce ar rezona propriii angajați. Personal, îmi doresc și aștept niște schimbări în legislație care să ne permită să aliniem unele beneficii cu alte state europene.


HRMnr66micAcest material a fost publicat în

Revista HR Manager cu numărul 66.

Consultați un preview aici.

Pentru abonare, click aici.

Comentarii

Incarcati mai multe articole similare
Incarcati mai multe dupa Marilena
Incarcati mai multe in Agenda HR

Lasă un răspuns

Verificati De asemenea

Strategii HR de succes: cum își consolidează companiile brandul de angajator și își promovează angajații

Într-un context de piață a muncii extrem de competitiv și în continuă schimbare, strategii…