Acasa Performance 4 principii de business care nu se perimează niciodată. Orice antreprenor trebuie să le urmeze

4 principii de business care nu se perimează niciodată. Orice antreprenor trebuie să le urmeze

8 min citire
0
0
506

Munca unui antreprenor nu se termină niciodată, apar mereu noi provocări și fără un set de principii bine stabilite de la bun început, este extrem de greu să-ți atingi obiectivele.

Să deții propriul business este un deziderat pentru mulți dintre noi. O mulțime de persoane visează să ajungă propriul șef și să dețină o afacere care să le ofere siguranță financiară. Misiunea unui antreprenor nu este, însă, una ușoară și e nevoie de un start sănătos, pentru un viitor strălucit. Iată câteva principii de business care nu se perimează niciodată și care transcend trendurile:

 

  • Concentrează-te mereu pe pasul următor

 

Când ești responsabil de parcursul unui proiect de care depind joburile altor persoane, nu poți să sărbătorești prea mult o victorie. Trebuie să te concentrezi mereu pe pasul următor și să nu iei niciodată în calcul stagnarea. Fără exagerare și cu pauzele de rigoare, munca ar trebui să devină nu doar o necesitate, ci un fel de a fi. Este și principiul pe care l-a aplicat Liviu Tudor, omul de afaceri care a devenit antreprenor încă din anii ’90 și care se ocupă în prezent de afacerile altora, oferindu-le spațiul de lucru și parcurile de birouri unde își pot crește businessurile.

 

  • Transformă ideile și discuțiile în acțiuni concrete

 

Zeci de întâlniri, zeci de cărți despre business, zeci de ședințe, zeci de concluzii și niciun rezultat concret. Îți sună cunoscută această situație? Atunci e cazul să transformi discuțiile și ideile în acțiuni și să pui lucurile în mișcare cu adevărat.

Desigur, asta nu înseamnă că trebuie să acționezi fără să treci ideile prin câteva filtre, ci doar că trebuie să iei decizii și să miști lucrurile fără să le tărăgănezi de teama riscurilor. Dacă îți este frică să-ți asumi riscuri, acest domeniu va fi unul greu de pătruns, pentru că această abilitate – de a lua decizii riscante – face parte din viața de zi cu zi a unui antreprenor. În plus, crezi că Steve Jobs ar fi ajuns o personalitate atât de importantă dacă ar fi discutat la nesfârșit despre telefonul inteligent fără să îl lanseze cu adevărat la un moment dat?

 

  • Învață să pierzi bătălii, pentru a câștiga războiul

 

Din eșecuri și uși închise învățăm cele mai prețioase lecții. Știai că Walt Disney a fost concediat de la primul job și i s-a spus că este complet lipsit de imaginație? Sau că autoarea britanică J. K. Rowling a fost refuzată de peste 12 edituri atunci când a prezentat cartea „Harry Potter”? Eșecurile și refuzurile fac parte din viața unui antreprenor și a unui inovator. Mai mult decât atât, ele sunt uneori necesare pentru a evolua și a deveni tot mai bun.

Nu orice bătălie pierdută este o tragedie, ci poate fi considerată o oportunitate. Atâta vreme cât îți cunoști scopul bine și ai încredere în ideile tale, este imperativ să-ți continui demersul.

 

  • Nu înceta niciodată să inveți

 

Avansul galopant al tehnologiei face ca afaceri care păreau inovative și moderne cu doar câțiva ani în urmă să fie în prezent considerate adevărate fosile. Există mereu loc de mai bine, chiar și când te afli la vârful piramidei, pentru că trebuie să te depășești pe tine însuți, nu concurența. Un exemplu concludent este site-ul MySpace, o rețea de socializare înființată înainte de Facebook sau Twitter și care la un moment dat era extrem de populară, depășind un miliard de utilizatori. Astăzi mai este folosită de foarte puține persoane și chiar dacă a fost un lider în urmă cu câțiva ani, în prezent este aproape complet uitat de public.

Având în minte aceste patru principii și urmându-le cu sfințenie, poți face față oricăror provocări din lumea businessului. Ce alte principii crezi ca ar trebui să se regăsească pe această listă?

Sursa foto: Shutterstock  

Comentarii

Incarcati mai multe articole similare
Incarcati mai multe dupa Marilena Ispas
Incarcati mai multe in Performance

Lasă un răspuns

Verificati De asemenea

Strategii HR de succes: cum își consolidează companiile brandul de angajator și își promovează angajații

Într-un context de piață a muncii extrem de competitiv și în continuă schimbare, strategii…