Acasa Planeta HR Organisational Development 4 motive pentru care angajații preferă companiile care implementează practici sustenabile

4 motive pentru care angajații preferă companiile care implementează practici sustenabile

7 min citire
0
0
656

Nevoile și pretențiile angajaților moderni se află într-o schimbare continuă, însă există un lucru care a rămas neschimbat în ultimii ani: grija lor față de mediul înconjurător. Totuși, față de alți ani, angajații așteaptă acum să vadă și din partea companiilor pentru care lucrează același angajament pe care îl au și ei față de mediu. 

Deși antreprenorii văd acest lucru ca pe o provocare, adevărul este că îndeplinirea acestei nevoi a angajaților poate crea o oportunitate potrivită de implementare a practicilor sustenabile în cadrul companiei.

Descoperă, în continuare, de ce preferă, mai exact, angajații să lucreze pentru companii sustenabile și ce poți să faci în acest sens.

  1. Valorile businessului care se aliniază cu cele personale

Angajații, în special atunci când vorbim despre cei din Gen Z, caută să lucreze pentru companii care le împărtășesc valorile personale. Și, fiind recunoscuți în primul rând pentru grija pe care o manifestă față de mediul înconjurător și comunitate, tinerii din Gen Z consideră că angajamentul unei companii față de sustenabilitate este adesea un factor important în decizia de a lucra pentru o anumită companie.

De aceea, pentru a atrage angajați din această generație în compania ta, poți să investești în sustenabilitatea afacerii tale, adoptând practici și tehnologii prietenoase cu mediul.

  1. Impactul pozitiv asupra mediului și comunității

Implementarea practicilor sustenabile în cadrul companiei nu numai că ajută la protecția mediului și a comunității, ci și promovează sentimentul de satisfacție în rândul angajaților. Mai exact, atunci când angajații văd că businessul se angajează activ în acțiuni pentru reducerea impactului asupra mediului și pentru sprijinirea comunității, ei se simt inspirați și motivați să fie parte din această inițiativă pozitivă.

Astfel, implementarea practicilor sustenabile le oferă oportunitatea de a se simți implicați și de a face parte dintr-un efort colectiv pentru un scop mai mare. Este important aici, ca antreprenor, să le oferi ocazia angajaților de a contribui cu idei și sugestii pentru îmbunătățirea practicilor sustenabile, implementate în cadrul companiei. Pentru a stimula acest proces, le poți oferi chiar și bonusuri pentru cele mai inovatoare idei.

  1. Oportunitățile de dezvoltare profesională

Un alt motiv pentru care angajații preferă companiile care își asumă o anumită responsabilitate față de mediu este dat de faptul că aceste companii sunt, de cele mai multe ori, mai orientate către viitor. Investind în soluții sustenabile, ca antreprenor, dai dovadă de viziune pe termen lung, căutând, în același timp, o dezvoltare constantă a afacerii tale.

Pentru angajați, dezvoltarea afacerii înseamnă și dezvoltarea lor. În mod clar, pe parcursul etapelor de creștere, în cadrul companiei vor apărea poziții noi, care le vor oferi angajaților oportunitatea de a se dezvolta profesional și, implicit, de a se dedica și mai mult practicilor sustenabile adoptate.

  1. Reputația afacerii

Nu în ultimul rând, companiile cu practici sustenabile sunt adesea percepute ca fiind mai atrăgătoare atât pentru angajați, cât și pentru consumatori și investitori, ceea ce poate consolida reputația afacerii. 

În ceea ce privește angajații, aceștia pot simți o mândrie profundă să lucreze pentru o astfel de companie, deoarece știu că și ei contribuie la succesul afacerii și la demersurile pe care le implementează pentru protecția mediului. La nivel de companie, se promovează faptul că fiecare acțiune mică poate face o diferență, iar faptul că angajații construiesc o echipă care se angajează activ în practici sustenabile ar putea aduce satisfacție personală și profesională.

Concluzionând, companiile care își asumă responsabilitatea socială și implementează practici sustenabile interne devin tot mai atractive pentru angajați. Motivul, așa cum l-am descris și pe parcursul acestui articol, este simplu: aceste companii contribuie la protejarea mediului, sprijină comunitatea și promovează o cultură organizațională bazată pe valori și pe angajament față de binele comun. 

Sursă foto: Shutterstock

Comentarii

Incarcati mai multe articole similare
Incarcati mai multe dupa Revista HR Manager
Incarcati mai multe in Organisational Development

Lasă un răspuns

Verificati De asemenea

De ce interviuri și teste psihologice în recrutare. A fi sau a nu fi candidatul potrivit

de Ana Slătineanu Psihologia nu mai reprezintă un subiect tabu în societate, iar acum (în …