Acasa Staffing 4 beneficii pe care și le doresc angajații generației Z

4 beneficii pe care și le doresc angajații generației Z

8 min citire
0
0
2,956

Generația Z este formată din tinerii născuți între 1996 și începutul anilor 2010, care au crescut în era digitală și care au o viziune diferită despre lume și despre muncă față de generațiile anterioare. Ei reprezintă o treime din populația globală și vor constitui 27% din forța de muncă până în anul 2025. 

Ce își doresc acești angajați de la locul de muncă și cum pot fi motivați eficient? În rândurile care urmează, îți prezentăm patru beneficii pe care și le doresc angajații generației Z și care îi pot atrage în cadrul companiilor.

  1. Un mediu de lucru confortabil și prietenos

Spațiile de lucru moderne ar trebui să includă zone pentru diferite tipuri de activități, care să ofere tinerilor angajați din generația Z posibilitatea de a alege, în funcție de starea și de nevoile lor. 

Configurarea spațiului ar trebui să ușureze circulația și să permită accesul facil în diferite zone de lucru. Birourile deschise pot promova colaborarea, dar este important să existe și spații private, concepute fie pentru întâlnirile online, fie pentru meditație și concentrare.

Zonele de socializare sunt ideale pentru a încuraja interacțiunea informală între angajați și pentru a sprijini formarea de relații de echipă. De exemplu, se poate amenaja un minibar care să dispună și de un dozator cu bidon de apă la 19L, ceai, cafea sau băuturi răcoritoare, alături de fructe sau mici snackuri și zone de relaxare, cu canapele confortabile, perne sau chiar hamace.

În general, angajații din generația Z sunt interesați de spații de lucru care le permit să își aleagă culorile, mobilierul, accesoriile, decorațiunile, muzica, iluminarea etc.

  1. Acces la tehnologie avansată

Tinerii generației Z sunt, mai presus de toate, nativi digitali, care folosesc în mod constant dispozitive mobile, cum ar fi smartphone-uri, tablete, laptopuri etc. Ei au nevoie de o conectivitate rapidă și sigură la internet, care să le permită să acceseze informații, să comunice și să împărtășească date cu ușurință. 

De asemenea, ei apreciază posibilitatea de a se conecta la rețelele sociale, de a folosi aplicații și platforme online, de a se bucura de conținut multimedia și de a folosi tehnologii precum inteligența artificială, realitatea virtuală, realitatea augmentată, cloud computing, blockchain etc.

  1. Flexibilitate și mobilitate

Angajații din generația Z nu vor să fie constrânși de un program fix, de o sarcină monotonă sau de o metodă rigidă. Ei vor să aibă libertatea de a-și gestiona timpul, de a-și diversifica activitățile și de a-și exprima creativitatea. De exemplu, ar putea prefera să lucreze mai mult dimineața sau seara, să își împartă sarcinile în funcție de priorități sau de termene, să își propună propriile proiecte sau să își găsească propriile soluții.

Angajații din generația Z nu vor să fie legați de un birou, de o clădire sau de un loc. Ei vor să aibă posibilitatea de a lucra de oriunde, oricând și cu oricine. Sunt momente în care doresc să lucreze de acasă, de la o cafenea, de la un spațiu de coworking, dintr-un alt oraș sau țară, cu colegi din alte departamente, din alte companii sau din alte culturi.

  1. Oportunități de dezvoltare personală și profesională

Tinerii angajați ai generației Z își doresc să se cunoască mai bine pe ei înșiși, să își descopere pasiunile, valorile și scopurile, să își exprime personalitatea și creativitatea, să își depășească limitele și să își îndeplinească potențialul. Ei doresc să aibă posibilitatea de a-și personaliza mediul, de a-și exprima opiniile și de a-și arăta stilul. De asemenea, ei caută locuri de muncă în care să li se ofere feedback constant, recunoaștere și apreciere, care să le crească motivația și angajamentul.

Pentru ei, este important să învețe lucruri noi, să își actualizeze și să își diversifice competențele, să își asume noi responsabilități și provocări, să își schimbe poziția și să avanseze în carieră.

Angajații din generația Z sunt o forță de muncă tânără, dinamică și conectată, care își doresc să lucreze într-un mediu flexibil, mobil, inovativ și personalizat. Angajatorii ce vor să atragă și să rețină acești angajați trebuie să țină cont de nevoile și preferințele lor și să le ofere oportunități de dezvoltare personală și profesională, de recunoaștere și de apreciere. 

Sursa foto: Shutterstock

Comentarii

Incarcati mai multe articole similare
Incarcati mai multe dupa Revista HR Manager
Incarcati mai multe in Staffing

Lasă un răspuns

Verificati De asemenea

De ce interviuri și teste psihologice în recrutare. A fi sau a nu fi candidatul potrivit

de Ana Slătineanu Psihologia nu mai reprezintă un subiect tabu în societate, iar acum (în …