Acasa Management 3 soluții pentru atragerea și reținerea angajaților în contextul unei crize a forței de muncă

3 soluții pentru atragerea și reținerea angajaților în contextul unei crize a forței de muncă

7 min citire
0
0
585

Angajații buni sunt greu de găsit în ziua de azi, mai ales că mulți dintre ei își caută job-uri în străinătate și de obicei nu mai revin în țară. Conform Institului Național de Statistică, în prezent, în jur de patru milioane de români lucrează în afara țării, majoritatea din ei în industrii precum medicina sau IT. Iar această situație se traduce prin faptul că ne confruntăm cu o criză a forței de muncă.

Tocmai de aceea, angajatorii sunt puși în fața nevoii de a îmbunătăți condițiile de muncă din spațiile de birouri, astfel încât să creeze locuri care să aducă beneficii angajaților, mai ales că cerințele lor devin din ce în ce mai diversificate. Iată câteva soluții pe care ți le propunem:

Adoptă un program de lucru flexibil

Fiecare angajat este diferit, iar uneori programul de lucru standard nu mai corespunde cu modul de lucru al acestora. Pe când unii angajați pot fi mai productivi la primele ore ale dimineții, alții pot lucra mai eficient în cea de-a doua parte a zilei. Simplu spus, o companie care permite angajaților să își modeleze programul de lucru în funcție de perioada zilei în care sunt mai eficienți, va avea cu siguranță de câștigat.

Argumentele în favoarea acestei soluții vin și din partea celor de la inc.com. Aceștia susțin că principalele beneficii are unui program de lucru flexibil sunt creșterea nivelului de fericire al angajaților, creșterea productivității și, cel mai important aspect, ușurarea procesului de recrutare. Practic, angajații devin mai motivați atunci când își pot stabilit propriul program de lucru.

Pe lângă programul de lucru flexibil, există și companii care au adoptat programul de lucru de numai patru zile pe săptămână sau chiar și program de lucru part-time în unele zile de vineri.

Regândește beneficiile de la locul de muncă

Beneficiile de la locul de muncă trebui să fie gândite în funcție de nevoile angajaților, mai ales că acestea pot să reprezintă un factor important în decizia candidaților cu experiență cu privire la locul unde aleg să lucreze. Bineînțeles, în prezent există spații de birouri care oferă diferite servicii, de la fructe și cafea gratuită și până la bonuri de masă.

Cu toate acestea, spațiile de lucru care ies în evidență sunt cele care oferă mai mult decât atât. Această idee este susținută și de omul de afaceri Liviu Tudor, care a apreciat că nevoile angajaților din marile companii se diversifică și aceștia nu se mai mulțumesc doar cu aceste servicii. Angajații își doresc să aibă acces la activități comunitare, iar o parte componentă importantă a unui spațiu de lucru devine nevoia de community spirit.

Prin oferirea de servicii precum o grădiniță, o spălătorie sau chiar și o piscină la locul de muncă, angajatorii vor reuși să găsească mai ușor angajați calificați, în special în contextul actual al crizei pe piața de muncă ce continuă să rămână o provocare și în acest an.

Oferă posibilitatea lucrului de acasă

Pe aceeași lungime de undă cu programul de lucru flexibil se află și telemunca sau munca de acasă, mai ales că recent a fost adoptată Legea nr. 81/2018, care reglementează această activitate. Beneficiul este cu atât mai important pentru angajații care au copii și vor stea mai mult timp acasă pe timpul vacanței de vară sau pentru cei care au mai multe responsabilități care pot fi dificil de gestionat cu un program de lucru full-time.

Dacă angajatorii oferă această posibilitatea, angajații vor fi mai puțin stresați, iar nivelul de fericire și mulțumire va crește. Programul pentru telemuncă poate fi stabilit pentru câteva ore pe săptămână sau de comun acord, în funcție de nevoile fiecărui angajat.

Sursă foto: Shutterstock

Comentarii

Incarcati mai multe articole similare
Incarcati mai multe dupa Marilena
Incarcati mai multe in Management

Lasă un răspuns

Verificati De asemenea

Benoît CHERRÉ: Autenticitatea ca ideal etic în situații provocatoare

În universul provocărilor etice, managerii de resurse umane (HR) se află adesea la interse…