„O tură de râs bun şi un somn lung sunt o cură excelentă pentru orice”, spune un proverb irlandez. Însă ce faci atunci când eşti în timpul programului şi nu poţi aplica această metodă?
de Alecsandra Ioniță
Dacă acasă încerci să-ţi creezi paradisul tău în care să te detaşezi de tot stresul cotidian şi să-ţi regăseşti liniştea şi fericirea, la locul de muncă este sarcina companiei să creeze un mediu plăcut, să te motiveze să creşti permanent şi să te determine să iubeşti ceea ce faci. Doar într-un astfel de cadru ai şanse mai mari să duci compania către succes, din postura de angajat.
Inovaţii şi tehnologii noi vin în întâmpinarea re-creionării abordării asupra bunăstării angajaţilor, dar atitudinea generală s-a schimbat cu greu. Astfel, de câţiva ani încoace, unele companii au realizat că oamenii lor îi conduc către succes şi se străduiesc să menţină o cultură sănătoasă şi relaxată în cadrul organizaţiei, oferindu-le un mediu în care fiecare om se poate dezvolta.
Pentru cei care încă nu au reuşit să îmbrăţişeze această abordare – de a vedea angajaţii ca indivizi care au nevoie de soluţii personalizate, atât profesionale, cât şi personale – expunem mai jos câteva motive pentru care ar trebui să aibă în vedere bunăstarea angajaților:
- Recrutare și fidelizare
Un factor-cheie de creștere în orice afacere este abilitatea de a recruta și de a păstra un personal extraordinar. Oferind beneficii angajaților și avantaje suplimentare, vă puteți distinge de concurenți, atunci când vine vorba de atragerea de talente de top în companie. Managementul performanței se dovedește a fi un bun instrument de fidelizare în ultimul timp, pe piața muncii intrând de câțiva ani generațiile născute după 1990, pentru care recunoașterea meritelor și feedback-ul constant reprezintă elementele esențiale în alegerea unui angajator și, ulterior, atașarea față de locul de muncă.
- „Angajamentul angajaților”
Este un element important de analiză a unei companii, conceptul transformându-se, în ultima perioadă într-o adevărată știință. Cu toate că subiectul ,,employee engagement” este pe buzele tuturor experților din domeniul resurselor umane, puțini dintre noi au reușit să găsească o definiție exactă a conceptului. Engagementul este un indicator valoric care arată gradul în care un angajat este atașat emoțional de locul de muncă, dar și impactul pe care acesta îl are asupra fericirii, moralității și productivității forței de muncă.
- Îmbunătățirea reputației companiei
O afacere fericită este o afacere de succes. Creșterea nivelului de fericire al forței de muncă poate duce la creșterea productivității, care, la rândul său, va aduce beneficii liniei de bază a afacerii. Există numeroase metode prin care poate fi evaluat gradul de fericire al forței de muncă și automat succesul afacerii. În cele din urmă, arătând că ai grijă de angajații tăi, vei descrie clienților și potențialilor parteneri de afaceri că ai conduită de business etică și o companie care face lucrurile în mod corespunzător.
Tratează-ţi angajaţii aşa cum ţi-ar plăcea ţie să fii tratat. Oamenii vor să lucreze pe proiecte care înseamnă ceva pentru ei şi în care cred, dar şi să fie înconjuraţi de colegi care să-i trateze cu respectul pe care îl merită.
Cum îţi sună: angajaţi mai fericiţi, deci mai productivi, lucru în echipă mai eficient, rata absenteismului şi a îmbolnăvirilor mai mică, stabilizarea cifrei de personal din firmă? Ajutându-ţi angajaţii să se dezvolte şi să găsească echilibrul în viaţa lor, creşti şansele afacerii tale să se îndrepte către succes.
Toate demersurile din ultima vreme ale departamentelor de HR din marile companii, precum și ale publicațiilor specializate în reusurse umane din România și din lume, arată că wellbeing-ul nu mai este doar un „nice to have”, împreună cu strategii de creștere și atingerea obiectivelor. Acesta ar trebui să fie pe deplin integrat în agenda companiei. Investiția în starea de bine a angajaților ajută fundamental afacerea dintr-un motiv simplu: dacă nu avem grijă de bunăstarea angajaților noștri, vă ne putem aștepta ca aceștia să aibă grijă de compania și de clienții noștri?
Alecsandra Ioniță, Wellbeing specialist SmartExperience
Cu o experiență de 13 ani în marketing, comunicare și vânzări, atât la nivel local, cât și global, Alecsandra și-a concentrat activitatea din ultimii 6 ani pe consultanță specializată în corporate wellbeing.
În anul 2010, a înființat divizia de Wellbeing a SmartExperience, care în prezent numără 70 de facilitatori și are în portofoliu 30 de clienți constanți pentru care organizează peste 50 de tipuri de ateliere reCreative.
Parcursul ei profesional include funcții de executive și decizie în managementul unor companii precum: Washington Group International, Karl Heinz Dietrich, La Strada Deco și Fundația Calea Victoriei, acoperind industriile: logistică, FMCG și ONG.