Munca în echipă presupune împărtășirea opiniilor profesionale cu colegii iar asta încurajează brainstormingul care generează idei noi. Atunci când colegii își împărtășesc ideile, se dezvoltă coeziunea de grup și comunicarea în cadrul proiectelor devine eficientă.
Schimbul de idei cu colegii este întotdeauna încurajat în companiile centrate pe angajat și pe dezvoltarea acestuia. Iată și alte motive importante pentru care angajații trebuie să-și prezinte ideile în cadrul companiei:
1. Dezvoltă apetitul pentru învățare și creativitatea
Atunci când un angajat împărtășește informații din acțiunile la care a participat (poate fi un training la care a participat, o conferință interesantă sau cărțile citite) cu colegii săi, creativitatea la nivelul grupului se dezvoltă. Creativitatea de grup se referă la capacitatea indivizilor aflați într-un context comun de a crea idei/ produse originale prin simpla cooperare.
Atunci când vorbești despre ideile tale într-o prezentare te poți ajuta de monitoare samsung pentru a fixa vizual informația transmisă, apoi ea este prelucrată în mintea participanților, și, de cele mai multe ori, dezvoltată.
Adesea, împărtășind din cunoștințele tale profesionale îi ajuți și pe ceilalți să își dezvolte abilitățile care le sunt utile în carieră și să muncească cu entuziasm. Cunoștințele individului, precum și cele ale echipei sunt amplificate atunci când ideile sunt împărtășite la nivelul grupului și informația circulă.
2. Ajută la dezvoltarea muncii în echipă
Atunci când oamenii împărtășesc idei la locul de muncă există colaborare strânsă și se lucrează mai eficient pentru atingerea obiectivelor dorite. Schimbul de idei dezvoltă echipa și o face mai puternică iar acesta se poate face în mai multe moduri: e-mail, videoconferințe, ședințe, discuții informale. Tehnologia avansează și face mai simple căile de comunicare astfel încât canalul nu mai contează. În schimb, informația, da.
Atunci când îți împărtășești ideile și gândurile cu altcineva, poți ajuta la dezvoltarea acelei persoane. De exemplu, un angajat poate avea slabe abilități de prezentare (capacitatea redusă de a vorbi în public sau frica de a vorbi în public), așa că, împărtășind din experiența ta, îl poți ajuta să și le îmbunătățească.
3. Dezvoltă sentimentul de încrederea în organizație
O cultură organizațională bazată pe încurajarea „sharingului” de idei crește încrederea angajaților față de companie. În acest fel, compania este văzută ca un sistem deschis care permite sugestii pentru îmbunătățirea proceselor. Încrederea se propagă și în rândul echipelor de lucru care, indiferent de problemele întâmpinate, găsesc soluții comunicând.
Încurajarea comunicării la locul de muncă reprezintă cheia pentru obținerea unor rezultate eficiente. Prin urmare, acest lucru ar trebui aplicat de toate companiile centrate pe dezvoltarea capitalului uman.
Astfel, angajații care sunt încurajați să-și împărtășească ideile la locul de muncă sunt mai productivi iar companiile se bucură de aspectele pozitive ale acestei mici schimbări organizaționale.
Sursa foto: Shutterstock