Motivația angajaților este un aspect critic la locul de muncă, ce influențează performanța departamentului și chiar a companiei. Motivarea angajaților trebuie să fie o rutină în cadrul acesteia. Există companii care, din păcate, nu reușesc să înțeleagă importanța motivației angajaților. Cercetările arată că multe companii au renunțat la angajații cu o motivație scăzută și asta pentru că ea este esența eficienței; tot studiile arată, însă, că doar 13% dintre angajați sunt cu adevărat implicați la locul de muncă.
-
Oferă-i ocazii de relaxare
Productivitatea este stimulată de un mediu de lucru competitiv și responsabil, care însă oferă și ocazii de relaxare. De altfel, aceste momente de deconectare sunt esențiale pentru asigurarea productivitatii. În acest sens, managerii pot improviza în clădire o încăpere destinată relaxării, cu pufi, canapele, console de jocuri sau fussball sau chiar pot angaja o firmă specializată care să ofere regulat masaje angajaților, după cum se dezvoltă și în articolul despre sedinte de masaj la muncă din Wellbeing.
Masajul reduce considerabil nivelul de stres iar unul dintre marile beneficii ale masajelor făcute la birou este faptul că reduc și anxietatea cu 26%, iar scorurile de depresie se îmbunătățesc și cu 28% după masaj.
Durerea din spate este ameliorată simțitor cu masaje regulate. O scădere cu 48% a fost observată în studiile privind durerea și tensiunea din spate. În cadrul mai multor studii, îmbunătățirea medie a calității somnului a fost de 28%. Aceasta include o durată crescută de somn adânc și mai puține tulburări. Tot după masajul la birou, angajații implicați în două studii arată o vigilență sporită, o viteză și o precizie mai mare în procese matematice și analitice.
2. Acordă importanță implicării lui
Cel mai important factor pe care managerul îl controlează este relația sa cu fiecare angajat. Al doilea factor cel mai important în capacitatea unui manager de a motiva angajații este crearea unui mediu de lucru și a unei culturi organizaționale care să stimuleze motivația, angajamentul și contribuția angajaților.
Această cultură de lucru constă dintr-un mediu în care angajații sunt încurajați, apreciați, tratați ca adulții și nu sunt micromanageriați. Angajații sunt încredințați că valorile, viziunea, misiunea și cadrul strategic în care se așteaptă ca ei să-și îndeplinească funcțiile sunt esențiale, iar rolul lor devine important, ca percepție.
Dacă sunt implicați în comunicare frecventă, sunt tratați cu respect și politețe și li se recunosc și apreciază contribuțiile la fiecare aspect al muncii pe care o produc, atunci ei vor avea un simț al responsabilității mai pronunțat iar realizările vor fi mai importante pentru ei, având vizibil semnătura lor. Acești factori contribuie la crearea unui mediu în care angajații vor folosi propriul ego ca motivație pentru a-și îndeplini cerințele muncii lor.
3. Încurajează interacțiunea în echipă
Încurajează angajații să lucreze împreună oferind oportunități adecvate de instruire și avansare. Asigură-te că echipele dispun de suficiente resurse și abilități pentru a rezolva împreună problemele și pentru a veni cu idei inovatoare.
Stimulează discuțiile și dezbaterile în cadrul echipelor, accentuând principiul că nu există idei rele. Oferă tuturor posibilitatea de a contribui, chiar și celor care au un nivel inferior în companie.
Ține evaluări periodice și oferă feedback pozitiv acolo unde este posibil. Încurajează echipele să identifice zonele care necesită îmbunatățiri pentru ei înșiși, în loc să dictezi ce trebuie făcut. Propune ca membrii echipei să se evalueze reciproc și inițiază cât mai multe activități împreună, de la ieșiri în oraș la team building-uri sezoniere.
Pentru a atinge un nivel ridicat al productivității angajaților, managementul trebuie să încurajeze un mediu pozitiv la locul de muncă. Un loc de muncă pozitiv este elementul de bază care va aduce compania pe culmi. Poate fi nevoie de timp pentru a încuraja motivarea angajaților la locul de muncă, însă este un proces în care merită investit timpul. Asigură-te că angajații simt că munca și eforturile lor reprezintă o contribuție importantă la succesul companiei. Creează o imagine abordabilă managementului și încurajează comunicarea, interacțiunea și ocaziile de relaxare.
Mult noroc în motivarea angajaților!
Sursa foto: Unsplash