Acasa Agenda HR Un ghid util despre cultură organizațională și procese HR pentru antreprenori, start-up-uri, companii mici, mijlocii și oameni de HR

Un ghid util despre cultură organizațională și procese HR pentru antreprenori, start-up-uri, companii mici, mijlocii și oameni de HR

13 min citire
0
0
744

de OANA YÜCEL ȘI ANCA-ANDREEA HRIȚULEAC

Happiness Reached @ Work powered by Evonomix

CINE SUNTEM?

Noi suntem Oana și Anca, fetele de la HR din cadrul companiei Evonomix, sau #oanca de la departamentul Happiness – așa cum le place colegilor noștri să ne spună. Evonomix este o companie de marketing și tehnologie, specializată in strategie, design de interacțiuni, inginerie și comerț digital, cu sediul central in Constanța. Viziunea organizației noastre este să inoveze și să creeze valoare, menținând o atmosferă relaxantă și distractivă de-a lungul procesului.

Echipa noastră este formată din oameni care lucrează în Constanța, București și Arad. Din cei 44 de angajați ai companiei, doi suntem în departamentul de Resurse Umane.

CE ÎNSEAMNĂ HAPPINESS REACHED @ WORK?

Lucrând într-o companie care incurajează in mod constant inovația și creativitatea, proiectul Happiness Reached @ Work a luat naștere într-un mod natural. Pornind de la Manualul Angajatului Evonomix, am hotărât să transformăm experiența noastră din departament și organizație într-un ghid care poate fi de folos antreprenorilor, startup- urilor, oamenilor de HR. Tot ceea ce am învățat și implementat în companie împreună cu colegii noștri în ultimii trei ani legat de cultura organizațională și procese HR se regăsește în Happiness Reached @ Work. Astfel, am încercat să înlăturăm eticheta uzuală a acestui departament ca fiind doar un bastion al birocrației prin activitatea noastră prezentată și în Happiness Reached @ Work. În cadrul Evonomix, rolurile departamentului nostru sunt mai mult de partener strategic de business și de consultant intern; ne ocupăm și de partea de training in-house pentru competențele soft ale colegilor noștri, de recrutare și suntem parte a procesului de employer branding – și mai puțin de administrare clasică a personalului. Realizarea acestui proiect a fost un efort de echipă, fiind implicați și alți colegi, nu doar departamentul HR. Aceștia ne-au ajutat cu design, feedback, sprijin și nu numai. La sugestia și dorința CEOului companiei, Mihai-Cristian Bocai, de a face public și accesibil Happiness Reached @ Work în mod gratuit, în anexele ghidului se regăsesc formulare și instrumente pe care le utilizăm în cadrul organizației noastre. Ca exemple, putem menționa formularul de cerere de recrutare, întrebări comportamentale din cadrul interviului, formulare de evaluare, auto-evaluare, evaluare 360°, planuri de cariere, formulare de interviuri de follow-up, stay-in și exit.

CE CUPRINDE GHIDUL NOSTRU?

Povestea conținutului. Ne-a fost ușor să decidem ce va cuprinde Happiness Reached @ Work, deoarece lucrăm de ceva timp la conturarea culturii organizaționale, luând astfel naștere prima parte. Pentru partea a doua, alături de informații referitoare la diferite procese ce țin de strategia noastră de HR, ne-am raportat și la traiectoria unui angajat în cadrul companiei Evonomix, pornind de la recrutare și ajungând pană la exit. Știam cu exactitate ce vrem să includem în ghid, însă totuși o provocare a fost să stabilim modul și stilul în care aceste informații vor fi transmise. Am început cu o primă variantă mult mai jucăușă, dar în urma feedback-ului primit am conștientizat că Happiness Reached @ Work era ca stil și design prea… happy. Așa că varianta actuală este în continuare veselă, însă mai ușor de urmărit și înțeles și de către persoanele analitice, nu doar de către cele creative.

Povestea titlului. În momentul în care conținutul ghidului a prins din ce în ce mai mult contur, am început să ne gândim și la ce denumire să-i oferim. Știam că ne dorim să includem cuvinte precum HR, Happiness, Work, care să exprime ceea ce facem: creăm și livrăm fericire la birou pentru colegii noștri. Printre variante s-au regăsit nume precum Happiness @ Work, HR Survival Kit towards Happiness @ Work, Happiness Department @ Work, The Happy Department, Happiness Department Booklet. Varianta caștigătoare și cea potrivită a fost H(appiness) R(eached) @ Work, (nu doar HR @ Work).

De la scriere până la tipar. De la scrierea primului cuvânt și până la varianta tipărită a ghidului Happiness Reached @ Work a trecut aproximativ un an. În momentul în care am răsfoit un exemplar, am realizat că ghidul este de fapt o carte de vizită a întregii activități a departamentului în cadrul organizației. În ultimii doi ani am dezvoltat și implementat proiecte precum Leadership Academy (traininguri de soft-skills pentru echipa de management), traininguri de soft-skills pentru ceilalți colegi din cadrul companiei, teambuilding creat și livrat de către departamentul HR, programe de leadership pentru întregul colectiv, utilizând masterminduri și jocuri de comunicare, muncă în echipă, atitudine și dezvoltare personală. Pe lângă acestea, am gândit departamentul ca și un brand al companiei, organizând evenimente externe de HR în cadrul comunității locale, abordând teme precum cultura organizațională, stabilirea de obiective SMART. De asemenea, am participat la diferite evenimente locale în calitate de speakeri, evenimente ce nu se adresau în mod special oamenilor din HR, dar de interes din punct de vedere al domeniului de activitate al companiei. I-am inspirat pe colegi să le prezinte și ei membrilor comunităților locale best practices din cadrul departamentelor din care fac parte. Varianta tipărită a ghidului a fost realizată într-un tiraj mic în februarie 2020, oferind-o în principal în varianta digitală tuturor celor care sunt interesați de temele abordate. În urma participării la un curs de employer branding susținut de Doru Șupeală, când el a aflat despre Happiness Reached @ Work, ghidul a fost recomandat și a ajuns la cerere, în doar o săptămână, la oameni din organizații din Timișoara, Cluj, București, Brașov, chiar și în Franța, luând în calcul faptul că acesta este scris în limba engleză.

CE SPUN CITITORII GHIDULUI?

Feedback, de la cei care au citit Happiness Reached @ Work:
✓ „Este impresionată munca pe care ați făcut-o și vă felicit!“
✓ „Mi-a plăcut foarte mult cum este structurat și sunt sigură că mă va ajuta pe viitor, chiar dacă nu activez în departamentul de HR. Cultura organizațională este responsabilitatea tuturor…“
✓ „Vă trimit un mare mulțumesc și un și mai mare FELICITĂRI pentru acest manual. Foarte util, practic, bine structurat, cu instrumente foarte utile, aplicabile.“
✓ „Nu este o carte, este un super manual. Pentru mine, care abia acum fac cunoștință cu tot ce înseamnă HR, este aur curat.“
✓ „Oana Yücel și Anca Hrițuleac, magicienii de HR dintr-o companie IT din Constanța. Aceasta este cartea scrisă de ele, un manual perfect și incredibil de prietenos, care descrie toate elementele culturii organizaționale, principiile și metodele lor de lucru ca specialiști in HR.“

UNDE PUTEȚI GĂSI GHIDUL?

Ghidul împărtășește acțiunile noastre către o evoluție continuă. Aceste acțiuni sunt inspirate și bazate pe experiențele avute în drumul către Happiness Reached @ Work. Pentru cei care doresc să citească Happiness Reached @ Work, îl pot primi gratuit, în format digital, dacă ne trimit un e-mail la adresa hr@ evonomix.com. În viitorul apropiat va putea fi descărcat, tot gratuit, accesând site-ul companiei www.evonomix.com. ■

Comentarii

Incarcati mai multe articole similare
Incarcati mai multe dupa Viviana Serban
Incarcati mai multe in Agenda HR

Lasă un răspuns

Verificati De asemenea

Care sunt avantajele voluntariatului şi de ce ar trebui să iei în calcul această activitate

Voluntariatul este, fără doar şi poate, o activitate venită din empatie şi din dorinţa de …